بازار سوریه برای ایران چه دستاوردی دارد؟

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس به نقل از ایسنا، روز یکشنبه محمد سامر الخلیل – وزیر اقتصاد و تجارت سوریه، که به ایران آمده بود، با حضور در اتاق بازرگانی ایران، مذاکراتی را در رابطه با چگونگی افزایش همکاری‌های اقتصادی میان دوطرف انجام داد.

در جریان این جلسه مشترک، محمد اسلامی – وزیر راه و شهرسازی، و   غلامحسین شافعی – رئیس اتاق ایران، از امکان افزایش همکاری‌ها سخن گفتند و بازار سوریه را برای حضور بخش خصوصی ایران مناسب دیدند و از این رو با توجه به نزدیکی سیاسی دو کشور می‌توان انتظار داشت که در آینده میزان همکاری‌ها و مراودات اقتصادی ایران و سوریه افزایش یابد.

اینکه ایران در بازار سوریه چه رویکردی داشته باشد و بخش خصوصی چه استقبالی از این بازار خواهد داشت تا حد زیادی آینده اقتصادی دو طرف را مشخص می‌کند.

در این باره سید رضی حاجی آقامیری – عضو اتاق بازرگانی تهران، لزوم استفاده از تجارب گذشته کشور در همکاری با کشورهای منطقه یاد کرد و توضیح داد: با توجه به این که در طول سال‌های گذشته شرایط سیاسی سوریه به شکلی بوده که امکان فعالیت گسترده در آن وجود نداشته، قطعا نمی‌توان در حال حاضر به راحتی از ظرفیت‌های موجود و آنچه اقتصاد ایران می‌تواند در این کشور به دست آورد، صحبت کرد؛ هرچند تجربه همکاری‌های سال‌های اخیر با عراق برای ما بسیار مهم خواهد بود.

وی ادامه داد: ما در سال‌هایی که عراق از نظر اقتصادی آسیب پذیر بود و نیاز به کمک داشت، در کنار آنها حضور داشتیم اما وقتی شرایط آنها بهبود پیدا کرد، اوضاع عوض شد.

آقامیری با تاکید بر لزوم استفاده از تجارب سال‌های گذشته برای استفاده از ظرفیت‌های پیش رو، اظهار کرد: ما از سویی برای ورود به سوریه باید شرایط سیاسی منطقه را تحلیل کنیم. اینکه مثلا دولتی مانند دولت روسیه چه ارزیابی از این بازار خواهد داشت و چه رویکردی اتخاذ می‌کند، می‌تواند برای ما اثر گذار باشد. قطعا امکان آنکه ایران از بازار سوریه استفاده کند وجود دارد، اما باید اقدامات با دقت انجام شوند.

[ad_2]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x