[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، رضا رحمانی که جهت تشریح برنامه های خود به اتاق بازرگانی ایران آمده بود، خطاب به اعضای اتاق اظهار داشت: بنده نیز در مجموع جمع بندی شما را دارم و نظراتم شبیه نظرات شماست و همین مسئله در آینده کار ما را راحت می کند.

وی افزود: در شرایط جدید هیچ کس نمی تواند ادعا کند که خواهد توانست مشکلات را به تنهایی حل کند. هر کس بیاید باید به قدرت لایزال مردم وصل شود در غیر این صورت شکست می خورد.

 وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در برنامه خود بر دو روش اهتمام ویژه دارم، گفت: اولین بحث توجه و دقت در انتصابات جدید است که البته بحث تغییر ۱۹ نفری که عنوان شده نیست و ۷ نفر از معاونان وزارتخانه بازنشسته شده و می خواهند بروند که این آمدن و رفتن ها نیز طبیعی است.

رحمانی تأکید کرد: ۹۰ درصد کار یک مدیر انتصابات درست است و درست است کسانی که می روند تجربه دارند اما به هر حال از تجارب آنها می توان به نحو دیگری استفاده کرد.

وی مورد دوم را تشکیل اتاق های فکر و استفاده از این اتاق ها عنوان کرد و گفت: شورای گفتگو یک اتاق فکر است و ما هیچ تصمیمی را بدون مشورت با اتاق های فکر اتخاذ نخواهیم کرد.

وزیر پیشنهادی صنعت، خاطرنشان کرد: شرایط امروز ایجاب می کند بین دولت و بخش خصوصی ارتباط تنگاتنگ وجود داشته باشد و دو طرف باید مسئولیت بپذیرند.

وی با اشاره به افزایش قیمت دلار تصریح کرد: درست است که این مسئله آثار منفی زیادی داشته و ما این تبعات را پذیرفته ایم اما افزایش قیمت دلار، فرصت هایی را هم به وجود آورده که باید از این فرصت ها هم استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید :  کارگران کشاورزی چقدر دستمزد می‎گیرند؟ - اخبار تسنیم

رحمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه پیشنهاد شده برگزاری روز ملی صادرات و روز صنعت به اتاق ایران واگذار شود، گفت: اگر بنده به عنوان و زیر صنعت انتخاب شوم، این اتفاق رخ می دهد.

رحمانی با بیان اینکه رایزنان بازرگانی در شان بزرگان نیستند و این را به شریعتمداری هم گفتم، ادامه داد: رایزنان بازرگانی حتما نباید کارمند دولت باشند، حتی بنده اعتقاد ندارم که رئیس سازمان توسعه تجارت هم باید کارمند دولت باشد.

وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، یادآور شد: در انتصابات جدید قطعاً سیستم جوان تر می شود و بنده به جد این مسئله را دنبال می کنم.

رحمانی با اشاره به اینکه عدم ثبات در محیط کلان اقتصاد از جمله آفاتی است که دچار آن هستیم، تأکید کرد: یعنی چه که ما نمی توانیم ۶ ماه آینده را پیش بینی کنیم؟ اگر من به عنوان وزیر صنعت مشغول به کار شوم احتیاط می کنم کاری صورت نگیرد یا بخشنامه ای تصویب نشود که سیستم را به این صورت به هم بریزد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از کارهای مهم برای بنده ایجاد هماهنگی با دیگر دستگاه ها است.

وزیر پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت به ضرورت توسعه صادرات اشاره کرد و گفت: کشورهای اطراف ما فرصتی هستند که باید به آن توجه ویژه کنیم. همچنین بنده از رئیس جدید ایمیدرو می خواهم چند مگاپروژه تعریف کند چرا که استخراج سالانه ما از معادن زیر یک درصد بوده و این باید اصلاح شود.

به گفته وی در این زمینه نیاز به جذب سرمایه گذار خارجی و حضور بخش خصوصی است.

بیشتر بخوانید :  تولید کاغذهای امنیتی هوشمند در شرکت چاپ و نشر بانک ملی

وی در پایان خطاب به اعضای اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: در صورتی که بنده به عنوان وزیر صنعت انتخاب شوم، برای همکاری بیشتر و ایجاد هماهنگی های مطلوب تر در طبقه دهم وزارتخانه، یک اتاق به شما خواهم داد.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها