[ad_1]

یک کارشناس مسائل اقتصادی خاورمیانه عنوان کرد که بخش خصوصی ایران می‌تواند از اختلاف پیش آمده میان قطر و عربستان و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس به عنوان یک فرصت نگاه کند و برای حضور در بازار قطر برنامه ریزی کند.

جهانبخش سنجابی شیرازی در گفت‌وگو با ایسنا، ‌گفت: اختلاف بین قطر و عربستان و کشورهای خلیج فارس از دو زاویه قابل بررسی است. یک زاویه سیاسی است که از این بعد ما باید نگاه‌مان بی طرفانه و تاکید بر گفت و گو برای حل اختلافات طرفین باشد.

وی ادامه داد: به هر حال این اتفاق بازی پیچیده‌ای است و به غیر از قطر و عربستان بازیگران منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای در این قضیه حضور دارند و ماجرا ابعاد گسترده‌ای دارد؛ بنابراین نباید طوری عمل کنیم که اوضاع به کام ترکیه شود.

عضو اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق افزود:‌ از لحاظ اقتصادی نیز این ماجرا دو بخش مختلف دارد. یک بخش به دولت ما مربوط است که باید برای کمک‌های انسانی برای مایحتاج مردم قطر اعلام آمادگی کند. اما بخش خصوصی باید حرکت مستقلی انجام دهد و به سرعت وارد عرصه شود و با بخش خصوصی قطر تعامل کند تا از این فرصت به وجود آمده نهایت استفاده را ببرد.

این کارشناس مسائل اقتصادی خاورمیانه عنوان کرد:‌ روزانه بخش قابل توجهی از مایحتاج مردم قطر از مرز زمینی عربستان وارد می‌شود؛ به طوری که طبق برآوردها ۸۰۰ کامیون کالا از عربستان به قطر رفت و آمد داشتند که در حال حاضر یکی از نزدیک‌ترین مسیرها برای ارتباط با قطر کشور ماست و می‌توانیم در ۱۲ ساعت مایحتاج مردم قطر را از مرزهای موجود به آن‌ها برسانیم.

بیشتر بخوانید :  ۷۰ درصد فعالان اقتصادی نسبت به آینده خوشبین نیستند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

سنجابی شیرازی اضافه کرد: مطمئنا این اتفاق فرصت مناسبی برای ایران در کوتاه مدت است و به ویژه بخش خصوصی ما باید در این زمینه فعال باشد و برای حضور در بازار قطر برنامه کوتاه مدت و میان مدت داشته باشد اما اقدام رسمی دولت ما باید متفاوت با بخش خصوصی باشد. فعلا بخش خصوصی ما باید برای جبران نیاز بازار قطر و کالاهای مورد نیاز مردم این کشور پیشتاز ارتباط با بخش خصوصی قطر باشد.

به گزارش ایسنا، پس از ایجاد تنش اخیر مابین دو کشور قطر و عربستان سعودی که پیشینه‌ای طولانی مدت دارد، عربستان سعودی تنها مسیر زمینی قطر را مسدود کرد و متحدان این کشور که شامل مصر، امارات و بحرین هستند روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کرده‌اند.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاارسال پول از برزیل به ایرانانتقال پول به تجارتانتقال پول به حساب بانک صادراتاولویت 9 گمرکبیت کوین درامدبیت کوین رجانیوزبیت کوین یک پزشکتجهیزات شبکه فشار ضعیفترخیص کار بوشهرترخیص کالا از گمرک فرودگاهترخیصکار مرز خسرویحمل بار از چينحمل بار و اثاثیه منزل در تبریزحمل و نقل بین المللی اثاثیه منزلحمل و نقل زمینی به ترکیهخرید ابزار برقیخرید ابزار فتوشاپخرید از Ebay برای ایرانخرید از سایت آمازون و تحویل در ایرانخرید اینترنتی ظروف بامبوخرید اینترنتی ظروف پذیرایی سرامیکیخرید تجهیزات صداخرید دلار به نرخ روزخرید دلار کش یوخرید دلار مجازیخرید کیف ابزار رونیکسخودرو وارداتی قسطیسايت وب مانيسایت تجاری آمازونسایت خرید از آمازونشرکت جوانه کارگو بارشرکت حمل و نقل بین المللی صحرا ترابرشرکت خرید از خارجصادرات چرم به چینصادرات گوجه فرنگیصرافی طاهری در تهرانصرافی لایو دیتاعوارض ترخیص خودروفرستادن پول به حساب دیگرفروش تجهیزات حفاظت کاتدیکفروش تجهیزات گاوداریفروش خط تولید یخچالفریت بار به ونکوورفلوچارت ترخیص کالا از گمرکقوانین گمرک برای خانواده شهداکارگو ترمینال اصفهانمعاونت حمل و نقل منطقه 5نحوه هک پی پالهزینه حمل هوایی بارواردات خودرو سال 94

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها