[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: نماینده سابق ایران در اوپک گفت: ثبات قیمت نفت در بازار مستلزم اعمال مدیریت عرضه از سوی کشورهای اوپکی و غیر اوپکی است.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس،، محمدعلی خطیبی در مصاحبه با رادیو ضمن پاسخ به این پرسش که آیا کاهش بهای نفت تداوم پیدا خواهد کرد، افزود: این مسئله به مدیریت عرضه کشورهای اوپکی و غیر اوپکی بستگی دارد.
وی همچنین اظهارداشت: برخی از کشورها توافق کاهش تولید نفت که به عنوان یک مدیریت موفق موجب بهبودی قیمت های نفت در سطح بازارهای بین المللی شده بود به کناری گذاشته و نسبت به افزایش تولید اهتمام ورزیدند.
این کاشناس ارشد بازار نفت و انرژی گفت: اگر روسیه و برخی از کشورهای غیر اوپک به همراه کشورهای اوپک دوباره مدیریت عرضه را اعمال کنند همچنان می توان قیمت های باثباتی در بازار داشت.
وی افزود: اگر به هر دلیلی مدیریت عرضه کنار گذاشته و تولید بی رویه جایگزین این مدیریت شود بطور مسلم تولید بیش از تقاضا بر قیمت ها فشار وارد و به تبع کاهش بهای قیمت نفت اتفاق خواهد افتاد.
خطیبی بیان داشت: کشورهای صاحب نفت باید به این نکته توجه جدی داشته باشند که افزایش تولید امروز دیگر توجیه ندارد بلکه باید به سیستم مدیریت عرضه بازگردند تا بازار به سمت تعادل حرکت کند.
وی در ادامه یادآور شد: بدون شک در بازار متعادل قیمت ها منطقی و کشورها بابت کاهش بهای نفت هیچ نگرانی نخواهند داشت.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها