ایجاد ممنوعیات صادرات به دست ناآشنایان حوزه صادرات

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

در پی ممنوعیت صادرات ۱۷ قلم کالا از ابتدای دی ماه، به گفته رییس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران، اینکه هر روز بر تعداد اقلام ممنوعه برای صادرات اضافه می‌شود نشان از عدم آشنایی سیاست‌گذاران با حوزه صادرات دارد.

چندی پیش علی‌اکبر شادمانی – مدیرکل دفتر صادرات گمرک – در بخشنامه‌ای به گمرکات اجرایی موضوع ممنوعیت صادرات کره، انواع حبوبات و برخی کالاها کالاهای کشاورزی از ابتدای دی ماه را ابلاغ کرد.

براساس بخشنامه ابلاغی، با توجه به لزوم تامین و تنظیم بازار کره و حبوبات از تاریخ اول دی‌ ماه سال جاری صادرات انواع کره، نخود فرنگی، نخود رسمی (لپه)، سایر نخودهای رسمی، لوبیا، لوبیا قرمز، لوبیا چیتی، سایر لوبیاهای رسمی از جمله لوبیا سفید، بامبارا (نوعی لوبیای چشم بلبلی)، لوبیای چشم بلبلی، سایر انواع لوبیا، عدس، باقالا، نخود کفتری، سایر محصولات نباتی و مواد نباتی و تفاله‌های نباتی، آخال و سایر محصولات فرعی نباتی ممنوع شد.

در این رابطه عدنان موسی‌پور – رییس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران – در گفت‌وگو با روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، اظهار کرد: اینکه هراز چندگاهی ممنوعیت صادرات برخی کالاها ایجاد می‌شود، بسیاری از منافع کشور را به خطر می‌اندازد.

وی افزود: با وجود تمام مشکلات در تولید، کالا تولید شده و تلاش می‌شود که کالاهایی همچون مواد غذایی تولید شده، در بازارهای جهانی معرفی شود و جای خود را باز کند، با این حال با اعلام ممنوعیت صادرات آن کالا، همه زحمت‌ها از بین خواهد رفت و نتیجه آن، بی‌اعتمادی به کالا و تجار ایرانی خواهد بود.

رییس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه نسخه ممنوعیت صادرات، شفابخش دردها نیست، گفت: ممنوعیت صادرات بارها و بارها در گذشته تجربه شده و مشکلات فراوانی ایجاد کرده اما درس عبرت نشده است تا جایی که تصمیم‌گیری‌های اشتباه کم‌کم برایمان عادت شده است.

موسی‌پور تصریح کرد: اینکه هر روز مانع جدیدی برای صادرات و صادرکننده در نظر گرفته می‌شود نشان می‌دهد که سیاست‌گذاران نه‌تنها آشنا با حوزه صادرات نیستند بلکه تا جایی که می‌توانند و شرایط اقتضا می‌کند، به صادرات ضربه وارد می‌کنند و این نکته را در نظر نمی‌گیرند که این تنها ضربه به صادرات نیست که وارد می‌شود؛ ضربه به صادرات ضربه به تولید، واردات و بسیاری موارد دیگر است.

انتهای پیام    

[ad_2]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x