[ad_1]

به گزارش بامداد سه شنبه روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، ‘محمد راستاد’ در مراسم افتتاحیه نمایشگاه صنایع دریایی کشور در کیش، بهره برداری هرچه بیشتر از ظرفیت های حمل نقل دریایی، افزایش توانمندی های ترانزیتی کشورمان و بهره گیری از شرکت های دانش بنیان را از سیاست های دولت ذکر کرد.
وی با اشاره به اقدام ها و برنامه ریزی های انجام شده در این خصوص، از امضای موافقتنامه دالان ترانزیتی ایران، هند و افغانستان و ارائه خدمات به کشورهای ساحلی اقیانوس هند و آسیای میانه خبر داد.
راستاد اضافه کرد: با امضای موافقتنامه مذکور که نخستین شورای هماهنگی آن دو ماه قبل برگزار شد و اولین کمیته راهبردی آن نیز هفته آینده در بندر چابهار برگزار می شود، ظرفیت های بندر توسعه یافته چابهار در عرصه ترانزیت بین المللی افزایش خواهد یافت.
مدیر عامل بنادر و دریا نوردی یادآوری کرد: در راستای توسعه تجارت دریایی و خدمات ترانزیت کالا، ظرفیت بندر چابهار از دو میلیون تن در سال به ۸ و نیم میلیون تن افزایش یافته و امسال برای نخستین بار کشتی ۷۳ هزار تنی حامل غلات در این بندر پذیرش شد.
راستاد همچنین از بهره برداری پایانه کانتینری بندر شهید رجایی با سرمایه گذاری ۱۲۴ میلیون یورو، در روزهای آینده خبر داد و تصریح کرد: این طرح شامل بخش کشتی های بندر به ساحل با سرمایه گذاری ۱۰۴ میلیون یورو و بخش جرثقیل های محوطه ای با سرمایه گذاری ۲۰ میلیون یورو اجرا شده و با حضور مقام های کشوری به بهره برداری می رسد.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از بهره برداری پایانه مهم بندری در جزیره نگین بوشهر به عنوان طرحی ارزشمند در بنادر جنوبی کشور خبر داد و افزود: این طرح که عملیات اجرایی آن در سال۹۴ آغاز شده به زودی به بهره برداری می رسد.
وی اضافه کرد: توسعه دسترسی دریایی بنادر شهید رجایی، امام خمینی و بندر بوشهر و اجرای موفق طرح ایجاد ظرفیت پذیرش کشتی های ۱۰۰ هزار تنی در بندر چابهار نیز از اولویتهای دولت و بخشی از طرح توسعه دسترسی دریایی بنادر کشور است.
مدیرعامل بنادر و دریانوردی کشور اعلام کرد: چهارشنبه ۲۸ آذر و همزمان با روز ملی حمل و نقل، تفاهمنامه اجرای چندین طرح در بنادر تجاری کشور با سرمایه گذاری هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به امضاء می رسد.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از ساخت بزرگترین پایانه تمام مکانیزه مواد معدنی کشور در بندر شهید رجایی با سرمایه گذاری ۵ هزار میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی خبر داد و افزود: این طرح که بیانگر توان بالای بخش خصوصی برای توسعه فعالیت های دریایی است، هم اکنون در مراحل پایانی است.
وی تصریح کرد: تحریم های دشمنان خارجی نتوانسته مانعی در ارتقاء توان داخلی کشور و روند توسعه فعالیت دریایی ایجاد کند و خوشبختانه اجماع جهانی با دشمنان ما همراه نیست.
مدیر عامل بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه با تکیه بر توان داخلی بر تحریم ها فائق می آئیم، از رشد ۵ درصدی ترانزیت نفتی کشور در ۸ ماه نخست امسال خبر داد و گفت: با تکیه بر توان متخصصان و ظرفیت شرکت های دانش بنیان داخلی می توانیم با تحریم ها مقابله کرده و پیروز شویم.
بیستمین نمایشگاه بین المللی دریایی ایران روز دوشنبه با حضور شرکت های داخلی و خارجی در مرکز نمایشگاه بین المللی کیش گشایش یافت.
در مراسم گشایش این نمایشگاه امیر دریادار ‘حسین خانزادی’ فرمانده نیروی دریایی ارتش، ‘غلامحسین مظفری’ مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، امیر دریادار ‘رستگاری’ مدیرعامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع، راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، ‘هادی حق‌شناس’ معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، ‘محمد سعیدی’ مدیرعامل کشتیرانی کشور و ‘حسین هاشمی تختی نژاد’ نماینده استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.
شبد**۱۳۳۹**۱۴۵۵**۱۳۷۹

بیشتر بخوانید :  افزایش ۳۰تا ۴۰درصدی قیمت گل رز در بازار/ واردات بونسای تا پایان سال آزاد است

انتهای پیام /*

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها