[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: وزیر انرژی روسیه گفت: برنامه این کشور کاهش تدریجی تولید نفت است، بنابراین قصد دارد تولید نفت خود را در ژانویه تنها ۵۰ هزار تا ۶۰ هزار بشکه در روز کم کند.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس ، وزیر انرژی روسیه در روز سه شنبه گفت روسیه قصد دارد تولید نفت خود را در ژانویه ۵۰ هزار تا ۶۰ هزار بشکه در روز کم کند. این مقدار کمتر از هدف نهایی آن طبق توافق جهانی کاهش تولید است که هفته گذشته امضا شد. هدف روسیه کاهش تدریجی و آرام تولید است.
این یعنی تولید نفت روسیه در ماه آینده حدود ۱۱.۳۵ میلیون بشکه خواهد بود که از رکورد ۱۱.۴۱ میلیون بشکه پس از فروپاشی شوروی سابق که در ماه اکتبر به دست آمد و از تولید ۱۱.۳۷ میلیون بشکه ای ماه قبل کمتر است .
الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه به خبرنگاران گفت که برنامه روسیه کاهش تدریجی تولید نفت است .
وی ادامه داد:« همچنین بستگی دارد به احتمالات تکنولوژیکی و جوی. ما پیشنهادهایی از طرف شرکت ها خواهیم داشت» .
نواک که عضو هیئت نمایندگی دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه به شبه جزیره یامال قطب شمال است گفت:« باید ببینیم شرایط چگونه اقتضا می‌کند». نواتک، تولیدکننده داخلی گاز در حال توسعه تولید گاز طبیعی مایع در یامال است .
سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک و برخی کشورهای غیرعضو اوپک مثل روسیه هفته گذشته توافق کردند که در کل ۱.۲ میلیون بشکه از تولید خود را کم کنند .
آنها قصد دارند قیمت نفت خام را که به زیر ۶۰ دلار در هر بشکه از ۸۵ دلار ماه اکتبر سقوط کرده است، بالا ببرند .
در این میان روسیه موظف است ۲۲۸ هزار بشکه در روز تولید خود را کاهش دهد .
طبق توافق اولیه بین اوپک و سایر تولید کنندگان در سال ۲۰۱۶، روسیه باید به‌تدریج ۳۰ هزار بشکه در روز تولید خود را کم می‌کرد. تولید روسیه در اکتبر ۲۰۱۶ ،۱۱.۲۴۷ میلیون بشکه بود .
نواک گفت:« دو سال پیش چندان هم کاهش تدریجی نداشتیم. در ژانویه به خاطر بدی هوا متحمل کاهش زیادی در تولید شدیم‌. ما حواسمان هست و نظارت می‌کنیم».
کیریل دیمیتریف، رئیس صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه از توافق هفته گذشته استقبال کرد و گفت این توافق برای «تقویت ثبات اقتصاد کلان روسیه» مفید است .

بیشتر بخوانید :  پیش بینی دریافت ۲۹ هزار میلیارد تومان مالیات بر واردات در سال ۹۷ - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها