[ad_1]

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد:

مهرداد لاهوتی گفت:برای گذر از گردنه سخت تحریم ها باید منطقی ترین راهکار ها در کشور انتخاب و اعمال شود.

گروه اقتصادکلان روابط عمومی گروه تجاری ققنوس : به گفته لاهوتی ، تحریم یک بحث جدی است بنابراین برای مقابله با محدودیت ها و مشکلات تحریمی ضمن شناسایی آسیب ها باید راهکارهای مناسبی در این حوزه اتخاذ شود.

وی اظهارداشت: ایران پس از پیروزی انقلاب همواره با تحریم ها و محدودیت های بین المللی مواجه بوده و این تازگی ندارد.

نماینده مردم لنگرود و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: برای بی اثر کردن تحریم ها در کشور همه باید پای کار باشند و در این مسیر تلاش کنند.

وی افزود: خوشبختانه آسیب شناسی خوبی از سوی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در خصوص تحریم ها و محدودیت های بین المللی انجام شده است.

لاهوتی تصریح کرد: بطور کلی با توجه به بررسی های صورت گرفته ۹۰ درصد راهکارها برای کاهش این آسیب ها نیازی به تقنین ندارد بلکه نیازمند نظارت بیشتری است.

وی گفت: برای مقابله با تحریم ها امروز بیش از هر چیزی نیاز به یک فهم مشترک در تمامی ارکان و لایه های نظام است تا با انتخاب منطقی ترین راه بتوان آسیب های ناشی از تحریم ها را کاهش داد.

نماینده مردم لنگرود و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به حجم یک هزار و ۷۰۰ هزار میلیارد تومانی نقدینگی در جامعه افزود: این نقدینگی هر روز در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید :  روحانی؛ آرامش مردم بعد از ۱۳ آبان بیشتر شد

وی با بیان اینکه نقدینگی موجود در جامعه هم می تواند نقطه قوت و هم یک آسیب جدی برای اقتصاد کشور باشد، اظهارداشت: حجم بالای نقدینگی امروز به عنوان یک تهدید و آسیب در اقتصاد مملکت مطرح است.

لاهوتی با تاکید براینکه نقدینگی بالا در کشور باید با ریل گذاری مناسب به سمت نیازهای واقعی جامعه هدایت شود، گفت: برای مثال تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی امروز بیش از ۶۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیازمند است.

وی در ادامه افزود: بدون شک با برنامه ریزی و سیاست گذاری مناسب در راستای جذب نقدینگی موجود در جامعه می توان بخش عمده ای از این پروژه ها را تکمیل و به بهره برداری رساند.

 

رادیو اقتصاد

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها