[ad_1]

 به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، سیدمهدی کشاورزی به ارائه توضیحاتی درباره وضعیت این روزهای انبارهای کشور پرداخت و عنوان کرد: در قیاس با سال گذشته امسال به دلایل مختلفی مانند نوسانات نرخ ارز و رکود حاکم در بازار شرایط انبارها رونق چندانی نداشته و تجار چندان راغب به انبار کردن کالاهای خود نبوده و حتی می‌توان گفت که حدود ۹۰ درصد ظرفیت انبارها خالی است.

وی همچنین عنوان کرد: زمانی که در بازار رکودی ایجاد شود، پیش از همه تجار این مسئله را درک کرده و تمایلی به ریسک کردن نخواهند داشت چرا که اگر پول آنها در بانک‌ها بماند، سود بیشتری خواهد داشت تا اینکه آنها بخواهند این سرمایه را وارد بازار کنند.

لاستیک و قطعات خودرو اصلی‌ترین کالای انبارها

رئیس اتحادیه دارندگان انبارهای کالای تجارتی، سراها و سردخانه‌ها در ادامه به بحث انبار کردن مواد غذایی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مواد غذایی در اغلب موارد دارای تاریخ انقضا هستند، معمولا به لحاظ موضوعات بهداشتی افراد به انبار کردن آنها نمی‌پردازند بر همین اساس بخش قابل توجهی از حجم انبارها به کالاهایی مانند پوشاک، لوازم خانگی و مواردی از این دست اختصاص پیدا می‌کند.

کشاورزی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تورم موجود در کشور عنوان کرد: سال گذشته لپه ۸۰۰۰ تومان قیمت داشت و امسال این رقم به ۱۲۰۰۰ تومان رسیده است. برنج نیز سال گذشته قیمتی معادل ۹۰۰۰ تومان داشت اما این رقم در سال جاری به ۱۵۰۰۰ تومان رسیده است که این موضوعات حاکی از تورم بوده و بر همین اساس کمتر پیش می‌آید افراد به انبار کردن این نوع کالاها بپردازند.

بیشتر بخوانید :  رشد 18 درصدی تولید فولاد خام در 8 ماه

وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر بیشترین حجم انبارهای کالا به چه مواردی اختصاص پیدا می‌کند، گفت: شاید بتوان گفت که اکنون لاستیک و قطعات خودرو بخش قابل توجهی از انبارها را پر کرده‌اند. به خصوص در حوزه خودروهای گران قیمت با توجه به تورمی که در این بخش وجود دارد، شاهدیم که خریداران بازار به مراتب کمتر است اما در حوزه خودروهای داخلی به طور مثال سال گذشته لاستیک پراید ۱۱۲ هزار تومان قیمت داشته که در سال جاری این رقم به ۱۲۵۰۰۰ تومان رسیده است که این تورم ۱۰ تا ۱۲ درصدی هم ریشه در نوسانات نرخ ارز دارد.

تقلب در بازار برنج ایرانی

رئیس اتحادیه دارندگان انبارهای کالای تجارتی، سراها و سردخانه‌ها در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: طی روزهای گذشته ۱۲۰۰۰ تن برنج از پاکستان وارد ایران شد تا برای ماه محرم بازار اشباع شود و قیمت این برنج نیز کیلویی ۸۰۰۰ تومان است.

کشاورزی در پاسخ به این سوال که مگر غیر از این است که طی این ماه‌ها واردات برنج ممنوع شده اظهار کرد: به هر صورت این حجم برنج وارد انبارها شده و به طور معمول ۹۰ تا ۹۵ درصد این کالاها به استان‌های شمالی کشور انتقال داده می‌شود و عده‌ای دلال آن را با برنجی که به تازگی برداشت شده مخلوط کرده و به نام برنج ایرانی وارد بازار می‌کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: در بین مواد غذایی بیشترین موادی که در انبارها نگهداری می‌شوند، خشکبار و خرما هستند که در سردخانه‌های ما می‌توان تا چهار سال آنها را نگهداری کرد چرا که با توجه به نیاز نگهداری خرما در دمای زیر صفر درجه، این محصول حتما باید در سردخانه‌ها نگهداری شود و در یخچال‌های معمولی ترش می‌شود.

بیشتر بخوانید :  اهمیت ضمانت بیمه‌های خارجی/ هرمس شرکت‌های خارجی را تضمین می‌کند

کشاورزی ادامه داد: بر همین اساس خرمایی که به عنوان مثال در ماه‌های اول سال و به هنگام ماه مبارک رمضان مصرف می‌شود، کالایی است که از زمان برداشت این محصول که معمولا ماه‌های مهر و آبان می‌شود، در انبارها مانده‌است.

رئیس اتحادیه دارندگان انبارهای کالای تجارتی، سراها و سردخانه‌ها در بخش پایانی صحبت‌های خود نیز به بیان برخی مشکلات این صنف  پرداخته و عنوان کرد: یکی از معضلات اصلی ما بحث پرداخت و محاسبه مالیات ارزش افزوده است که مشکلات متعددی را به همکاران ما تحمیل می‌کند.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب ها13 کنفرانس حمل و نقلآموزش وب مانی کلاسیکاتاق بازرگانی روسیه در ایراناتاق بازرگانی نیشابورارزانترین پست بین المللیارسال پول به عربستانانتقال پول به حساب سپهانتقال پول به کانادابانک وب مانیبيت كوين در ايرانبیت کوین اخبارپست سریع تی پی جیپی پال اماراتترخیص خودرو بندرعباسترخیص کاران گمرکتعرفه حمل دریاییتعرفه ی جدید واردات خودروحمل بار و اثاثیه منزل در تبریزحمل دریایی بارحمل و نقل جاده ای در ایرانخرید اینترنتی سفره هفت سینخرید تجهیزات کابینتخرید خط تولید آب معدنیخرید دامنه از سایت های خارجیخرید لباس عروس از خارجخرید و فروش ابزار نجاری دست دومرهگیری مرسوله پستی رایتلشرکت خدمات بار هوایی علمدارصادرات ذرتصادرات قورباغهصادرات لاک پشت به چینصرافی قزوینصرافی کاسپینفروش ابزار زرگریفروش ابزار زیورآلاتفروش خط تولید کیک و کلوچهفروش خط تولید نایلون و نایلکسکارت بازرگانیمستر کارت برای ثبت ناممستر کارت رایگان ویژه پزشکانمسترکارت و ویزاکارتموسس سایت ایبینحوه ی ترخیص کالا از گمرکنمونه صورتحساب ترخیص کارهزینه پست کارگوواردات ب ام وواردات چمدانیواردات خودرو از ارمنستانواردات ذرت دامیواردات روسری

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها