بررسی نقش نهادهای مالی اسلامی در حفظ ارزش پول ملی

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: رئیس انجمن مالی اسلامی از بررسی نقش نهادهای مالی اسلامی در حفظ ارزش پول ملی و کنترل تورم ارزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس ، علی صالح آبادی در نشست خبری صبح امروز خود از برگزاری چهارمین همایش مالی اسلامی با محوریت توسعه نهادهای مالی اسلامی و نقش آنها در ثبات اقتصادی ، یازدهم آذرماه خبر داد و گفت: این نشست به زیر محورهای نقش نهادهای مالی اسلامی در ثبات اقتصادی، نقش نهادهای مالی اسلامی در حفظ ارزش پول ملی و کنترل تورم ارزی، آسیب شناسی نهادهای مالی اسلامی و بررسی نقش آنها در فین تک ها و حوزه های دانش بنیان تحت دو پنل تخصصی پرداخته خواهد شد.

وی اعلام کرد: ۴۵ مقاله در فرصت تعیین شده برای ارسال مقالات به دبیرخانه انجمن مالی اسلامی رسیده است که از این میان ۱۷ مقاله مورد تایید هیات داوران همایش قرار گرفت؛ بناست همچون سالهای گذشته این مقالات را در دو فصلنامه تحقیقات مالی اسلامی و کتاب مجموعه مقالات چهارمین همایش مالی اسلامی به چاپ رسیده و در پایگاه isc و سیویلیکا ثبت خواهند شد.

رئیس انجمن مالی اسلامی در ادامه  مهمانان این همایش را معرفی کرد و گفت: رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی، قائم مقام بانک مرکزی، آیت الله تسخیری، عضو کمیته فقهی سازمان بورس و رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از مهمانان و سخنرانان این همایش خواهند بود؛ پروفسور دیوید عبداله، از مدیران ارشد دانشگاه incil مالزی بصورت اسکایپ، مقاله ای را ارائه خواهد داد.

صالح آبادی محور دو پنل تخصصی این همایش را تشریح کرد و گفت: پنل اول با حضور دکتر حیدری، رئیس موسسه عالی آموزش بانکداری، دکتر فهیمی، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اجرا شده و پس از وقفه ای کوتاه بعد از پذیرایی پنل دوم به منظور ارائه مقالات منتخب همایش، با مدیریت دکتر راهنمای رودپشتی، عضو هیات مدیره انجمن مالی اسلامی، دکتر موسویان،رئیس گروه مالی اسلامی دانشگاه امام صادق، دکتر پیره، دبیر کمیته فقهی سازمان بورس، دکتر وهاب قلیچ عضو هیات علمی پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی وآقای هامونی مدیرعامل فرابورس برگزار می شود.

وی به تشریح دستاوردهای انجمن مالی اسلامی از سال ۹۴ تا کنون پرداخت و گفت: خوشبختانه برای سومین سال متوالی این انجمن از سوی وزارت علوم، رتبه A را بین انجمن های علمی تازه تاسیس با ۱۱۰۲ امتیاز کسب کرد؛ از دیگر اقدامات قابل توجه انجمن مالی اسلامی پیگیری تبدیل پایگاه این انجمن بعنوان پایگاه جامع مالی اسلامی و تبدیل آن به مرجع معتبری برای اساتید، پژوهشگران و علاقه مندان است، خوشبختانه با راه اندازی پایگاه جامع مالی اسلامی در سایت انجمن به آدرس iaif.ir این هدف مهم عملی شد.

به گفته رییس انجمن مالی اسلامی بیش از ۳۰۰ کتاب و مقاله و نشریات داخلی و بی المللی با امکان دانلود در اختیار علاقه مندان حوزه مالی اسلامی است و ضمن معرفی پژوهشگران برتر این حوزه، موضوعات پیشنهادی برای پایان نامه های ارشد و دکتری به تفکیک بورس، بانک و بیمه در اختیار مراجعه کنندگان به سایت قرار دارد.

وی از برگزاری کلاس های DBA از سال گذشته، با ۱۷ دانشجو خبر داد و گفت: از سال گذشته دوره های MBA و DBA راه اندازی شد که دانشجویان دوره DBA بازار سرمایه ترم دوم خود را می گذراند، لازم به ذکر است این افراد می بایست حداقل سه سال سابقه تجربه کاری مرتبط در بازار سرمایه داشته باشند.

صالح آبادی افزود: این دوره ها با همکاری انجمن مالی اسلامی، دانشگاه امام صادق، سازمان بورس و اوراق بهادار، مرکز مالی ایران و نیز موسسه رد مانی مالزی برگزار می شود؛ همچنین به منظور تشویق پژوهشگران حوزه مالی اسلامی در برنامه همایش چهارم مالی اسلامی مراسم تقدیر و اعطای جایزه گنجانده شده است؛ در این راستا سومین جایزه مالی اسلامی به یک شخص حقیقی و حقوقی و جایزه کتاب برتر و جایزه پژوهشهای برتر نیز از حوزه های مالی اسلامی اعطا می شود.

وی یادآور شد: امسال با کمک فرابورس، برای پژوهش و جستجوی آیات مرتبط با بورس، فراخوان داده شد و از برگزیدگان این بخش از سوی سازمان فرابورس تقدیر به عمل خواهد آمد.

[ad_2]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x