[ad_1]

به گزارش تراز ،افزایش قیمت لبنیات، گوشت قرمز و مرغ موجب شده در ماه مبارک رمضان فشار زیادی بر مردم وارد شود. از طرفی رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اقدامات دولت را یکی از عوامل گرانی محصولات کشاورزی می‌داند.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران می‌گوید: این یک واقعیت است که خرید تضمینی محصولات کشاورزی به این روش در کشور ما باعث بالا رفتن قیمت تمام شده محصولات کشاورزی و صنایع غذایی می‌شود و در نهایت کالا با قیمت بالاتری در سفره مردم قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران و عضو هیات نمایندگان اتاق تهران می‌افزاید: با وجود اینکه حمایت از کشاورزان برای توسعه کشاورزی در کشور واجب است ولی خرید تضمینی نمی‌تواند روش مناسبی باشد و باید تجدیدنظر در آن صورت گیرد.

احمد صادقیان می‌گوید: در بحث تولید انواع محصولات کشاورزی، صنایع غذایی و تبدیلی و صادرات این محصولات نیاز به حمایت دولت داریم؛ خود آقای حجتی، وزیر کشاورزی هم در یک برنامه تلویزیونی در این باره بدرستی اشاره داشتند و گفتند در هیچ کجای دنیا بحث کشاورزی و صادرات محصولات کشاورزی بدون حمایت دولت‌ها و پرداخت یارانه به کشاورزان امکان توسعه ندارد اما سوال اصلی این است که این حمایت‌ها چگونه باید باشد؟

صادقیان در ادامه با اشاره به بحث خرید تضمینی و حمایت دولت از کشاورزان با این روش می‌گوید: اینکه ما بحث خرید تضمینی را مطرح کنیم و بحث کمک به کشاورز را در خرید محصول به قیمت بالاتر بگنجانیم و بعد باعث شویم نرخ محصولات صنایع غذایی در کشورمان بالا برود و در نهایت کالا با قیمت بالاتری در سفره مردم قرار گیرد، اصلا درست نیست و در هیچ کجای دنیا هم رایج نیست. این یک واقعیت است که خرید تضمینی محصولات کشاورزی به این روش در کشور ما باعث بالا رفتن قیمت تمام شده محصولات کشاورزی و صنایع غذایی می‌شود.
قیمت گوشت به ۵۱ هزار تومان رسید
در همین حال رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: نرخ هر کیلو لاشه ۲۵ هزار تومان است که با احتساب هزینه‌های حمل‌ونقل، کشتار و سود مغازه‌دار با قیمت ۳۴ تا ۳۵ هزار تومان باید به مصرف‌کننده عرضه شود، این درحالی است که هر کیلو گوشت با نرخ ۵۱ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.

بیشتر بخوانید :  گام اجرایی وزارت ارتباطات در حمایت از تولید داخلی

احمد مقدسی با اشاره به تأثیر شیوع تب کریمه کنگو در قیمت گوشت در بازار افزود: مافیای گوشت با شایعاتی مبنی بر تب کریمه کنگو به دنبال واردات گوشت هستند. به گفته وی، با توجه به نوسانات شدید قیمت گوشت و عدم کنترل فاصله تولید تا مصرف، سودجویان از این طریق قصد ضربه به تولید داخل را دارند. مقدسی با بیان اینکه برخی افراد با واردات قصد نابودی تولید داخل را دارند، اظهار کرد: سازمان حمایت کجاست که باید پاسخگو باشد و جلوی واسطه‌گری‌ها را بگیرد، این در حالی است که به اندازه نیاز گوشت در کشور وجود دارد.

رئیس انجمن صنفی گاوداران با اشاره به اینکه حداکثر نرخ هر کیلو گوساله نر
۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است، افزود: با این وجود نرخ هر کیلو لاشه ۲۵ هزار تومان است که با احتساب هزینه‌های حمل‌ونقل، کشتار و سود مغازه‌دار با قیمت ۳۴ تا ۳۵ هزار تومان باید به مصرف‌کننده عرضه شود، این درحالی است که هر کیلو گوشت با نرخ ۵۱ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاپاورپوینت سایت آمازونپی پال تبریزتجهیزات شبکه فشار متوسطتجهیزات شبکه وای فایتجهیزات یک شبکه lanترخیص خودرو بوشهرترخیص یعنی چهترخیصکار بوشهرثبت واردات خودروچگونگی ترخیص خودروحمل بار زمینی به اروپاحمل بار سعادت آبادحمل خرده بار از چین به ایرانحمل زمینی ترکیهحمل هوایی از چینحمل و نقل بین المللی خط سبزحمل و نقل بین المللی ریلیحمل و نقل پایدار شهریحواله ارز یخريد از سايتهاي چينخريد وسايل ژيمناستيكخرید ابزار هنریخرید از چین و ارسال به ایرانخرید از سایت های چینخرید تجهیزات چشم پزشکیخرید تجهیزات ورزشیرهگیری مرسوله های ناجاسایت آمازون برای جستجوی کتابستاد ترخيص خودرو خیابان زنجانشرایط خرید دلار به نرخ دولتیشرکت حمل و نقل بین المللی جهاد نصرصرافی ضرابصرافی و ارزفرم د کارت بازرگانیفروش تجهیزات شبکه در شیرازفریت بار از تبریزقوانین گمرکی ایرانقوانین گمرکی واردات خودروکارت بازرگانی و مالیاتکارگو در چینگمرك مشهدگمرک دلوارگمرک زاهدانگمرک غرب کاپوتاژمستر کارت پاسارگادمستر کارت یعنی چهنحوه ارسال پول به کاناداواردات تجهیزات دامپزشکیواردات جوراب از چینواردات زنان چینی

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها