[ad_1]

به گزارش خبرنگار اقتصادی روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، «رضا رحمانی» شامگاه دوشنبه در حاشیه نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی، در جمع خبرنگاران افزود: بخشنامه بانک مرکزی اولویتی را در خصوص واردات از محل ارزهای صادراتی لحاظ نکرده است و صادرکنندگان هر کالایی که قابل ثبت سفارش باشد را می توانند وارد کنند.
وی با بیان اینکه بخشنامه بانک مرکزی در این خصوص صراحت دارد، گفت: اولویت نخست برای واردات، کالاهای اساسی است که بحث جداگانه ای دارد؛ اما برای واردات کالاهای اولویت دوم و سوم، هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.
وزیر صنعت افزود: بخشنامه بانک مرکزی مجوز این کار را داده است و صادرکنندگان می توانند از محل صادرات خود ملزومات مورد نیاز تولید را وارد کرده یا به واردکننده دیگری واگذار کنند.
رحمانی اظهار داشت: صادرکنندگان می توانند با ارز حاصل از صادرات خود واردات انجام داده یا امتیاز آن را به دیگری واگذار کنند؛ همچنین آنها می توانند ارز خود را به نظام بانکی یا سامانه نیما عرضه کنند.
هشتادمین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی شامگاه دوشنبه با حضور «غلامحسین شافعی» رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، «فرهاد دژپسند» وزیر امور اقتصادی و دارایی، رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت و «محمدرضا پورابراهیمی» رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، برگزار شد.
یک ساعت نخست این نشست پشت درهای بسته برگزار شد و پس از آن، به دلیل خروج تعدادی از فعالان اقتصادی، جلسه از اکثریت افتاد و نیمه تمام به پایان رسید.
شبد**اقتصام*۹۱۸۹**۱۹۵۳**۱۳۷۹

انتهای پیام /*

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها