بزرگ‌ترین معدن و کارخانه سرب و روی ایران وارد فاز اجرایی شد

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

معدن سرب و روی مهدی آباد با ذخیر قطعی ۱۵۴ میلیون تن با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایمیدرو افتتاح و وارد فاز اجرایی شد.

به گزارش ایسنا، صبح امروز معدن سرب و روی مهدی آباد توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد و به جمع بزرگ ترین معادن جهان پیوست.

محمدرضا نعمت‌زاده -وزیر صنعت، معدن و تجارت – در مراسم افتتاح این معدن درباره اکتشاف معدن در دولت یازدهم گفت: کل اکتشافات صورت گرفته تا ابتدای این دولت، ۱۶۰ هزار کیلومتر خطی بود اما این رقم تا امروز به ۴۵۰ هزار کیلومتر خطی افزایش یافته است که در این مدت حوزه فعالیت زمین شناسی را تنها به سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی اکتفا نکردیم بلکه اکتشاف ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع را به ایمیدرو دادیم. همچنین بیش از یکصد پهنه را تعریف و از سرمایه گذاران برای ادامه کار دعوت کردیم که بیش از دو سوم آن به انعقاد قرارداد منجر شد.

وی با بیان این که وعدن یک حوزه دیر بازده است افزود: معدن مهدی آباد به رقم سابقه طولانی، اقدام اساسی آن تنها در سه ماه گذشته بوده و قرار است اواخر سال آینده نخستین فاز آن به بهره برداری برسد و پیش بینی می شود ذخایر این معدن بیشتر باشد و همزمان با برداشت اکتشافات تکمیلی، حداکثر استفاده از ذخایر به عمل می آید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن بیان این که اگر بخواهیم تولیدمان صادرات محور باشد، چاره ای جز سرمایه گذاری در مقیاس وسیع نداریم، تصریح کرد: با تبدیل فولاد به ورق و سپس استفاده از فلز روی و تولید ورق گالوانیزه می توان این محصول را دارای ارزش افزوده بیشتر و سپس صادر کنیم یا اینکه همین ورق را در تولید محصولات خانگی به مصرف برسانیم که علاوه بر ایجاد ارزش افزوده، می تواند اشتغال زیادی ایجاد کند.

مهدی کرباسیان -سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) – نیز در این مراسم با اشاره به ذخایر معدی آباد گفت: مهدی آباد ۲۱ میلیون تن ذخیره فلز محتوی دارد که نیاز کشور است و همکنون واحدهای فرآوری ۴۰۰ هزار تن فلز سرب و روی نیاز دارند که بخش زیادی از آن از معدن انگوران تامین می شودف در حالی انگوران تنها حدود ۱۰ سال دیگر ذخیره دارد.

وی با تاکید بر اهمیت اشتغال و ظرفیت اشتغال زایی فعالیت های معدنی ، اظهار کرد: با راه اندازی این طرح، بیش از هزار نفر به طور مستقیم و ۵۰۰۰ نفر به طور غیر مستقیم مشغول به کار می شوند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه اکتشاف شروع اشتغال و توسعه است، گفت: جمهوری اسلامی یکی از کشورهای معدنی دنیاست که جای کار برای اکتشاف دارد، در دولت یازدهم برنامه اکتشاف ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع در ۲۱ استان انجام شد؛ به طوری که در سال گذشته، ۴۵۰ میلیون تن زغال سنگ، ۳۵۰ میلیون تن سنگ آهن و ۴۰ تن طلا کشف شد و در پایان سال جاری نیز ذخایر جدیدی از سرب و روی، مس، طلا و …. خواهیم داشت.

معدن سرب و روی مهدی آباد دارای ۱۵۴ میلیون تن ذخایر قطعی است که ۸۸ میلیون تن آن سولفور و ۶۶ میلیون تن دیگر اکسیده است که با عملیات اکتشافی دقیق، پیش بینی می شود ذخایر این معدن به بیش از ۷۰۰ میلیون تن برسد. ذخیره زمین شناسی باریت نیز ۱۲۴میلیون تن بوده که ۸۴ میلیون تن آن قابل استخراج است. معدن سرب و روی مهدی آباد در شهرستان مهریز در ۱۱۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد واقع است.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x