بازار تایرهای خارجی ایران در انحصار هندی ها

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: با شروع تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران و ایجاد موانع برای انتقال پول بین تجار ایرانی و تولیدکننده‌های خارجی ازیک‌سو و محدودیت‌های ایجادشده برای حمل‌ونقل دریایی کالا به ایران، بخش عمده‌ای از تایرسازان بزرگ دنیا مجبور به ترک بازار ایران شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس،در این بین آمریکا، کشورهای هندوستان،‌ کره‌جنوبی و ژاپن را از تحریم‌های نفتی معاف کرد تا این سه کشور به‌همراه ۵کشور دیگر همچنان بتوانند نفت ایران را خریداری کنند. 
این خبر برای مسئولان صنعت و بازار تایر ایران حکایت از یکه‌تازی تایرسازان هندی در ایران دارد. زیرا ژاپنی‌ها با برندهایی همچون بریجیستون از چندماه قبل خروج خود را از بازار ایران اعلام کردند و کره‌ای‌ها نیز بازار پر سود آمریکا را به بازار ایران ترجیح دادند. در این بین و براساس آخرین اخبار،‌ تنها چهار کارخانه هندی در شرایط کنونی بازار تایر ایران به‌ویژه بخش رادیال باری-اتوبوسی حضور خواهند داشت و در نبود تولیدکنندگان اروپایی، کره‌ای،‌ ژاپنی و حتی چینی می‌توانند بازار لاستیک ایران را به انحصار خود درآورند. 
در شرایط جدید تحریم که امارات نیز از بارگیری کالاهای مربوط به ایران خودداری می‌کند، ‌تایرسازان هندی محصولات خود را به‌صورت مستقیم به بنادر ایرانی ارسال می‌کنند. نکته حائزاهمیت این موضوع، ظرفیت محدود تایرسازان هندی است که به‌هیچ‌وجه امکان تامین تمام نیاز بازار ایران به‌ویژه در بخش تایرهای باری-اتوبوسی را ندارند. به گزارش روزنامه «دنیای‌خودرو» چهار کارخانه تایرسازی هندی یعنی آپولو،‌ جی‌کی، ‌سیات و ام‌آراس توانایی تولید تایرهای رادیال باری- اتوبوسی با هدف صادرات را دارند که البته به‌دلیل ظرفیت پایین این کارخانه‌ها امکان تامین تمام نیاز بازار ایران از هندوستان وجود ندارد. اگرچه هندوستان به‌دلیل معافیت در خرید نفت ایران ازسوی آمریکا می‌تواند بخشی از نیاز بازار تایر کشور را تامین کند ‌اما برآوردهای دقیق از تولید چهار کارخانه اصلی تایرسازی در این کشور ‌حکایت از امکان واردات تنها ۱۰۰کانتینر تایر سنگین از هند به ایران دارد که در ‌مقایسه با رقم دومیلیون‌و۸۰۰هزار حلقه‌ای که دولت تا پایان سال برای واردات آن به کشور بودجه تعیین کرده، رقمی ناچیز است.

[ad_2]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x