اپراتوری بندر چابهار دو هفته آینده به هند واگذار می‌شود

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوسبه نقل از مهر، محمد راستاد در حاشیه نشست بررسی موافقتنامه چابهار در جمع خبرنگاران گفت: موافقتنامه ترانزیتی حمل و نقل دریایی ایران، هند و افغانستان در سال ۹۵ با حضور روسای جمهور دو کشور ایران و افغانستان و نخست وزیر هند به امضا رسید. این موافقتنامه سال ۹۶ در مجلس شورای اسلامی تصویب و در سال جاری از سوی هیات دولت ابلاغ شد.

وی افزود: بر اساس ماده ۹ این موافقتنامه باید شورای هماهنگی اجرای آن تشکیل شود که امروز شاهد برگزاری نخستین نشست شورای هماهنگی موافقتنامه چابهار هستیم و دومین نشست آن طی دو ماه آینده برگزار خواهد شد.

راستاد با بیان اینکه نقش سه کشور در موافقتنامه چابهار بسیار حائز اهمیت است، افزود: اجرای این موافقتنامه کمک شایانی به بهبود روابط سه کشور کرده و کشتیرانی سه کشور از طریق بندر چابهار انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: شرکت هندی IPGL برای نصب تجهیزات و اپراتوری بندر چابهار سرمایه گذاری کرده است، ضمن اینکه با آغاز به کار این موافقتنامه، این امکان وجود دارد که از ظرفیت سه کشور برای صادرات کالا به کشورهای حوزه آسیای میانه و اقیانوس هند استفاده شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: طی دو هفته آینده شاهد امضای قرارداد رسمی بهره برداری از بندر چابهار از سوی شرکت IPGL هند خواهیم بود.

راستاد افزود: ما در ایران به دنبال جذب سهم بیشتری از بار هند به مقصد چابهار هستیم تا مزیت رقابتی بندر چابهار و کریدور شمال به جنوب با امضای موافقتنامه ارتقا یابد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر رفع مشکلات بانکی دو کشور ایران و هند برای امضای قرارداد بهره برداری از بندر چابهار یادآور شد: کشور هند به طور کامل ضمانت نامه بانکی حُسن اجرای تعهدات خود را به ایران ارائه کرده است.

در پایان، تیرو مورتی قائم مقام وزیر امور خارجه هند با بیان اینکه قرار است در این نشست در خصوص عملیاتی شدن موافقتنامه چابهار مذاکره کنیم، گفت: هند به روابط دریایی خود با ایران ادامه می دهد.

[ad_2]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x