[ad_1]

نشست مشترک بررسی زمینه‌های همکاری مشترک بین دکتر طیبی رییس جهاددانشگاهی و مدیران این نهاد با مهندس محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی و مسوولان این وزارت‌خانه برگزار شد.

دکتر حمیدرضا طیبی در این نشست مشترک که امروز ظهر (پنج آذرماه) در ساختمان وزارت جهادکشاورزی برگزار شد، گفت: ما در جهاددانشگاهی یک از ماموریت‌های خود را تولید فناوری‌های مورد نیاز کشور می‌دانیم که بخشی از این فعالیت‌ها در حوزه‌ کشاورزی است.

وی ادامه داد: انتظار ما این است که هم این دستاوردهای فناورانه مورد استفاده‌ وسیع در سطح ملی و حتی بین‌المللی قرار بگیرد و هم ماموریت‌های جدید به این نهاد واگذار شود.

رییس جهاددانشگاهی ادامه داد: طرح‌های ما در این نهاد علاوه بر جنبه‌ محکم علمی، قابلیت تجاری‌سازی و کاربردی را نیز دارا است و ما آماده‌ پذیرش ماموریت به‌صورت حرفه‌ای و قراردادی هستیم.

مهندس حجتی نیز در این نشست با اشاره به نگاه خوش‌بینانه‌ فراوان نسبت به جهاددانشگاهی بیان کرد: باید نقاط اتصال بین این نهاد و وزارت جهادکشاورزی شناسایی شود و اتصال مستقیم، هماهنگ و مستمر بین ما به وجود بیاید.

وی با اشاره به مشکلات فراوان در آفت‌کش‌ها و سموم کشاورزی، اظهار کرد: به‌عنوان‌مثال، کشاورزان ما در مبارزه با “کرم خراط”، سختی‌های فراوانی متحمل شده‌اند و در این زمینه نیاز به همکاری با جهاددانشگاهی داریم.

حجتی ادامه داد: جهاددانشگاهی می‌تواند در زمینه‌تولید تور و لوله در بحث پرورش ماهی در قفس و تعیین استاندارد برای آن، عهده‌دار مسوولیت شود.

وی افزود: ظرفیت خالی در تولید پرورش قارچ نیز از دیگر زمینه‌های همکاری ما می‌تواند باشد.

وزیر جهادکشاورزی با توجه به بازار رو به رشد و تولید وسیع بذر هیبریدی در کشور گفت: در این زمینه واردات زیادی انجام می‌دهیم و این عرصه برای جهاددانشگاهی کار فراوان می‌طلبد.

بیشتر بخوانید :  تذکر جدید یارانه ای لاریجانی به روحانی

حجتی ادامه داد: در گیاهان دارویی و فرآوری آن، بازاریابی رنگ‌های خوراکی و تغذیه و تالیف دام نیز آماده‌ی همکاری با جهاددانشگاهی هستیم.

طبق اعلام روابط عمومی جهاددانشگاهی در این نشست، دکتر پورعابدی (معاون پژوهش و فناوری)، دکتر نصر اصفهانی (رییس پژوهشکده زیست‌فناوری پژوهشگاه رویان در اصفهان)، دکتر شیرازی(مدیر مرکز بیوتکنولوژی تولیدمثل پژوهشگاه ابن‌سینا)، دکتر رضازاده (رییس پژوهشکده گیاهان دارویی)، دکتر حسینی (معاون آموزشی پژوهشی پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی خراسان‌رضوی)، دکتر جانپور از پژوهشکده زیست فناوری، دکتر ورسه‌ای (رییس جهاددانشگاهی امیرکبیر)، دکتر طباطبایی (رییس جهاددانشگاهی تهران)، مهندس اصغری (رییس پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات از جهاددانشگاهی) به بیان نکاتی در زمینه‌ امور مربوط به کشاورزی مانند اصلاح نژاد دام‌های سبک و داروهای دامی، اصلاح نژاد دام‌های سنگین، اهلی‌سازی، تکثیر و عصاره‌گیری گیاهان دارویی، تولید رنگ‌های خوراکی طبیعی و تولید زرشک، زعفران، عناب و قارچ‌های برنجی، دانش تولید تور پرورش ماهی در قفس، آفت‌کش‌ها و سموم و کشاورزی هوشمند پرداختند.

 

ایسنا

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها