[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: رئیس اتاق بازرگانی ایران از فرصت سوزی ها در اقتصاد،​ آن هم به دست خودی ها،­ انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، ­غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران در چهل و یکمین نشست هیئت ­­نمایندگان اتاق ایران افزود: با وجود همه مشکلاتی که فعالان اقتصادی،​ امروز با آن مواجه هستند، معتقدم چه در حوزه صادرات و چه تولید امروز یک فرصت شکل‌گرفته است که نباید با دست خودمان این فرصت را از بین ببریم.

وی اضافه کرد:​ در حوزه صادرات ما پیش‌ازاین به دلیل قیمت‌ها قدرت رقابت‌پذیری نداشتیم اما امروز که این قدرت را به دست آورده‌ایم، قدرش را نمی‌دانیم.

شافعی­ با تأکید بر ضرورت رفع مشکلات داخلی افزود: در ماه‌های گذشته تصمیم گرفتم که درباره دو صنعت نساجی و قطعه‌سازی اطلاعاتی به دست بیاورم.­بر اساس آماری که از یکی از فعالان اقتصادی صنعت نساجی ارائه داد، در سه ماه اول سال سود این فرد ۴ درصد و در سه‌ماهه دوم سال به ۱۴ درصد رسیده بود. زمانی که دلیل تفاوت سود را از این فعال اقتصادی قدیمی جویا شدم، او به قطع قاچاق در این حوزه اشاره کرد. بدون شک با رفع مشکلات داخلی همین اتفاق هم در صنعت قطعه‌سازی و دیگر صنایع خواهد افتاد. فقط باید از فرصت پیش‌آمده به نحو احسن استفاده کنیم.

همچنین مصطفی رناسی، عضو هیئت­­نمایندگان اتاق ایران در این نشست به فراز و نشیب‌ها و ناپایداری اقتصادی به ویژه در ۱۰ سال اخیر اشاره کرد و گفت: متأسفانه در سال‌هایی که رشد اقتصادی هم داشته‌ایم، شرایط تداوم نداشته و خیلی زود وضعیت دگرگون شده است.

بیشتر بخوانید :  بلایای طبیعی در یک دهه 96 میلیارد دلار به کشاورزی جهان خسارت وارده کرده است

این فعال اقتصادی همچنین با اشاره به شرایط تحریم افزود: کاهش روابط بین‌المللی، کاهش دسترسی به بازارهای جهانی، کاهش دسترسی به اطلاعات روز، افزایش هزینه‌های تولید کالا، تغییرات مستمر قوانین، ناپایداری ارزی پول، کاهش صادرات، افزایش فساد، افزایش فرار مغزها، کاهش درآمدهای نفتی و کاهش سرمایه‌گذاری خارجی از جمله تهدیدهای این دوران هستند.

به اعتقاد رناسی کاهش حجم واردات، توجه به صنایع داخلی، کاهش میزان قاچاق کالا، افزایش روحیه ملی‌گرایی و توجه به توانمندی‌های داخلی نیز از جمله فرصت‌های دوران تحریم هستند که باید از آنها بهره کافی برد.

این عضو هیئت­­نمایندگان اتاق ایران، اتخاذ سیاست‌های مدبرانه برای تبدیل تهدیدها به فرصت را بسیار مهم توصیف و اضافه کرد: در این ایام باید ایجاد شفافیت با حذف رانت‌ها و یارانه‌ها و مبارزه با فساد از طریق فعالیت آزاد رسانه‌ها، تک نرخی شدن ارز و کاهش رانت‌های ارزی، ایجاد اشتغال، آزادسازی اقتصاد، واگذاری امور به بخش‌خصوصی و کاهش هزینه‌های بنگاه‌داری دولت، شبکه‌سازی واحدهای کوچک برای افزایش بازدهی آنها، افزایش خوشه‌های تولیدی، انعقاد تفاهم‌نامه‌های دوجانبه، حذف مالیات‌های مضاعف به ویژه در ارتباط با کشورهای همسایه، بخشش جرائم و تقسیط بدهی واحدهای کوچک و متوسط به سازمان تأمین اجتماعی، امور مالیاتی و گمرک، انعقاد تفاهم‌نامه‌های تجارت ترجیحی و اصلاح قانون سرمایه‌گذاری، مورد توجه قرار گیرد.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها