[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، دکتر کاظم نظم ده، مدیر کل دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی به نوع همکاری و نیز نحوه ادامه تعاملات سازمان خود با بانک قرض الحسنه مهر ایران اشاره کرد و اذعان داشت: با توجه به آنکه گروه هدف ما عمدتاً از افرادی هستند که از وسع مالی کافی برخوردار نیستند، بهتر است به بانکی مراجعه کنند که به معنای واقعی کلمه قرض الحسنه باشد.

نظم ده افزود: آنچه حائز اهمیت محسوب می‌شود این است که بوروکراسی بانکی، زمان زیادی از مشتری نگیرد و بر همین اساس از سنوات گذشته در خصوص بانک‌های مختلف مطالعاتی داشتیم که کدام یک از بانک‌ها با توجه به گروه هدفی که در نظر گرفته بودیم، خدمات مناسب ارائه کنند.

اشتغال خرد برای ۴۸۰ هزار معلول روستایی

وی افزود: در زمینه توانمندسازی جامعه در سطح روستاها، برای ۴۸۰ هزار معلول اجتماعاتی تعریف کردیم که آنها گردهم آمده و از سرمایه خودشان منابع مالی جمع آوری کرده و با کمک خیرین، منابع جمع شده را در راستای اشتغال خرد هزینه کرده‌اند.

مدیر کل دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از مشکلات اصلی معلولان اشتغال هست، به شکل غیر رسمی با شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران، این اجتماعات کار خود را شروع کردند.

نظم ده اضافه کرد: البته این مهم در چند بانک و صندوق که با عنوان قرض الحسنه فعالیت می‌کنند نیز بررسی شده، لکن آنها مستقیم کار نکرده و عاملی میان گروه هدف و بانک قرار دادند که هم وقت را گرفته و زمان انجام کار را زیاد می‌کند؛ و هم هزینه‌ای نیز در بر خواهد داشت و این مهم در بانک قرض الحسنه مهر ایران وجود ندارد.

بیشتر بخوانید :  ابلاغ طرح بخشودگی جرایم تسهیلات بانک قرض الحسنه مهر ایران در آذر

وی تصریح کرد: الان ما علاوه بر همکاری‌های غیر رسمی که گروه‌های معلولین در روستاها با بانک قرض الحسنه مهر ایران برگزار کردند، تفاهم نامه‌ای ارائه کردیم که در آن، معلول، سازمان بهزیستی، خیرین و بانک سهیم بوده و این چرخه مالی تنها در ساختار اشتغال و تولید فعالیت خواهد داشت؛ همچنین در این مدل تضمین لازم برای بازپرداخت وام دیده شده و امید است هرچه زودتر این تفاهم نامه اجرایی شود.

بانک قرض الحسنه مهر ایران؛ همراه با معلولان در مسیر توانمندسازی

نظم ده، در ادامه با اشاره به رویکرد توانمندسازی معلولان اذعان داشت: رویکرد توانمندسازی، تنها حمایت مالی نیست؛ چنانچه رویکردها به سمت دسترسی افراد برده شود، خود معلولین نیز توانمند خواهند شد.

وی ادامه داد: مناسب شدن تکنولوژی، محیط، رویکرد و فرهنگ کمک می‌کند که هیچ فردی ناتوان نباشد؛ همچنین با ایجاد اعتماد به نفس و محیط آموزشی مناسب می‌توانیم معلولین را توانمند کنیم و اگر چنانچه معلولی کماکان توانمند نشده، این مشکل ما است که زیرساخت‌های لازم را برای او فراهم نکرده‌ایم.

مدیر کل دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی اضافه کرد: جامعه توسعه یافته، جامعه‌ای است که همه افراد اعم از معلول یا غیر معلول بتوانند به اطلاعات و خدمات دست پیدا کنند و بانک توسعه یافته هم بانکی است که همه افراد بتوانند به خدمات آن دست پیدا کنند.

نظم ده تصریح کرد: از این جهت به بانک قرض الحسنه مهر ایران به دلیل داشتن نگاه انسانی و رویکرد مسئولیت اجتماعی تبریک می گویم. مدیر کل دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی بیان داشت: اگر ما رویکرد اقتصادی را از ابتدا در سازمان خود غالب کنیم، هیچگاه نمی‌توانیم آنطور که باید و شاید به کرامت انسانی و مسئولیت اجتماعی توجه کنیم.

بیشتر بخوانید :  جلو‌گیری از گران‌ شدن کالاهای مصرفی در ماه رمضان

شایان ذکر است بانک قرض­الحسنه مهر ایران در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و با هدف ارائه خدمات مالی به ناتوانان جسمی – حرکتی از جمله معلولین و سالمندان، پیش‌تر اقدام به ایجاد رمپ معلولان، همسطح سازی دستگاه خودپرداز و پیاده رو، بهبود جانمایی شعب و استاندارد سازی ارتفاع آن با بر و کف اصلی خیابان به منظور تسهیل در عبور افراد معلول در بیش از ۱۲۰ شعبه کرده است.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها