[ad_1]

به گزارش تراز ، به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، جدول ۱ بیانگر هدف از دریافت تسهیلات پرداختی در بخش‌های اقتصادی طی هفت ماهه سال ۱۳۹۶ است. سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در تمام بخش‌های اقتصادی طی هفت ماهه سال جاری مبلغ ۱۹۶۹.۲ هزار میلیارد ریال (معادل ۶۲.۸ درصد کل تسهیلات پرداختی) است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ ۱۴۵.۸ هزار میلیارد ریال معادل ۸ درصد افزایش داشته است. همچنین سهم تسهیلات پرداختی بابت تأمین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن در هفت ماهه سال جاری معادل ۷۹۹.۲ هزار میلیارد ریال بوده است که حاکی از تخصیص ۴۰.۶ درصد از منابع تخصیص یافته به سرمایه درگردش تمام بخش‌های اقتصادی (مبلغ ۱۹۶۹.۲ هزار میلیارد ریال) است.

 ملاحظه می‌شود از ۹۵۴.۲ هزارمیلیارد ریال تسهیلات پرداختی در بخش صنعت و معدن معادل ۸۳.۷ درصد آن (مبلغ ۷۹۹.۲ هزار میلیارد ریال) در تأمین سرمایه در گردش پرداخت شده است که بیانگر توجه و اولویت‌دهی به تأمین منابع برای این بخش توسط بانک‌ها در سال جاری است.

در جدول شماره ۲ مشاهده می‌شود تعداد ۱۵۳ هزار و ۴۶۸ فقره تسهیلات به بخش صنعت و معدن با میانگین پرداختی هر فقره ۶ هزار و ۲۱۸ میلیون ریال پرداخت شده که بیشتر از میانگین پرداختی سایر بخش‌هاست. در ضمن در بخش خدمات تعداد ۲ میلیون و ۸۵۵ هزار و ۱۲۵ فقره تسهیلات با میانگین پرداخت هر فقره ۴۳۹ میلیون ریال پرداخت شده است.

شایان ذکر است که همچنان باید در تداوم مسیر جاری ملاحظات مربوط به کنترل تورم را نیز در نظر گرفت و همواره مراقب قدرت گرفتن پتانسیل تورمی ناشی از فشار تقاضای کل در اقتصاد نیز بود. بر این اساس ضروری است به افزایش توان مالی بانک‌ها از طریق افزایش سرمایه و بهبود کفایت سرمایه بانک‌ها، کاهش تسهیلات غیرجاری و بازگرداندن آنها به مسیر صحیح اعتباردهی بانک‌ها، افزایش بهره‌وری بانک‌ها در تامین سرمایه در گردش تولیدی، پرهیز از فشارهای مضاعف بر دارایی بانک‌ها و ترغیب بنگاه‌های تولیدی به سمت بازار سرمایه به عنوان یک ابزار مهم درتامین مالی طرح‌های اقتصادی (ایجادی) توجه ویژه‌ای کرد.

بیشتر بخوانید :  بازار فرش تبریز +عکس | اقتصاد آنلاین

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااخبار گمرک ايرانارسال پول به هلندبانک صادرات 616پژوهشکده حمل و نقلپست بین المللی دی اچ التجهيزات شبكه فروشتجهیزات شبکه تنداترخیص پارساترخیص ذرتحمل دریایی از ایتالیاحمل هوایی از چینحمل هوایی داخلیحمل و نقل بين المللي خليج فارسحمل و نقل ترافیک شهرداری تهرانحواله ارز اسانخدمات خرید از ebayخريد از ebay و تحويل درب منزلخريد تجهيزات نورپردازي عكاسيخرید ابزار پزشکیخرید ابزار نقاشیخرید از آمازون یاتاخرید اینترنتی المان سرد کنندهخرید اینترنتی خط 0919خرید اینترنتی خمیر پلیمریخرید اینترنتی دلارخرید اینترنتی ژتون پوکرخرید خط تولید چسب برقخرید مستر کارت مجازی قابل شارژسایتهای بیت کوینیصادرات گربه به چینصادرات همراه بانک اندرویدصادرات و وارداتصرافی پارسیصرافی تهرانصرافی ضرابصرافی قزوینطاها كارگوفروش تجهیزات چاپخانهقوانین جدید گمرک خودروکارت بازرگانی ویکی پدیاکارگو فرودگاه امامگمرک فرودگاهنحوه خرید از علی بابانرخ حواله یوان چینواردات المغربواردات چوب روسیواردات خودرو ایرانیان مقیم خارجواردات صادرات آلمانواردات ظروف imlواردات لوازم یدکی خودرو از ترکیه

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها