[ad_1]

به گزارش تراز ،شهردار تهران گفت: هیچ قراردادی دقیقه نودی بسته نشده است. همچنان که حدود ۳ ماه قبل این مساله را در شورا اعلام کردم و در شورای شهرداران نیز مورد تاکید قرار دادم.البته طبیعتا قراردادهای جاری باید تکمیل شود اما هیچ طرح و قراردادجدیدی منعقد نشده است .

محمدباقر قالیباف بامداد امروز با حضور در خط۶ مترو از آخرین مراحل آماده سازی این خط بازدید کرد.

وی پس از بازدید از طول مسیر خط۶ متروی تهران از ایستگاه کن در شمال غرب تهران تا ایستگاه دولت آباد در جنوب شرق شهر در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنان پاسخ داد.

محمدباقر قالیباف با بیان اینکه خط۶ متروی تهران حرم حضرت عبدالعظیم را به شمال غرب تهران متصل می کند، ابراز داشت: این خط پس از حرم حضرت عبدالعظیم به دولت آباد و خیابان ۱۷ شهریور امتداد پیدا می کند ودر ادامه مسیراز میدان های شهدا و امام حسین(ع)، سپاه و حضرت ولیعصر (ع) و بلوار کشاورز عبور می کند . خط ۶ با عبور از اتوبان یادگار امام(ره) در نهایت به جاده امام زاده داوود (ع) منتهی می شود.

وی طول خط ۶ را ۳۸ کیلومتر اعلام کرد و گفت: این خط با عمده خطوط متروی تهران تقاطع دارد و از خطوط پرجمعیت با حجم تقاضای بالای مسافر به شمار می رود. از این جهت یکی از خطوط مهم تهران محسوب می شود .

اتمام ساخت تونل درخط۶/لاینینگ و ریل گذاری درحال انجام است

قالیباف تاکید کرد: تا پیش از این دستگاه TBM در قطعه جنوبی خط ۷ در حال فعالیت بود اما به خاطر مشکلات مالی پیشرفت کار با کندی صورت می گرفت، اما از ۲۴ ماه قبل به این جمع بندی رسیدیم که خط ۶ را هم به اتمام برسانیم. درواقع در ۲۴ ماه گذشته بجز ۵کیلومتر جنوبی این خط باقی مسیر به طول ۳۲ کیلومتر ساخته نشده بود اما امروز پیشرفت کل این خط به بیش از ۹۳ درصد رسیده است. البته تونل به صورت کامل به اتمام رسیده و کارهای مربوط به لاینینگ و ریل گذاری نیز انجام شده است.

پیشرفت بالغ بر۹۰درصدی ایستگاه ها/امکان بهره برداری از خط ۶ به محض ترخیص تجهیزات از گمرک

شهردار تهران با اشاره به پیشرفت بالای ۹۰ درصدی ایستگاه های خط ۶ متروی تهران ابراز داشت: هم اکنون تنها بخشی از تجهیزات در گمرک قرار دارد که با پرداخت پول و وارد شدن این تجهیزات به شبکه ، کارهای تکنسینی ایستگاه ها نیز به اتمام می رسد و این خط بلافاصله بهره برداری خواهد شد تا ظرفیت متروی شهر افزایش پیداکند.

با پایان دوره چهارم مدیریت شهری بزرگراه ها، تقاطع های غیرهمسطح و پل ها و خطوط مترو طبق طرح جامع به اتمام رسیده است

قالیباف خاطرنشان کرد: بعضا گفته می شود شهرداری تهران اتوبان و راه ساخت ولی مترو نساخت اما امروز در اینجا اعلام می کنم که در برنامه ریزی  های صورت گرفته شهر تهران ۸ خط مترو بیشتر نداشت و امروز کلیه ۸ خط متروی تهران ساخته شده است.

شهردار تهران با اشاره به افتتاح خطوط ۷ ، ۳ و۴ در دوره مدیریت اخیر خط متروی تهران گفت: علاوه بر این در این دوره خطوط ۱ و ۲ متروی تهران نیز تکمیل شده و خط ۸ به فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) در هفته آینده افتتاح خواهد شد. علاوه بر این خط ۶ متروی تهران نیز بالای ۹۰ درصد پیشرفت دارد. به همین جهت امروز اعلام می کنم در پایان دوره چهارم مدیریت شهری هم بزرگراه های تهران طبق طرح جامع به اتمام رسیده ، هم تقاطع های غیرهمسطح و پل ها طبق طراحی های صورت گرفته به صورت کامل ساخته شده و هم خطوط مترو تکمیل شده است.

بیشتر بخوانید :  درج قیمت بر روی کالاها ضروری است/ برخورد با متخلفان

بهره برداری از پل های باقیمانده تقاطع های ارتش و صیاد؛مهرماه

شهردار تهران ادامه داد: البته ممکن است تعدادی از پروژه ها در شرف کارهای نهایی و دارای پیشرفت بالای ۸۵ تا ۹۰ درصد باشند. به عنوان مثال در زمینه پل های تقاطع ها ارتش و صیادشیرازی بخشی از پل ها به بهره برداری رسیده و قسمت باقی مانده تا بیش از آغاز مهرماه به بهره برداری خواهد رسید و یا زیرگذر آرش اسفندیار در مسیر اتوبان نیایش و مدرس نیز در شرف اتمام است و در روزهای آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد .

قالیباف ضمن قدردانی  از دست اندرکاران ، کارگران ، مهندسان و مهندسان پروژه های خطوط ۶ و ۷ مترو به منظور فعالیت شبانه روزی درسه سال گذشته اظهارداشت: ما تنها در خط ۶ متروی تهران بیش از ۶۰ کارگاه داشتیم و حفاری ها به صورت دائم انجام می شد و کارها طبق برنامه پیش می رفت .

وی تاکید کرد : امروز خوشحال هستم که بگویم تمامی ۸ خط متروی تهران به اتمام رسیده و در ادامه باید تلاش کنیم که واگن ها را  اضافه کنیم و این ظرفیت نیز درکارخانه واگن سازی فراهم شده است .

شهردار تهران تاکید کرد : هم اکنون در کارخانه واگن سازی تهران ظرفیت ساخت روزانه ۲ واگن فراهم شده است و در صورتی که نقدیندگی عرضه شود می توان این واگن ها را افزایش داد و قادر هستیم ظرفیت جابه جایی مسافر در مترو را به ۱۰میلیون نفر درروز افزایش دهیم .

وی ادامه داد: ما زمانی مجبور بودیم واگن ها را به کشور واردکنیم، اما هم  اکنون این ظرفیت درکارخانه واگن  سازی برای ساخت روزانه واگن فراهم شده است. به همین جهت عظمت توسعه کارخانه واگن سازی کمتر از ساخت مترو نیست .

بخش سخت کار مترو انجام شده فقط باید واگن ها تامین شود

قالیباف تاکید کرد: روزی که ما کار را در شهرداری تهران تحویل گرفتیم حدود ۷۰ کیلومتر مترو و ۳۴ ایستگاه درداخل شهر داشتیم اما  امروز طول خطوط متروی تهران به ۳۰۰کیلومتر رسیده است. این بدین معنی است که در دهه گذشته بیش از ۲۰۰ کیلومتر مترو ساخته شده و نکته جالب توجه آن است که بخش سخت مترو را هم تکمیل کرده ایم.

وی تاکید کرد: درحوزه جنوبی تهران برای ساخت مترو در ابتدا ۳ تا ۴ متر در آب بودیم و در تونل ها آب های زیرزمینی قرارداشت که این شرایط کار را سخت تر می کند. همچنین در خط ۳ متروی تهران علاوه بر مشکل آب با مسائلی همچون جنس زمین و بافت های فرسوده روبرو بودیم .

بیشتر بخوانید :  صادرات فراورده‌های نفتی از مرز خاکی چقدر شد؟

تمامی بار نقدیندگی توسعه مترو در این سالها بر دوش شهرداری و مردم تهران بوده است

شهردار پایتخت با اشاره به عدم پرداخت اعتبارات مترو از سوی دولت تصریح کرد: درحالی که دولت باید ۵۰درصد ازاعتبارات مترو را تامین می کرد اما حتی کمتر از یک درصد از این هزینه را هم پرداخت نکرده است یعنی تمامی بار نقدیندگی توسعه مترو به  دوش شهرداری و مردم تهران بوده است .

قالیباف با اشاره به توسعه مترو به فرودگاه های مهر آباد و حضرت امام خمینی (ره) گفت: خط ۸متروی تهران تا فرودگاه حضرت امام(ره) است که هفته آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد .
 
تایید سازمان های بین المللی و حمل نقل جهانی درخصوص مترو تهران

وی تاکید کرد: همه سازمان های بین المللی و حمل نقل جهانی متروی تهران از نظر ساخت ، معماری ، زیبایی ، نظافت و تمیزی درکنار ایمنی ، کیفیت و سرعت مورد تایید قرار می دهند؛ چه کسی می تواند تصور کند تنها در۴ سال گذشته حدود ۱۰۷ کیلومتر مترو در شهر تهران ساخته باشیم؟ امیدوارم مردم بااستفاده از مترو بتوانند حمل ونقل راحتی داشته باشند و با تزریق نقدینگی به شهرداری تهران واگن های موردنیاز نیز تامین شود.

شهردار تهران ضمن قدردانی از بانک شهربه منظور توسعه خطوط مترو ابراز داشت: اگر حمایت های مالی بانک شهر و سرمایه گذاری مردم نبود چنین اتفاق بزرگی درشهر ما نمی افتاد. مردم به بانک شهر اعتماد کردند و سرمایه خود را دراین بانک قرار دادند. درواقع آنها بانک شهر را متعلق به خودشان دانستند و بانک شهر نیز در توسعه مترو سرمایه گذاری کرد.

قالیباف در پاسخ به سوالی درباره آینده متروی تهران اظهارداشت: ضروری است که تمامی طرح های متروی تهران در کمیسیون حمل ونقل وشورای عالی ترافیک به تصویب برسید. مترو از قدیم مشاور خارجی داشته و مشاوران خارجی و داخلی درحال مطالعه برای طرح توسعه مترو هستند. هم اکنون نیز در مطالعات صورت گرفته خطوط ۹ و ۱۰ بعنوان خطوط سریع السیر درنظر گرفته شده است تا شهرک اقماری غرب و شرق امتداد یافته و از مرکز شهر عبور می کنند.

احداث مترو پرند در کمتر از ۵ماه به شرط پرداخت ۴۰۰ میلیاردتومان از سوی دولت

وی ادامه داد: در کنار این موارد یک سری خطوط حومه ای مثل خط متروی پرند وجود دارد که خارج از تهران قراردارد و شهرداری تهران نمی تواند برای توسعه این خط هزینه کند بلکه دولت باید دراین کار سرمایه گذاری کند.  البته ما بخشی ازکار و ریل گذاری را انجام داده ایم و در صورتی که دولت ۴۰۰ میلیاردتومان اعتبار برای این خط در نظر بگیرد درکمتر از ۵ ماه دیگر امکان امتداد تا خط پرند وجود دارد در کنار این موارد این امکان وجود دارد تا در صورت حمایت مالی دولت امتداد خط ۳ متروی تهران تا اسلام شهرانجام شود.

بیشتر بخوانید :  ممنوعیت تردد کامیون‌های تجاری در مرزهای ایران-عراق

احتمال تصویب توسعه برخی خطوط مترو در شورای عالی ترافیک

شهردار پایتخت تکمیل خطوط داخلی مترو را از دیگر پیشرفت های توسعه ای عنوان کرد و گفت: با توجه به ساخته پایانه شرق درمحل جدید ضروری است که امتدادخط ۲ متروی تهران تا محل پایانه شرق صورت گیرد. در کنار این موارد پیش بینی صورت گرفته است تا ایستگاه متروی تجریش در امتداد خیابان حضرت ولیعصر(عج) به ایستگاه شهید بهشتی متصل شود. همچنین خط ۳ متروی تهران از  ایستگاه نوبنیاد به ایستگاه تجریش متصل شود. در کنار این موارد مشاور در حال مطالعه بر روی طرحی است تا خیابان پروین و استخر از طریق مترو به ایستگاه دردشت متصل شوند و در صورتی که هر کدام از این موارد در شورای عالی ترافیک به تصویب برسد جزو برنامه های آتی مترو به شمار خواهد رسید.

از ۳ماه قبل هیچ قرارداد جدیدی در شهرداری منعقد نکرده ایم

وی درپاسخ به سوالی درباره شایعه انعقاد قرارداد دقیقه ۹۰ شهرداری تهران گفت: هیچ قراردادی دقیقه نودی وجود ندارد همچنان که حدود ۳ ماه قبل این مساله را در شورا اعلام کردم و در شورای شهرداران نیز مورد تاکید قرار دادم.البته طبیعتا قراردادهای جاری باید تکمیل شود اما هیچ طرح و قراردادجدیدی منعقد نشده است .

شهردار تهران تصریح کرد: به عنوان نمونه برای زباله سوزها آماده قراردادنهایی به منظور تولید برق از زباله هستیم و کلیه کارهای مربوط به آن نیز انجام شده است اما من انعقاد قرارداد را متوقف نگه داشته ام تا شورای بعدی درباره آن تصمیم بگیرد یا اینکه بحثی درباره واگن های مترو وجود دارد اما این مساله را نیز نگه داشتیم تا شورای بعدی درباره آن تصمیم گیری کند.

کسی که نتواند آواربرداری کند سازندگی هم نمی تواند انجام دهد

قالیباف ابراز داشت: این حرفا درباره انعقاد قراردادهای دقیقه نودی مثل همان حرف هایی است  که گفته می شود شهر تهران یک شهر سوخته است. این حرفا یک نوع ادبیات جدید است که به این همه کار عمرانی بگویند شهر سوخته و بعد بگویند باید آواربرداری صورت بگیرد. اگر واقعا این گونه باشدآنها درهمین آواربرداری هم می مانند. کسی که نتوانند آواربرداری کنند سازندگی هم نمی تواندانجام دهد .

کار در شهرداری ادامه داد، ۳روز است خانه نرفتم

وی در واکنش به شایعه تخلیه دفتر کارش طی سه روز گذشته گفت: این حرفا حرف های حاشیه است. من طی سه روز گذشته حتی نتوانسته ام به منزل بروم چرا که کار تا نیمه شب ادامه یافته و طول کشیده و دیدم اگر همانجا بمانم بهتر از این است که به خانه بروم. بنابراین کار ما ادامه دارد، اما باید در نظرگرفته شود که من هم یک پرسنل اداری هستم و روزی که کارم به اتمام برسد حتما مانند بقیه افراد طبق قانون عمل می کنم.

شهردار پایتخت تصریح کرد: من ازدانشگاه تهران به شهرداری مامور هستم. در روزی که کارم به اتمام برسد طبیعتا باید پایان ماموریتم را بگیرم و با عنوان هیات عملی به دانشگاه برگردم.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاانتقال پول به حساب شباانتقال پول به کارت عابر بانک ملیپایانه حمل بارتبدیل بیت کوین به وب مانیتجهیزات شبکه بازار رضاتجهیزات شبکه دست دومترخیص بندرترخیص خودرو منطقه ازاد اروندترخیص کاری گمرکچشم انداز حمل و نقل هواییحسابداری واردات کالاحمل بار در اصفهانحمل بار سنگین در دوران بارداریحمل بار ظفرحمل و نقل دریایی Pdfحواله یورو به ترکیهخرید ابزار طلاسازیخرید اینترنتی هفت سینخرید خط تولید پالت پلاستیکیرهگیری مرسولات کارت سوختروش خرید اینترنتی از سایت های خارجیشرایط خرید دلار از بانک مرکزیشرکت ترخیص کالای پزشکیشرکت حمل و نقل بین المللی یول ایشرکت خدمات بار هوایی سفیرانشرکتهای ترخیص کالاصرافی فداییظرفیت حمل بار خاورفریت بار از مشهدقوانین گمرک در ایرانقوانین گمرک واردات خودروقيمت حواله يوانکانون حمل و نقل گیلانکد رهگيري مرسولهگمرک پوشاکمسئولیت مدنی در حمل و نقل هوایی کالا و مسافرمستر كارت رايگانهزینه حمل بار از چینواردات ایران 1391واردات تجهیزات اندازه گیریواردات خودرو از دبی به کیشواردات خودرو شیرازواردات دارو از آمریکاواردات در زمان صفویهواردات سیب زمینیواردات فلشواردات کالاواردات کالا بدون ثبت سفارشواردات موبایل از چینوب مانی کارت

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها