[ad_1]

فرامرز توفیقی،عضو شورای عالی کار در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی روابط عمومی گروه تجاری ققنوس ، در واکنش به اظهارات محمد شریعتمداری مبنی بر اینکه آیا می‌شود کارگران را از بقیه مردم جدا کرد؟ گفت:ایشان نظر خود را بیان کرده اند و نظر هر کس در جامعه ای که دموکراسی دارد محترم است، اما واقعیت این است که ما هرگز در مقام مقایسه نبوده ایم که اگربودیم سالیان سال است که کارگران فرزندخوانده این انقلاب هستند.متأسفانه هرگز کارگران برسر سفره انقلاب حضور نداشتند. اما  هر جا خواسته اند به عنوان یک سرباز و نیرویی که باید در راستای ادامه انقلاب بکوشند از آنها استفاده شده است و کارگران نیز لبیک گفتند.

 وی ادامه داد: در دوران انقلاب کارگران تلاش های بسیار زیادی کردند. کارگران هرگز از خوان پر برکت انقلاب استفاده نکرده اند. همیشه کارگران از سفره ای که دولت برای کارمندان خود و استخدامی های سازمان امور استخدام پهن کرده بود بهره نبردند. اگر قرار بود، همه را با هم مقایسه کنیم، که از خیلی موارد محروم هستیم. در سیستم اداری کشور تمام کارمندان دولت بدون آنکه یک ثانیه اضافه کار بمانند، یک اضافه کار ثابت را دارند. بسته به سلسله مراتب و جایگاه خود متفاوت است. کسی نیست بگوید که آقای وزیر چرا در این بخش کارگران با کارمندان مقایسه نشدند؟چرا در این بخش کارگران لحاظ نشده اند؟ کدام یک از کارگران حق شرایط بدی آب و هوا دریافت می کنند؟ اما کارمندان این مورد را می گیرند. حق مسکن چندین برابر کارگر وحق ایاب و ذهاب  حق عائله مندی را دریافت می کنند. کارمندان حق خود را می گیرند و ما مخالف آن نیستیم. اما زمانی که ما را در مقایسه با کارمندان قرار می دهند، دیگر با چوب اینکه کارگران از بقیه جدا نیستند ما را نکوبید.

بیشتر بخوانید :  ۹۵ درصد کالا‌ها سه روزه از گمرک ترخیص می‌شود

 توفیقی خطاب به شریعتمداری افزود:آقای وزیر ما از بقیه جدا هستیم. چرا که هیچگاه دیده نشده ایم. من اعتقاد دارم،ما از بقیه جدا هستیم چرا که هیچ گاه خواسته  های به حقمان دیده نشده است. کارگران هرگز رنگ نفت،معادن و گاز را سر سفره خود ندیده اند. هر آنچه داریم با تلاش خود داریم و همیشه حقمان پرداخت نشده است. ما نمی خواهیم ما را از بقیه جدا کنید. ما حق خود را می خواهیم. ما هرگز نمی گوییم ما را از بقیه جدا کنید.

 عضو شورای عالی کار در واکنش به اظهار نظر شریعتمداری مبنی بر اینکه «برای افزایش حقوق مجدد در وزارت کار از معاونت حقوقی رئیس جمهور استعلام کردیم»بیان کرد: مجلس محل استفساریه است. مجلس است که باید سوالات مختلف درباره قانون را پاسخ دهد. هئیت دولت جای پاسخگویی به یک قانون نیست، می تواند نظر خود را بیان کند. اما نمی توان به آن استناد کرد. اگر طرح سوالی صورت گرفته است باید به صورت مکتوب در شورای عالی کار طرح بحث شود. در آن شورا باید بررسی شود. 

 وی ادامه داد: آقای وزیر به عنوان یکی از اعضای شورای عالی کار چرا به دولت نگفتند که سرمایه داران هر جوری که می توانستند نفع برده اند. هر چه قدر که دلشان می خواهد گران کرده اند. مرغ کیلویی ۱۴ هزارتومان را چه کسی می تواند خریداری کند؟ گوشت کیلویی ۷۰ هزار تومان را چه کسی می تواند بخرد؟لبنیایی که مدعی شدند کاهش پیدا کرده است در مدت سه روز حدود ۱۲ درصد گران شد.روز گذشته شبکه ۶سیما زیر نویسی را عنوان اینکه « شهروندان عزیز گران فروشی را به فلان شماره پیامک کنند» واقعاً جمله از این خنده دارتر وجود دارد؟! مگر مسئولان گران فروشی را نمی بینند. بر فرض که شهروندان گرانی را پیامک کنند، چه اتفاقی می افتد؟

بیشتر بخوانید :  لاستیک 20 تا 32 درصد گران شد- اخبار اقتصادی - اخبار تسنیم

 توفیقی خطاب به شریعتمداری گفت: خواهش جامعه کارگری این است به جای اینکه زمان بخریم، به جای اینکه در رسانه فرافکنی کنیم، جلسه شورای عالی کار را تشکیل و بحث «ترمیم قدرت خرید» کارگران را بررسی کنیم. جلسه شورای عالی کار باید به صورت ماهیانه یک بار برگزار می شد که تا کنون چنین نبوده است. قانون بیان می کند که اگر سه نماینده شورای عالی کار به صورت رسمی درخواست تشکیل جلسه دادند باید برگزار شود. در حالی که کارگران چندبار درخواست رسمی برای تشکیل جلسه شورای عالی کار را ارائه کردند تا کنون برگزار نشده است.نکند این موضوع هم باید در هیئت دولت مطرح و برای آن استفساریه گرفته شود؟ این موضوع باید در شورای عالی کار بررسی شود. یک بار برای همیشه بگویید که ما می دانم که کارفرمایان از هر حیثی نفع بردند. ارزش  افزوده ملک، ارزش افزوده تجهیزات، ارزش افزوده  مواد اولیه به شدت برای آنها گران شده است که به دارایی آنها اضافه شده است. از سوی دیگر هر گونه ای که خواسته اند، کیسه دوخته اند. دولت هم به عنوان کارفرمای بزرگ هم از این بخش سود برده است و هم در زمینه ارز ،افزایش قیمت نفت،افزایش قیمت مسکوکات نفع برده است. اما قصد نداریم به کارگران چیزی بدهیم. اگر دولت به صراحت این موارد را بیان کند و ما تکلیف خودمان را بدانیم هیچ گونه اعتراضی نمی کنیم. در شورای عالی کار سه عضو کارگری در برابر ۶ عضو کارفرمایی و دولت مذاکره می کنند.شما برنده امضا کنید و از جلسه شورای عالی کاربیرون بیایید ما هم چیزی نمی گوییم.

بیشتر بخوانید :  توجه به تولید راهکار حل مشکلات اقتصادی کشور است

 وی گفت: به خدا کارگرانی که با این میزان سختی زندگی می کنند جایی برای اینگونه توهین ها ندارند.حداقل یک همدردی از سوی جامعه کارگری صورت گیرد. ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار بیمه شده در کشور وجود دارد که با احتساب خانواده هایشان حدود ۶۰ میلیون نفر می شود. ۶۰میلیون نفر در جامعه کارگروجود دارد. کدام مردم؟۶۰میلیون نفر کارگر در کشور وجود دارد. صادقانه بگویید ما مردم را به رعیت،دبیر،مستوفی، وزرا و وکلا تقسیم کرده ایم. بگویید که تاریخ را به گذشته برگردانده اید. واقعاً کارگران مردم نیستند؟ ما یک عده آدم هستیم که باید همیشه رنج و عذاب بکشیم؟

انتهای پیام/

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها