[ad_1]

حامد مظاهریان، معاون وزیر مسکن و شهرسازی در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره میزان اشتغالزایی در حوزه مسکن گفت: نسبت به سایر بخش ها سرمایه گذاری در بخش مسکن اشتغالزایی بیشتری دارد. در چند حوزه تخصصی اشتغالزایی انجام می شود.

 مظاهریان با بیان اینکه به ازای هر ۵۰ میلیون تومان سرمایه گذاری  حدود یک شغل ایجاد می شود افزود:در پتروشیمی هر ۳۰۰ میلیون تومان یک شغل ایجاد می شود. اگر هدف اشتغالزایی باشد، سرمایه گذاری در این بخش می تواند مشکل بیکاری را تا حدودی حل کند.

معاون وزیر مسکن و شهرسازی درباره نقش تعاونی های مسکن در زمینه رونق مسکن گفت:در۴دهه گذشته میلیون ها نفر  خانوار ایرانی صاحب خانه شدند و این تجربه گران بهایی از همکاری تعاونی ها داریم. بازخوانی پرونده تعاونی ها از اخبار خوب و بد ترکیب است. باید موارد نقص را شناسایی و موارد موفقیت را پُر رنگ کنیم و اجازه دهیم که تعاونی ها در یک بازتعریف به فعالیت خود ادامه دهند و بتوانیم در یک پُرسه پژوهش بتوانیم موارد را مشخص کنیم. یعنی با یک ارزیابی نقاط ضعف تعاونی ها را شناسایی و راهکاری باری آنها بیابیم و نقاط قوت تعاونی ها را پُررنگ کنیم.

 وی ادامه داد: با توجه به اینکه مسکن کالای گرانی محسوب می‌شود نحوه تأمین مالی آن هم باید به روش‌هایی باشد که مردم بتوانند قدرت خرید و فروش آن را پیدا کنند. یکی از تجربه‌های تأمین مالی مسکن در دنیا، تعاونی مسکن است که نخستین تعاونی مسکن، ۱۶۵ سال پیش و در سال ۱۸۵۰ در دانمارک شکل گرفت. پس از آن در کشورهای فرانسه، آلمان، اتریش و سوئد هم تعاونی‌های مسکن تشکیل شدند.

بیشتر بخوانید :  ضرورت افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون

معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: در کشور خودمان نخستین شرکت تعاونی مسکن در سال ۱۳۳۱از سوی کارکنان و کارگران شرکت نفت تشکیل شد. این موضوع نشان می‌دهد که فاصله زمانی ایجاد تعاونی مسکن در ایران با اولین تعاونی مسکن در دنیا ۱۰۰ سال است؛ به این معنا که ما یک قرن از جهان در زمینه تشکیل تعاونی مسکن عقب‌تریم.

وی با بیان اینکه رشد تعاونی‌های مسکن در ایران به بعد از انقلاب مربوط می‌شود، گفت: تا سال ۱۳۵۷ در ایران تنها ۶۷۶ شرکت تعاونی مسکن داشته‌ایم؛ اما در س۹۰ تعداد تعاونی‌های مسکن کشورمان به ۱۲ هزار و ۶۰۰ واحد رسید؛ یعنی در سه دهه ۲۱برابر شد.

وی با بیان اینکه ضعف‌ها و قوت‌های تعاونی مسکن در ایران مشخص است، اظهار داشت: نباید نقش تعاونی‌ها را در بخش مسکن کشور نادیده گرفت چرا که صدها هزار نفر در دهه‌های اخیر از این طریق خانه‌دار شده‌اند، بلکه کار منطقی این است که با رفع ضعف‌ها به تقویت تعاونی ها کمک کنیم. البته تعاونی‌ها تنها راه خانه‌دار شدن نیستند؛ ولی این تشکل‌ها می‌توانند به ساماندهی وضع نامنظم بازار مسکن کمک کنند؛ دلیل آن نیز داشتن شناخت اعضای تعاونی‌ها نسبت به یکدیگر است.

 انتهای پیام/

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی طالقانیاتاق بازرگانی قزوینارسال پول به هنگ کنگانبارهای عمومی گمرک امام خمینیانتقال پول به دانمارکانتقال پول به ژاپنانتقال پول به عراقانواع پست های سریعبانک صادرات 822پي پال وريفايتجهیزات پسیو شبکه چیستتجهیزات شبکه وای فایترخیص خودرو از گمرکترخیص خودرو از گمرک بندرعباسترخیص خودرو توقیفیترخیص کاران بندر انزلیحمل و نقل قانون تجارتحمل و نقل کالا از چینحمل و نقل مرکبخرید از آمازونخرید از طریق ebayخرید اینترنتی شید آباژورخرید پستی ابزار یراقخرید تجهیزات گلخانهخرید تجهیزات گیتارخرید خط تولید پنیرخرید و فروش دلار شیرازرییس گمرک امام خمینیشرکت حمل و نقل دریایی از چینصادرات پوست گوسفندیصادرات زغال سنگصرافی ونکوورقوانين ترخيص كالا از گمركگمرک گلستانمجوز خدمات بار هواییمراحل ترخیص کالا از بندرنحوه ی خرید اینترنتینرخ حواله دلار و یورو امروزنرخ حواله يوانهزینه حمل کانتینر از چین به ایرانهزینه حواله دلارهمايش ايمني در حمل و نقل هواييواحد بیت کوینواردات تویوتاواردات خودرو 6 سیلندرواردات خودرو از کیشواردات زیتون از ترکیهواردات کاغذواردات لوازم و تجهیزات پزشکیوظایف اتاق بازرگانی چیست

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها