[ad_1]

سفیر ایران در عراق عنوان کرد که امروز حجم مبادلات تجاری ایران و عراق ۸ میلیارد دلار است و ظرفیت افزایش این رقم وجود دارد.

به گزارش ایسنا، ایرج مسجدی امروز ۱۸ مرداد در نشست ماهانه اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق عنوان کرد: عراق برای ما یک فرصت است.

وی ادامه داد: مناسبات مشترک در ابعاد سیاسی، امنیتی، استراتژیک و موضوعات اقتصادی می تواند کمک بزرگی برای دو کشور باشد. عراق کشور ثروتمندی است و بر منابع بزرگی نشسته است، اما به دلایل مختلف از جمله مسئله داعش نتوانسته بعد از سرنگونی بعثی ها نفس راحتی بکشد و وارد دوران سازندگی و پیشرفت شود.

سفیر ایران در عراق عنوان کرد: ما باید روابط سیاسی، فرهنگی و مردمی با عراق را با زیر ساخت‌های اقتصادی نهادینه کنیم. روابط امنیتی و سیاسی ما با عراق ارزش زیادی دارد، اما اقتصاد حرف اول را می زند.

مسجدی تصریح کرد: اگر در زمینه های مختلف از جمله تجارت، بازرگانی، خدمات فنی و مهندسی، نیروگاه، پالایشگاه، ساخت هتل و … با عراق رابطه داشته باشیم این روابط به جمهوری اسلامی در عراق عمق می دهد. اقتصاد میدان رقابت است میدان رقابت بین شرکت‌ها، دولت ها و افراد. در این میدان آن کسی که کیفیت بهتری داشته باشد صحنه را در دست می گیرد. میدان اقتصاد نیاز به موفقیت در رقابت دارد.

مسجدی ادامه داد: میدان رقابت اقتصادی میدان جدی است کشورهای مختلف با حمایت هوایی که انجام می‌دهند سعی می کنند بازار را در دست بگیرند. جدا از تعارف و مبالغه ما می‌توانیم در عرصه اقتصاد عراق با وجود مشکلات بانکی، گمرکی و مرزی حرف جدی برای گفتن داشته باشیم چرا که ظرفیت های زیادی وجود دارد و نیازمندی آن در عراق وجود دارد. ما ۱۴۷۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق داریم، لذا نباید به هیچ وجه صحنه را خالی کنیم.

بیشتر بخوانید :  ریشه‌یابی تراز منفی تجارت خارجی پنج ماهه

سفیر ایران در عراق افزود: امروز حجم روابط بین ایران و عراق ۸ میلیارد دلار است که باید تلاش کنیم این رقم را افزایش دهیم باید نگاه سرمایه گذاری به عراق داشته باشیم و نگران این نباشیم که سرمایه از بین برود.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااخبار گمرکات ایراناداره حمل و نقل آذربایجان غربیاستخدام گمرک امام خمینیاسکرین شات در ویندوز 7انتقال پول به فارکسبيت كوين رايگانبیت کوین تبلیغاتبیت کوین چگونه کار میکندبیت کوینیتجهیزات شبکه هواویترخیص از بیمارستان به انگلیسیترخیص کار تبلتترخیص کار خودرو اروندترخیص کالا و پیله وری رشیدیترخیص لوازم یدکی خودروترخیص موتورتعرفه واردات تجهیزات دندانپزشکیحمل بار از زاهدان به تهرانحمل بار دستیحمل و نقل زمینی بین المللیخرید ابزار الکترونیکخرید ابزار اندازه گیریخرید ابزار ویترایخرید از آمریکاخرید اینترنتی 405خرید اینترنتی صابون کوسهخرید اینترنتی لیزر 7 کیلومتریخرید تجهیزات چاه ارتخرید دلار وبمانیخرید قطعات الکترونیک از خارجخرید کارت تلفن خارج از کشور شاتلخرید گوشی آمازون فایر فونخرید گوشی چینی از بانهخرید مکمل از آمریکادانلودهمراه بانک صادرات 5800سایت آمازون برای جستجوی کتابسایت خرید کتاب آمازونصادرات پصرافی پارسیانصرافی نیویورکضمانتنامه گمرکعکس بیت کوینکنفرانس حمل و نقل 93گمرک فلش مموریمطلب درباره ی حمل و نقلهزینه حمل دریایی کانتینرواردات از چین به ایرانواردات دکوری از چینواردات گندم از قزاقستانواردات لوازم خرازی از چین

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها