[ad_1]

به گزارش خبرنگار بازرگانی خبرگزاری تسنیم، جعفر بیرالوند، امروز در حاشیه مراسم  روز ملی صادرات در سالن اجلاس سران اظهار کرد : از سال ٩١ به بعد که تحریم ها علیه ایران، شرایط ارزی کشور را با مشکلاتی روبه رو ساخت و به دنبال آن صادرات روغن از کشور ممنوع شد،  موجب شد که تولیدکنندگان و صادرکنندگان روغن نباتی بازارهای صادراتی خود را از دست دهند.

وی افزود: در سال های اخیر با حمایت های دولت و بهبود نسبی شرایط ارزی و اقتصادی کشور  دوباره شرکت های تولیدی، در حوزه صادرات  فعال شدند و  به تدریج امکان حضور در بازارهای منطقه ای پیدا کردند.

صادر کننده نمونه مارگارین ادامه داد: برهمین اساس شرکت مارگارین نیز از همان ابتدا آزادسازی صادرات روغن ، حضور گسترده در بازار کشورهای منطقه را در دستورکار قرار داد و  توانست در سال ۹۶ به عنوان صادرکننده نمونه انتخاب شود.

این فعال اقتصادی معتقد است برگزاری این چنین همایش هایی انگیزه ای است برای همه تولیدکنندگان در حوزه های مختلف که سعی کنند در راستای تقویت تولیدات صادرات محور، به رشد اقتصادی کشور کمک کنند.

بیرالوند درباره ظرفیت های تولیدی کشور در حوزه روغن نباتی گفت: تولیدکنندگان روغن، توانمندی های مناسبی در بخش تولید و صادرات دارند و با توجه به شرایط رکود نسبی اقتصاد داخلی، به طور حتم برنامه ریزی این شرکت ها برای توسعه تولید و صادرات می تواند راهگشا باشد.

بنابراین گزارش،  آمار انجمن روغن نباتی ایران  نشان می دهد که در ۶ ماهه سال گذشته حدود ۲ هزار و ۳۱۸ تن روغن نباتی صادرات  شده است.  در سال ۹۵ حجم روغن نباتی صادراتی ۱۳ هزار و ۱۸۵ هزار تن و در سال ۹۴ نزدیک هشت هزار و ۷۳۴ تن بود.

بیشتر بخوانید :  کاهش قیمت خودرو با حذف قیمت گذاری دستوری/ قاچاق؛ قاتل گوسفندان بیچاره / توقف خط تولید 6 مدل وانت

با وجود اینکه بخش عمده صادرات روغن نباتی ایران به کشورهای عراق و افغانستان انجام می شود، اما کشورهای ارمنستان، ازبکستان و تاجیکستان نیز از واردکنندگان روغن نباتی ایران هستند.

بنابراین گزارش در سالهای ۸۶ تا ۸۸ حجم صادرات روفن نباتی به شکل قابل ملاحظه ای بیشتر بود به طوری که حدود ۱۰۰ هزارتن روغن تولیدی ایران به کشورهای هدف صادر می شد.

کارخانجات روغن نباتی اکنون تنها  با نیمی از ظرفیت تولیدی خود کار می کنند در حالی که کشورمان با داشتن بیش از ۳ میلیون تن ظرفیت  می تواند صادرات سالانه خود را افزایش دهد.

انتهای پیام/

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی بوشهراتاق بازرگانی چيستارسال پول به سنگاپورارسال پول به عربستانتبدیل وب مانی به بیت کوینتجهیزات شبکه سیمیترخیص خودرو منصوریترخیص کار زعفرانچگونه از چین خرید کنیمحمل بار از زاهدان به تهرانحمل بار زمینی به اروپاحمل بار گرگانخدمات بار هوایی پردیسانخدمات بار هوایی سپیدبالخرید 1 دلاریخرید اینترنتی تابلو نقاشیخرید اینترنتی چاقوخرید اینترنتی ظرف غذای کودکخرید خط تولید از چینخرید خط تولید موکتخرید و فروش دلار صرافیساخت مستر کارت تقلبیسایت Ebay چیستسایت شرکت ebayسایت کتابخانه آمازونشرکت ترخیص کالا از گمرکصادرات پوست گوسفندیصادرات ذغال به عراقصرافی 24 ساعتهصرافی ثامن الحججصرافی کوهستانصندوق صادرات ضمانتفریت بار در فرودگاه امامقوانین سایت آمازونکارگو از چینگمرک زعفرانگمرک لافتمراحل ترخیص کالا از بندرمستر کارت 10 دلاریمعنی پی پالنحوه خرید از ایبینحوه ی تمدید کارت بازرگانینماینده سایت آمازون در ایرانهزينه حمل درياييواردات خودرو از عمانواردات داروواردات صادرات ایرانواردات لوازم جانبی موبایل از چینواردات و صادرات تجهیزات پزشکییادگیری ترخیص کالا

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها