[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی   سازمان بسیج مهندسین کشاورزی  محمود رادمهر از شهدای مدافع حرم در خانطومان است که در ۳ آذر ۱۳۵۹ در شهرستان ساری متولد شد. وی از سنین کودکی به همراه پدربزرگ خود به کشاورزی مشغول بود و در اموری همچون وجین خزانه، نشاکاری و خرمن کوبی پا به پای بزرگترها در شالیزار حضور داشت. شهیدرادمهرعلی رغم تحصیل در رشته تخصصی دیگر، در سنین جوانی نیز فعالیت در زمینه های مختلف کشاورزی را ادامه داده و در حقیقت می توان گفت به دنبال کردن “کشاورزی خانوادگی” با استفاده از روش های علمی روز اعتقاد داشت. همسر شهید رادمهر دانش آموخته رشته کشاورزی است و همزمان با تاسیس بسیج مهندسین کشاورزی  با عضویت دراین سازمان به عنوان کارشناس طرح بسیج همگام با کشاورز حضور فعالی در عرصه مزارع داشت؛شهید رادمهر به روایت همسرش، به اجرای این طرح از سوی بسیج اعتقاد جدی داشت و پشتیبان خوبی برای حضور همسر خود در مزارع و خدمت رسانی به کشاورزان بود.

  خانواده رادمهر،در توصیف اشتغال شهید به کشاورزی بیان می کنند: کشاورزی در کنار محمود تنها کشاورزی نبود که بدن را خسته و روح را فرسوده کند، کار در مزرعه با معرفت شناسی همراه بود و همین امر نشاط و سرور به همراه داشت؛ حضور در زمین زراعی با قرائت فاتحه برای گذشتگان و ذکر حمد وثنای الهی آغاز می شد و در تنگناهای یک فصل زراعی که بعضا با وقوع حوادث طبیعی ثمره زحمات یکسال کشاورزی کوچک خانوادگی از بین می رفت، محمود با سکینه قلبی خاص خود، خانواده را دلداری داده وبا یادآوری جبران ضرر مالی با توکل به خدا و تلاش مجدد، نور امید را در دل زنده می کرد . 

سرانجام شهید محمود رادمهر در یکی از عملیات های دفاع  از حرم حضرت زینب سلام الله علیها  در ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال ۹۵ به دست نیروهای تکفیری داعش به طرز مظلومانه ای در خانطومان به شهادت رسید و  پیکر مطهرش هرگز به وطن برنگشت.

بسیج مهندسین کشاورزی در پنجمین سالروز تاسیس خود  که به نام این شهید والا مقام مزین شده است، افتخار  میزبانی مادر شهید رادمهر را داشت.  در بخشی از این همایش که به سخنرانی زینب گونه این مادر شهید اختصاص یافت به سجایای اخلاقی شهید در معرفت شناسی، اخلاص، تواضع و فروتنی و حمیت در دفاع از ارزش های دینی اشاره شد. این مادر شهید مدافع حرم با بیان این مطلب که همگی باید برای سربازی امام زمان آماده باشیم تصریح کرد: زمانی که حرم حضرت زینب در خطر است مگر می توان بخل ورزید و جوان رعنای خود را به یاری امام زمانش نفرستاد؟

بیشتر بخوانید :  توسعه بخش معدن در گرو 2 برابر شدن زیرساخت های ریلی است

وی با اشاره به اعتقاد فرزند شهیدش در اشتغال به کشاورزی تصریح کرد: محمود کشاورزی را جهاد در جبهه اقتصادی می دانست و به اطرافیان خود در رونق بخشیدن به آن با استفاده از تخصص و علم روز تاکید می کردو از آنان می خواست در همه امور خود را سرباز امام زمان دانسته و برای یاری حضرت خود را آماده کنند.

این مادرشهید مدافع حرم در ادامه این مطلب با نقل خاطره ای در این باره بیان داشت: آن زمان که برادر محمود در رشته مهندسی جنگلداری تحصیل می کرد،هربار محمود وی را ملاقات می کرد ضمن پرسش درباره وضعیت درسی او از وی می خواست با جدیت درس بخواند و رشته خود را دست کم نگیرد؛ می گفت:«روزی که امام زمان (عج) ظهور کند به طور حتم از همه رشته ها نیاز به نیروی متخصص دارد،می خواهم طوری درس بخوانی و در رشته ات متخصص شوی که امام زمانت بتواند روی تو به عنوان مهندس جنگلداری حساب کند و درس خواندنت برای سربازی و خدمت به امام عصرت باشد و نه به انگیزه های مادی و زودگذر…».

مادر شهید رادمهر در ادامه با برشمردن ویژگی های مشترک شهدا در پایبندی به اصول اخلاقی و زمان شناسی افزود: شهدا در کسب معرفت حضرت حق دقت نظر خاصی داشتند و مسیر اطاعت خدا را به خوبی شناختند؛آنان تحت ولایت و زعامت ولی فقیه،خود را برای دفاع از اسلام خالص کرده و در آزمون سخت بندگی سربلند شدند.

پیشتازی اسلام در تولید علم کشاورزی 

حجت الاسلام حسینی عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق علیه السلام سخنران دیگر این همایش با اشاره به پنجمین سالروز تاسیس بسیج مهندسین کشاورزی وجود این نهاد را مایه برکت برای کشاورزی کشور دانست و از تلاش موسسان آن قدردانی کرد. وی با اشاره به برخی از چالش های امروز بخش کشاورزی، نحوه مواجه با این مسائل را با استناد به متون تاریخی در سیره رسول اکرم قابل جستجو خواند و بیان داشت:  اقدامات رسول اکرم در حل مسائل تولید در بخش های مختلف کشاورزی از جمله دامپروری، باغداری  و منابع طبیعی به گواه متون اسلامی حتی تا قرن ششم نیز به عنوان منابع ممتاز بی بدیل و  درخشان مورد استناد بوده است.

بیشتر بخوانید :  استقبال ایروان از حذف عوارض حمل و نقل بین ایران و ارمنستان

وی با بیان این مطلب که “اقدامات فرهنگی” ،مهم ترین رویکرد پیامبر اسلام در حل جهالت های رایج در کشاورزی منطقه حجاز از جمله غرقاب کردن نخلستان ها بوده است افزود: پیامبر اکرم به آگاهی بخشی به عنوان رمز پیروزی بر جهالت های مرسوم اعتقاد راسخ داشت، آن حضرت کشاورزان را گنج های خدا روی زمین می دانست و در طول حیات مبارک خود تلاش کرد جایگاه و منزلت کشاورزان را در بین مردم نهادینه کند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این مطلب که  افتخار تالیف اولین کتاب در حوزه دامپزشکی متعلق به مسلمانان صدر اسلام است تصریح کرد: متون اسلامی و به ویژه قرآن و نهج البلاغه گنجینه ای غنی  از حیث پرداختن به موضوعات متنوع کشاورزی محسوب می شود؛  اما متاسفانه کمتر کسی می داند که  اولین کتاب حوزه دامپزشکی با عنوان “درمان بیماری های اسبان” توسط قنبر غلام امیرالمومنین به رشته تحریر درآمده است. 

وی در ادامه سخنان خود برضرورت بهره گیری از منابع اسلامی در تدوین اسنادبالادستی بخش کشاورزی تاکید کرد و خواستار توجه بیشتر به جنبه جهادفرهنگی برای رفع نارسایی های این بخش شد.

واردات ۲۰ میلیون نطفه گاو اصلاح شده از امریکا به ایران

حسین روازداه دبیرکل جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران دیگر سخنران این همایش بود که سخنان خود را با موضوع اقتصاد مقاومتی آغاز کرد وبا تاکید برضرورت اجرای آن افزود: تنها راهی که می توانیم به وسیله آن به اقتصاد مقاومتی در کشور دست پیدا کنیم عمل به منویات مقام معظم رهبری درباره بومی سازی کشاورزی در کشور است.

وی ادامه داد: منویات مقام معظم رهبری و یکی از دغدغه های ایشان مبنی بر بومی سازی در کشور با محور اقتصاد مقاومتی است، لذا کلیه دستگاه های اجرایی مکلف به پیروی از این خط ترسیم شده می باشند و باید تمام دستگاه های دولتی و لشکری از این مدل در اداره اقتصادی کشور پیروی کنند.

دبیرکل جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران با تاکید بر ترویج رویکرد اشتغالزایی در کشور عنوان کرد: به کار بردن کلمه کار آفرینی در واقع القائاتی است که محتوای آن را غرب استعمارگر تعریف نموده در حالی که واژه ی اشتغال زایی به لحاظ محتوایی همان بومی سازی و احیای فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی است که لازمه یک جامعه اسلامی است.

بیشتر بخوانید :  واکنش رییس کل بانک مرکزی به اعلام تحریم های جدید آمریکا

روازاده اظهارداشت: برای جلوگیری از انحراف از فرهنگ بومی و اصیل اسلامی ایرانی باید فرهنگ بومی کشور را در بخش اقتصادی پیاده کنیم؛ این بدان معنی است که هیچ دخل و تصرفی  از سوی کشور های غربی و کارشناسان غربی در آن صورت نپذیرد.

وی همچنین در ادامه با اشاره به واردات بیست میلیون نطفه گاو از کشور های غربی به کشور گفت: قریب به بیست میلیون نطفه گاو را که در کشورهای غربی اصلاح شده از آمریکا توسط دولت یازدهم به کشور وارد شده است که این امر خود یکی از راه های نفوذ بیماری هایی است که پیامد آن در آینده مشاهده می شود.

هشدار درباره منابع ژنتیکی وارداتی

دبیرکل جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران ادامه داد: در دولت یازدهم بیشترین ظلم ها به بخش اقتصادی کشور شد که جبران این ظلم را شاید تا سال ها نتوانیم کنیم، وقتی که کشورهای غربی نطفه دام ایرانی را حاضرند با بالاترین قیمت خریداری کنند پس چه دلیلی دارد ما این نطفه هارا از خارج کشور وارد کنیم که بعدا نتوانیم آثار زیان بار آن را جبران کنیم.

روازاده در خصوص دلیل واردات این نطفه به کشور گفت: تنها دلیلی که باعث شده تا دولت این میزان از نطفه گاو را وارد کشور کند افزایش شیر دهی گاو ها است؛ با تزریق این نطفه ها شیردهی گاو ها به ۵ کیلوگرم افزایش می یابد ولی دیگر کیفیت و مطلوبیت شیر فعلی که حاصل نطفه اصیل ایرانی است را ندارد و  پیامد های آن در نسل های بعدی  ما خود را نشان خواهد داد.

از دیگر سخنرانان این همایش سردار غلامی رئیس سازمان بسیج سازندگی بود که با اشاره به تعاملات بسیار نزدیک بسیج سازندگی با بسیج مهندسین کشاورزی در بیان اهمیت رسالت این سازمان بیان داشت: موضوع امنیت غذایی از مهم ترین موضوعاتی است که امروز مورد تهاجم دشمنان قسم خورده ایران اسلامی است؛ لازم است متخصصان بسیجی ما در بسیج مهندسین کشاورزی با هوشیاری و دلسوزی در افزایش دانش به کشاورزان یاری رسانده واین راه نورانی که انتخاب کرده اید را به سرانجام برسانید.

در پایان این مراسم  از خانواده شهید رادمهر با حضور محمدرضا جهانسوز رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی، سردار غلامی رئیس سازمان بسیج سازندگی، مینا بیابانی جانشین سازمان جامعه بسیج زنان کشور با اهدای لوح یادبود تقدیر شد.

انتهای پیام/

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی در باتومیاتاق بازرگانی فرانسهاسکریلاولد کتان کارگوبانک صادرات 882بیت کوین بخریم یا نهبیت کوین حسابپیگیری پست اکسپرستجهیزات شبکه بلدنتجهیزات شبکه وای فایترخیص کاران بندرعباسچگونه از چین خرید کنیمحجم واردات تجهیزات پزشکیحمل بار رشتحمل بار ظريفحمل بار هوایی داخلیحمل هوایی از چین به ایرانحمل و نقل شهری چیستحمل و نقل هوایی بارحمل و نقل یخچال فریزرخدمات پست سریعخدمات حمل دریاییخرید ابزار در مشهدخرید ابزار نجاریخرید پرچم آلمانخرید تجهیزات قارچخرید چینی گل سرخیخرید دستگاه تولید لیوان یکبار مصرفرهگیری مرسوله های سفارشیرهگیری مرسوله وستیروش خرید از کشور چینسایت امازون موزیکشرایط ترخیص خودرو از گمرکشرکت حمل و نقل بین المللی زنجیرهصادرات جنوب افريقياصادرات ماهی به چینصادرات نفت ایران به چینصرافی علیزاده شیرازضمانتنامه گمرکفروش تجهیزات طب کارفروش خط تولید فیلتر هوا تبریزفروش دلار نیوزلندگمرك قشملیست شرکت های حمل و نقل هوایینحوه واردات پوشاک از دبینقش حمل و نقل هوایی در صنعت توریسمواردات تجهیزات ابزار دقیقواردات خودرو 2500واردات روغنواردات مربا

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها