دفتر صادرات گمرک ایران به استناد نامه دفتر  نقل از روابط عمومی اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی، فرود عسگری معاون امور گمرکی گمرک کشور در آیین تودیع و معارفه مدیر کل گمرک خراسان رضوی با تیریک میلاد امام زمان(عج الله تعالب فرجه الشریف) اظهار کرد: ۴۵ قانون در خصوص تجارت در کشور داریم، در سال ۸۹ قانون ارتقای کیفی خودرو داشتیم که ۱۰ هزار و ۲۳ قلم کالا مشمول استاندارد اجباری شد که توان اجرای آن وجود نداشت و با فشاری که آوردیم زیر ۷۰۰ قلم مشمول این قانون شده است.

وی ادامه داد: ۲۲ سازمان در بحث تجارت خارجی ذی مدخل هستند و توانستیم همه این را الکترونیک کنیم، ۱۵ رویه گمرکی وجود دارد که حدود ۱۲ مورد آن در استان خراسان رضوی وجود دارد، غیر از اینکه با ۱۵ کشور مرز مشترک داریم، باید با قوانین آن ها نیز کار کنیم.

معاون امور گمرکی گمرک کشور خاطرنشان کرد: حدود ۱۵ کنوانسیون عضویت داریم که باید رویه های گمرکی خود را بر مبنای آن ساده سازی کنیم، این موارد در گمرک استان خراسان رضوی ایجاد شد و سامانه جامع امور گمرک در کشور شکل گرفته و اظهار از راه دور در شبانه روز انجام می شود.

عسگری افزود: خیلی سازمان ها مقاومت داشتند که در این سامانه حضور یابند ولی امروز تبادل اطلاعات بین ما و این سازمان ها وجود دارد، این اتفاق باعث ایجاد شفافیت در تجارت خارجی شده و ما می توانیم برای ۲۰ قلم از کالاها آمار به روز ارایه دهیم، همچنین می توانیم از ظرفیت کارشناسی کارشناسان استفاده و کادرسازی کنیم.

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها