[ad_1]

آرمان حاجیان فرد، استاد اقتصاد دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،درباره اولویت های دولت دوازدهم در بحث اشتغالزایی گفت:باید عزم جدی برای جلوگیری از واردات بی رویه کالای مشابه داخلی اولین گام دولت دوازدهم در برنامه های اقتصادی باشد.
وی با بیان اینکه دولت باید بستر جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی را فراهم کند افزود:یکی از مواردی که طی سال های اخیر به آن توجه نشده است بحث انرژی های تجدید پذیر است. با توجه به شرایطی که وجود دارد می توانیم از بحث انرژی های تجدید پذیر در جهت رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال بهره مند شویم.
حاجیان فرد گفت:انرژی‌های تجدید پذیر نه تنها برای کشورهایی که از منظر دسترسی به سایر منابع انرژی با کمبود مواجه هستند بلکه برای کشورهای قدرتمند اقتصادی نیز به عنوان راهکاری برای نجات از آلاینده‌های محیطی اهمیت غیرقابل انکاری دارد.
استاد اقتصاد دانشگاه از دیگر موارد مهم در ایجاد اشتغال را جذب نخبه های کشور در شرکت های دانش بنیان است اظهار داشت: آنها می توانند تکنولوژی را وارد کشور کنند که نقش بسزایی می تواند در بخش کسب و کار داشته باشد.
وی افزود: رشد ۶.۵ % اقتصاد در سال گذشته بابت فروش بیش از حد نفت خام بود و در دولت یازدهم تمام ذخایر نفت را فروختند. لذا می بایست تیم اقتصادی دولت مبنای رشد اقتصادی را از فروش نفت به افزایش تولید ناخالص ملی منتقل کند با چنین شرایطی رشد اقتصادی ما موجبات افزایش اشتغال و رونق اقتصادی خواهد شد.
استاد اقتصاد دانشگاه با بیان اینکه دولت باید نقطه ضعف بنگاه های اقتصادی و تولیدی را شناسایی کند ادامه داد: متأسفانه در این دولت کارخانه ارج، داروگر، روغن قو و جهان تعطیل شد که مهمترین علت تعطیلی آنها بنا به گفته کارشناسان مربوطه بخاطر عدم وجود سرمایه در گردش آن بنگاهها بوده و این موضوع نشان دهنده بی توجهی دولت به تولید داخلی است و دولت می توانست با بسیج بانکها سرمایه در گردش کارخانجات و بنگاههای اقتصادی را فراهم نماید.

بیشتر بخوانید :  ابزارهای نوین بورسی برای تامین مالی صنعت خودرو

وی به دولت جدید پیشنهاد تاسیس نهادی جهت تعیین کالاهای که پتانسیل تولید آن در کشور مهیاست نمود تا براساس نظر تخصصی آن نهاد از واردات بی رویه جلوگیری و بر اساس نظر آن نهاد بسترهای ایجاد تولید برخی کالاها به سرمایه گذاران داخلی و خارجی با ضمانت دولت اعلام و همچنین در صورت نیاز از برخی تولیدات جهت ارتقا کیفیت و رقابت با نمونه های وارداتی حمایت نماید.

وی افزود: در حال حاضر تولید کنندگان برای تامین منابع مالی خرید تجهیزات و تکنولوژیهای نوین که خود موجب افزایش اشتغال می باشد با مشکلاتی از جمله عدم امکان استفاده از ارایه تسهیلات بانکی با حدود ۳۰%مسدودی اشاره کردند و اظهار داشتند با این شرایط پرداخت تولیدکنندگان ریسک اخذ تسهیلات و رونق کسب و کار خود را نپذیرفته و به همین خاطر در تأمین منابع مالی خود دچار بحران می شوند.

 انتهای پیام/

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی ایران و آلمانارسال پول به آفریقای جنوبیانتقال پول به پی پالانتقال پول به كارت ديگرپست های سریعپی پال در تهرانتجهیزات فعال شبکهترخیص خودرو از پارکینگ صادقیهترخیص خودرو از دبیترخیص خودرو جانبازانترخیص قطعیترخیص کار در خرمشهرترخیص کالا در قشمترخیص کالا و وارداتترخیصکار گمرک بندر عباسحسابداری حمل و نقلحمل بار از آمریکاحمل بار یخچالی به روسیهحمل و نقل خدمات دریایی آبادانحمل و نقل عمومی در نیویورکخدمات ترخيص كالاخرید از Ebay در ایرانخرید از سایت امازونخرید اینترنتی 4030خرید اینترنتی honor 6خرید اینترنتی ضد آفتاب اوریاژخرید اینترنتی موبایلخرید تجهیزات جوجه کشیخرید چینی زرینخرید کریو آمریکاخرید لیوان یکبار مصرفخرید ویزای المانخرید یوان چینسفارش خرید از خارجشارژ وب مانیصادرات غیرنفتی ایران به چینصادرات مس ایرانصرافی قشمقوانین حمل بار در فرودگاهکارت بازرگانيکتاب حقوق حمل و نقل هواییمستر کارت 5 دلارینحوه واردات خودرو به صورت شخصیهمایش حمل و نقل چند وجهیواردات به ایرانواردات تجهیزات کامپیوترواردات خودرو جانبازان 1393واردات طلا در هندواردات لوازم جانبی موبایلواردات لوازم یدکی خودرو از کره

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها