[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: در معاملات امروز اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن در فرابورس، برخی نمادهای این اوراق با ارقام ۵۴ و ۵۵ هزار تومان به فروش رفتند و گرانترین برگه نیز حدود ۶۰ هزار تومان معامله شد.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس ،  بازار خرید و فروش اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن در روزهای اخیر و با کاهش شدید معاملات مسکن در راکدترین روزهای خود به سر برده به گونه ای که در سه معامله میزان تقاضای خرید برگه های تسهیلات مسکن به کمتر از ۱۰ برگه رسیده است.

بر این اساس قیمت هر برگه گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن صادره در شهریور ۹۶ (تسه ۹۶۰۶) در معاملات امروز بازار سرمایه در پایین ترین قیمت با ۵۴ هزار و ۸۹۹ تومان به فروش رفت این برگه در معاملات دیروز تا ۵۷ هزار و ۷۸۹ تومان خرید و فروش شده بود که امروز در بالاترین قیمت به ۶۰ هزار تومان رسید.

همچنین گرانترین برگه های حق تقدم تسهیلات مسکن در معاملات امروز فرابورس در بازه ۵۹ هزار و ۹۰۰ تا ۶۰ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش رسید.

در سایر نمادهای اوراق تسهیلات مسکن در معاملات امروز، بیشتر قیمت ها در حد فاصل ۵۵ تا ۵۸ هزار تومان بود که نشان می دهد کاهش شدید معاملات مسکن در سه ماه اخیر همزمان با افزایش قیمت ها و تشدید رکود تورمی در بازار مسکن، بر بازار اوراق تسهیلات مسکن نیز تأثیر منفی گذاشته است. به خصوص که تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم، قدرت پوشش دهی بسیار کمی نسبت به ارزش ملک در پیِ گرانی های شش ماه اخیر بازار مسکن در تهران و دیگر کلانشهرها داشته است.

بیشتر بخوانید :  توجه به تولید راهکار حل مشکلات اقتصادی کشور است

همچنین کاهش معاملات بازار مسکن، علاوه بر کاهش قیمت اوراق تسهیلات مسکن، کاهش فروش این برگه ها را نیز در پِی داشته و در تعداد زیادی از نمادهای اوراق تسهیلات که امروز در بازار خرید و فروش شد، حجم تقاضای برگه ها کمتر از ۱۰۰ برگه بوده است.

با توجه به اینکه در روزهای ابتدایی هر ماه حجم گسترده ای از اوراق تسهیلات مسکن صادره در آن ماه وارد بازار می شود، در معاملات امروز نیز بیش از ۵۱ هزار برگه اوراق تسهیلات صادره در مهر ۹۷ با نماد «تسه ۹۷۰۷» وارد بازار شده است که تنها نمادی است که با بیشترین استقبال از سوی خریداران روبه رو بوده است.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها