[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس به نقل از ستاد خبری هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، امیر ناظمی درباره نحوه تاثیر گذاری کسب و کارهای جدید بر کسب و کارهای سنتی گفت: با ورود تکنولوژی‌های جدید از جمله بحث استارت آپ و فین‌تک‌ها دو گروه ایجاد شدند که گروه اول موافق تکنولوژی برای پذیرش و تعامل در کسب و کارهای سنتی هستند و یک گروه مخالف تشکیل شده که این تکنولوژی‌ها را تهدید برای کسب و کار خود می‌دانند، این مسئله در تمام نقاط جهان و ایران مرسوم است.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ادامه داد: استارت آپ‌ها به عنوان کسب و کارهای جدید با کسب و کارهای سنتی رقابت دارند و برای گسترش باید با روحیه جنگنده فعالیت داشته باشند تا موفق شوند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که گسترش فین‌تک‌ها باعث شده تا خدمات مالی مناسبی به جامعه ارائه شود، گفت: در حال حاضر مشاهده کنیم بخش بسیار زیادی از پرداخت‌ها و تراکنش‌های سیستم بانکی با استفاده از خدمات دیجیتال جدید از سوی بازگیران جدید بخش پرداخت یعنی فین‌تک‌ها انجام شود که نشان می‌دهد این کسب و کارها اهمیت بالایی در نظام پرداخت دارند.

وی افزود: در حوزه فین تک شرکت‌های متعددی وجود دارد که رشد بسیار زیادی داشته‌اند و برخی از آن‌ها شرکت‌ها بزرگی به شمار می‌روند که به معنای پذیرش این کسب و کارها توسط جامعه و افزایش میل استفاده عمومی از خدمات این کسب و کارهای جدید است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص فین تک‌ها تصریح کرد: شرکت‌های فین تک با همکاری بانک‌ها می‌توانند در حوزه خدمات پولی و بانکی ارزش افزوده‌های بسیار زیادی ایجاد کنند؛ هم اکنون صنعت بانکی ایران برای ادامه فعالیت و بقاء نیاز به تحول دارد و کسب و کارهای جدید می‌توانند فصلی جدید را در صنعت بانکی رقم بزنند.

بیشتر بخوانید :  برگزاری دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ازبکستان

ناظمی با اشاره به چالش‌های استارت آپ‌ها اظهار داشت: چالش‌های کسب و کارهای جدید بسیار زیاد است؛ بخش بزرگی از این چالش‌ها از طرف دولت است چرا که دولت علاقه دارد تا به هر مسئله‌ای مجوز دهد، امضاهای طلایی و نهادهای ناظر متعددی را ایجاد کند که فعالیت کسب و کارهای نوین را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: بخشی دیگر از مشکلات استارت آپ‌ها در بخش‌هایی که استارت آپ‌ها ورود کرده‌اند اما قانون وجود ندارد یا قوانین قدیمی و ناهماهنگ وجود دارد، دولت به دنبال ایجاد محدودیت‌هایی است که استارت آپ‌ها را با چالش‌های متعدد روبرو می‌کند.

وی  خاطر نشان کرد: پذیرش عمومی و اجتماعی یکی از مشکلات کسب و کارهای جدید است که در ایران وجود دارد و صفر نیست اما از سایر جوامع نیز بیشتر نیست و این ضریب پذیرش عمومی در حال رشد به شمار می‌رود؛ البته شرایط اقتصادی و ارتباطات بین المللی از سایر چالش‌های اکوسیستم کسب و کارهای نوین است.

رییس سازمان فناوری اطلاعات تاکید کرد: معتقدم کسب و کارهای نوین از جمله فین ‌تک‌ها در ایران موفق خواهند شد و پذیرش اجتماعی آن‌ها به میزانی بالا است که دولت و حاکمیت آن‌ها را قبول می‌کنند.

گفتنی است، هشتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با موضوع انقلاب بلاک‌چین در روزهای ۹ و ۱۰ بهمن‌ماه ۹۷ در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها