[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: مراغه – بانک سپه از عمل به تعهدات قانونی این بانک در قالب اجرای قرارداد مشارکت طرح آزادراه مراغه – هشترود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، در اطلاعیه روابط عمومی بانک سپه در پاسخ به اظهارات نماینده هشترود در مجلس شورای اسلامی با عنوان «بانک سپه به تعهدات خود در آزادراه هشترود – مراغه عمل نمی کند» آمده است: بانک سپه تعهدی مبنی بر پرداخت مبلغ ۵۰ میلیارد تومان بابت پروژه آزادراه مراغه -هشترود نداشته و وفق مفاد قرارداد مشارکت مربوطه نسبت به پرداخت سهم الشرکه خود براساس درصد پیشرفت پروژه اقدام می نماید.
اطلاعیه حاکی است: باتوجه به انصراف شریک بخش خصوصی از همکاری در این زمینه و متعاقب آن ابلاغ محدودیت های قانونی در خصوص سرمایه گذاری های بانک از سوی مراجع نظارتی، قرارداد مشارکت مورد نظر به موقع عملیاتی نشد.
در اظلاعیه اضافه شده است: اخیرا پس از پیگیری های صورت گرفته، مجوز لازم به بانک ابلاغ شده و شریک دیگری برای تامین ۲۰ درصد هزینه های پروژه اعلام آمادگی کرده لذا تنظیم متمم قرارداد با شریک جدید در شرف اجراست.
نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی در ۲۳ مهرماه جاری در جمع خبرنگاران از عدم انجام تعهدات بانک سپه به عنوان سرمایه گذار طرح آزادراه هشترود – مراغه انتقاد کرده بود.
سید حمزه امینی در این خبر اظهار کرده بود: قرار بود ۵۰ میلیارد تومان به عنوان پرداخت اولیه ازسوی بانک سپه پرداخت شود که تاکنون عملیاتی نشده است.(http://www.irna.ir/eazarbaijan/fa/News/83066262)
ساخت آزادراه ۹۲ کیلومتری مراغه – هشترود در پنج قطعه و با هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری از سال ۹۳ آغاز شده و اکنون پس از گذشت ۳۹ ماه تنها از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
در ساخت این آزادراه سهم دولت ۶۰، بخش خصوصی ۲۰ و بانک سپه ۲۰ درصد است.
جاده فعلی مراغه – هشترود به طول ۱۰۱ کیلومتر، تقاطع و شاهرگ ارتباطی استان های آذربایجان شرقی، کردستان و آذربایجان غربی با حدود ۱۰ میلیون نفر جمعیت است و همین امر، اهمیت تسریع در ساخت آزادراه در این مسیر را دوچندان می کند.

بیشتر بخوانید :  عبور از شرایط جدید با همراهی بخش خصوصی

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها