[ad_1]

به گزارش اقتصاد انلاین به نقل از ایسنا، حسین سلاحورزی بیان کرد: انتظار می‌رود بانک‌های خصوصی استان تا پایان سال متناسب با منابعی که جذب کرده‌اند، شرایط را برای تأمین مالی طرح‌های اقتصادی فراهم کنند.

نایب رییس اتاق ایران بیان کرد: متأسفانه بانک‌های خصوصی در حدود ۱۰ درصد از منابع جذب شده را تسهیلات داده‌اند که امیدواریم بتوانیم سهم بیشتری را از منابع بانک‌ها داشته باشیم.

وی اضافه کرد: بر اساس آمار موجود در حوزه تولید محصولات کشاورزی لرستان در سال ۹۵ در بخش محصولات زراعی ۲ میلیون و ۴۰۱ هزار تن، باغبانی ۲۴۰ هزار تن، دامی ۳۲۳ هزار تن و آبزیان ۲۳ هزار و ۸۷۰ تن محصول تولید شده است.

سلاحورزی افزود: میزان مصرف محصولات کشاورزی در لرستان یک میلیون و ۲۶۰ هزار تن بوده و شاهد تولید ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی مازاد هستیم.

نایب رییس اتاق ایران با اشاره به اینکه سطح زیر کشت حبوبات لرستان ۱۴۶ هزار و ۵۰۰ هکتار است، عنوان کرد: همچنین میزان تولیدات لرستان در این بخش ۱۳۰ هزار تن است.

وی  تصریح کرد: ۱۰ درصد از حبوبات کشور در لرستان تولید می‌شود.

سلاحورزی با بیان اینکه متأسفانه حبوبات لرستان از طریق استان‌های دیگر صادر می‌شود، گفت: باید با برنامه‌ریزی لازم برند خاصی را برای حبوبات لرستان تهیه و تدوین کنیم.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: میز کشوری حبوبات از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت به لرستان اعطا شده و امیدواریم بتوان شاهد تحقق اهداف در این حوزه باشیم.

سلاحورزی افزود: توسعه کشت محصولات سالم، تهیه مطالعات جامع برند محصولات کشاورزی، توسعه صنایع تبدیلی و استفاده از ظرفیت شرکت مدیریت صادرات از راهکارهای مناسب برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی لرستان به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید :  پدیده‌ای جدید به‌نام احتکار بساز بفروش‌ها

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها