انتظار فروش ارز صادرکنندگان جهت بهبود وضع ارزى کشور/ صادرکنندگان دولت را در شرایط فعلى یارى دهند

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، امروز بیست و دومین سالروز ملى صادرات با حضور مقامات لشکرى و کشورى از جمله معاون اول رییس جمهور و سرپرست وزارت صنعت در مرکز همایش‌هاى صدا و سیما برگزار شد. مجتبى خسروتاج در این مراسم با تاکید بر پرداختن هر چه بیشتر به مقوله صادرات در شرایط کنونى اظهار کرد: در شرایط کنونى ضرورت پرداختن به امر صادرات به صورت همه جانبه دو چندان شده و نمى توان تنها به رشد ١٠هزار درصدى صادرات طى ۴دهه که امر مبارکى است بسنده نمود.

وى ادامه داد: بیست و دومین سالروز ملى صادرات در شرایط سیاسى اقتصادى متفاوتى در صحنه تجارت جهانى و منطقه اى از نظر جنگ تعرفه اى، افزایش نا اطمینانى و بالا رفتن ریسک کشورى برگزار مى‌شود.

خسروتاج با تاکید بر نقش صادرات بیان کرد: صادرات از منظر اقتصاد کلان به سبب نقش آن در تخصیص بهینه عوامل تولیدى، افزایش مقیاس تولید، خلق فرصت‌هاى شغلى مولد، ارتقاء بهره ورى تولید، توسعه پایدار ظرفیت‌هاى تولیدى و تجارى و از همه مهم تر ایجاد فضاى محک زدن تاب آورى اقتصاد ملى و ارتقاء مقاومت اقتصاد و ایجاد امواج توسعه اى اهمیت فزاینده اى دارد.

رییس سازمان توسعه تجارت افزود: هرگونه سیاست و اقدامى که بتواند به صورت کمى و کیفى موجبات گسترش حضور در بازارهاى جهانى، حفظ بازارهاى موجود و نفوذ در بازارهاى جدید و گسترش بخشیدن به تنوع صادراتى چه در بعد کالایى و چه از نظر خدماتى را فراهم آورد مورد استقبال دولت بوده و سازمان توسعه تجارت از جهت تسهیل تعامل با شرکاى تجارى کشور و تشویق صادرات آمادگى کامل دارد و در سازماندهى جدید خود براى نیل به یک سازمان توسعه اى کارا برنامه‌هاى لازم را طراحى نموده است.

معاون صادراتى وزیر صنعت بیان کرد: سازمان توسعه تجارت به عنوان یک سازمان توسعه اى و سیاست گذار و هدایت کننده باید از پتانسیل‌ها و اختیارات، بودجه و امکانات لازم براى تعالى دیپلماسى تجارى و استفاده از فرصت‌ها و خنثى سازى تهدیدات و پرهزینه کردن آن‌ها برخوردار باشد؛ در آن صورت مى‌توان انتظار داشت که در افق ١۴٠۴، سهم و ترکیب صادراتى کشور تحول یافته و به سوى صادرات دانش بنیان افزایش قابل ملاحظه اى پیدا کند.

خسروتاج با بیان این که افزایش معقول نرخ ارز در عرصه اقتصادى فرصتى است منحصر به فرد براى تولیدکنندگان و صنعتگران، افزود: این یک فرصت مناسب براى فعالان اقتصادى است تا در همکارى گسترده با صادرکنندگان و با مطالعه و شناسایى بازارهاى هدف در خارج از کشور، با بهبود کیفیت تولیدات صادرات گرا مطابق با نیاز مشتریان، نسبت به ارزش افزوده بیشتر و بهره گیرى از ره‌آورهاى نوین علمى و استفاده از تجارب کشورها، موفق به خنثى کردن تحریم‌هاى خصمانه و توسعه صادرات بپردازیم.

رییس سازمان توسعه تجارت در پایان با بیان این که براى عبور از شرایط حساس و خطیر کنونى باید تلاش مضاعف صورت گیرد، گفت: در این راستا از صادرکنندگان، تشکل‌هاى صادراتى انتظار داریم با فروش ارز خود به تشویق تولید و بهبود وضع ارزى و مساعدت به تحقق سیاست‌هاى اقتصادى ضد تحریم دولت را یارى دهند.

[ad_2]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x