[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: تهران- ایرنا- شاخص بورس امروز (یکشنبه) ۵۳۵ پله بالا رفت و در جایگاه ۱۶۱ هزار و ۳۰۹ واحدی ایستاد.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس ،در معاملات امروز ۲ میلیارد و ۵۴۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش هشت هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال در ۱۴۵ هزار نوبت دادوستد شد.
بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی – ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، ۱۵۵ واحد رشد کرد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، ۱۱۰ واحد افزایش یافت.
شاخص قیمت (هم وزن) نیز ۷۷ واحد بالا رفت؛ این شاخص بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است.
شاخص آزاد شناور ۷۵۴ واحد رشد کرد؛ این شاخص بخشی از سهام قابل معامله شرکت ها در بورس را نشان می دهد.
شاخص بازار اول مربوط به شرکت های برتر از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور ۶۳۳ واحد بالا رفت و شاخص بازار دوم بورس نیز ۸۲ واحد کاهش یافت.
بر این اساس، در معاملات امروز نمادهای وبملت (بانک ملت)، فولاد (فولاد مبارکه)، وامید (گروه سرمایه گذاری امید)، وتجارت (بانک تجارت) و جم (پتروشیمی جم) بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشت، در مقابل فملی (ملی صنایع مس) و شسپا (نفت سپاهان) با بیشترین تاثیر منفی مانع رشد بیشتر شاخص شدند.

بیشتر بخوانید :  قیمت سکه 3 میلیون و 850 هزار تومان شد/ حباب 460 هزار تومانی قیمت سکه- اخبار اقتصادی - اخبار تسنیم

** صدرنشینی گروه بانک
گروه بانک در معاملات امروز بورس صدرنشین شد؛ در این گروه ۷۳۲ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۲۶۹ میلیارد ریال دادوستد شد.
گروه خودرو به ارزش ۵۷۵ میلیارد ریال و شیمیایی به ارزش ۵۰۴ میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند.
گروه فلزات اساسی با دادوستدی به ارزش ۲۷۷ میلیارد ریال در رده چهارم معاملات امروز قرار گرفت؛ گروه فرآورده های نفتی نیز با معاملاتی به ارزش ۲۰۶ میلیارد ریال رده پنجم را از آن خود کرد.

** ادامه رشد فرابورس
شاخص فرابورس (آیفکس) در معاملات امروز سه واحد رشد کرد و در جایگاه یک هزار و ۸۶۹ واحدی قرار گرفت.
در بازار فرابورس بیش از ۶۱۴ میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش بیش از سه هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال دادوستد شد.
در معاملات امروز نمادهای زاگرس (پتروشیمی زاگرس)، هرمز (فولاد هرمزگان جنوب) و مارون (پتروشیمی مارون) بیشترین سهم را در رشد شاخص داشتند.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها