[ad_1]

اقتصاد آنلاین- سپیده قاسمی؛ حسن صالحی  در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با اشاره به توسعه روابط تجاری ایران با کشورهای اروپایی پس از برجام، گفت: پس از برجام سازمان شیلات ایران مذاکرات خوبی با کشورهای اتحادیه اروپا و کشورهای اوراسیا به خصوص روسیه داشته است و  امروز کشورهای حوزه جنوب شرقی آسیا همانند؛ تایلند، مالزی، ویتنام و چین متقاضی ماهی قزل آلا، ماهیان خاویاری و میگو ما هستند.

وی ادامه داد: به طور سنتی کشورهای ایتالیا، اسپانیا و آلمان، انگلستان تجربه مصرف محصولات آبزی کشور ما را داشته اند و مشتریان قدیمی محسوب می شوند اما اخیرا هلند، ایتالیا و کشورهای اروپای شرقی متقاضی محصولات آبزی ما شده اند.

صالحی ارزش صادراتی انواع آبزیان از کشور در سال گذشته را  حدود ۴۱۲ میلیون دلار عنوان کرد و اظهار داشت: ماهیان پرورشی و دریای هر دو در این صادرات سهم داشته اند و ماهیان دریایی که در فرهنگ ما استفاده نمی شود مثل یال اسبی ها، ماهیان مرکب و یا بعضی از ماهیان ریز نیز بخشی از صادرات را تشکیل دادند.

به گفته وی، سال گذشته در بخش مربوط به آبزیان پرورشی؛ ماهیان خاویاری حدود یک تن، قزل آلا با افزایش ۵ برابری حدود ۱۰ هزار تن و میگو ۱۵ هزار تن صادر شده است.

صالحی اضافه کرد: صادرات ماهیان زینتی،غذایی ماهی نیز بخشی از صادرات سال گذشته را در بر گرفت و افزایش صادرات ماهیان پرورشی در قفس ، جلبک ، زالو ، ماهیان زینتی از برنامه های آینده این سازمان است.

رئیس سازمان شیلات ایران با بیان این که در برنامه ششم توسعه، تولید ۲۰۰ هزار تن ماهی به شیوه پرورش در قفس هدفگذاری شده است، تصریح کرد: تا پایان امسال تعداد قفس های نصب شده در دریاهای شمال و جنوب و آب های داخلی کشور به ۵۳۰ عدد می رسد.

بیشتر بخوانید :  قیمت کالاهای اساسی در کارگروه تنظیم بازار بررسی شد

صالحی درباره اقدامات انجام شده برای بومی سازی تکنولوژی ماهی در قفس به امضای موافقت نامه با کشور نروژ اشاره کرد و گفت: در مهرماه سال گذشته با حضور وزرای ایران و شیلات و امور دریایی نروژ، بیش از ۱۰ موافقتنامه امضا شد که یکی از موافقت نامه ها مربوط به تولید لوله های مورد نیاز پرورش ماهی در قفس بود که در بهمن ماه گذشته افتتاح و امروز تولید آن وارد چرخه صنعت و نصب در دریا شده است.

تراز تجاری آبزی پروری کشور همواره مثبت بوده است

صالحی با تاکید بر اینکه تزار تجاری  شیلات در بخش کشاورزی همواره مثبت بوده است، گفت: سال گذشته کمتر از ۱۱ هزار تن تیلاپیا وارد کشور شد و پیش بینی می شود امسال واردات این ماهی ۲۰ درصد کاهش داشته باشد.

وی افزود: با مذاکره انجام شده با سازمان حفاظت محیط زیست در یزد ۱۰ مزرعه پرورش تیلاپیا راه اندازی شده و در حال حاضر با کمک مرکز تحقیقات شیلات تولید تیلاپیا در سیستم های مدار بسته و مدیریت شده در حال انجام است.

صالحی هدف از راه اندازی این مزارع را تولید تیلاپیای مورد نیاز کشور و قطع واردات این گونه از ماهی به کشور عنوان کرد.

رئیس سازمان شیلات ایران با تاکید بر اینکه ما به سمتی می رویم که ایران عضو سازمان تجارت جهانی (WTO  ) بشود، گفت: در این شرایط تعرفه های ترجیحی ملاک واردات و صادرات خواهد بود و شرایط به نفع تولیدکنندگان تغییر می کند.

وی همچنین از پیشنهاد سازمان شیلات به وزیر برای صادرات ۵ کیلو گرم قزل آلا امکان به ازای واردات ۱ کیلو گرم تیلاپیا خبر داد.

بیشتر بخوانید :  عباس تابش مدیرعامل سازمان حمایت شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب ها3 در هزار کارت بازرگانیآموزش واردات از دبیاتاق بازرگانی جهانیاویکو یورو کارگوبیت کوین کد چیستپست سریع السیر بین المللیپی پال تحریمتجهیزات active شبکه چیستتجهیزات شبکه کرجترخیص کاریترخیص موتور از گمرکحمل و نقل ایرانحمل و نقل بین المللی مرند نوحمل و نقل دریایی Pdfحمل و نقل هوایی به انگلیسیخدمات بار هوایی علمدارخريد تجهيزات جاسوسيخرید ابزار در مشهدخرید ابزار رنگخرید اینترنتی Ebayخرید اینترنتی جین وستخرید اینترنتی شارژ رایتلخرید بلیط قطار خارج از کشورخرید تجهیزات زیپ لاینخرید چینی شوشخرید خط تولید فلش مموریخرید خط تولید ماکارونیخرید دستگاه لیوان یکبار مصرف کاغذیخرید دلار استرالیاخرید مارک المانذاكري گمركساختن مستر کارت مجازیسایت آبی علوم انسانیشرکت حمل و نقل بین المللی جمهوری اسلامی ایرانصادرات الجزائر 2013صادرات فرش ایران به چینصرافی 1379فرستادن پول به چینفرستادن پول به هندقرارداد ترخیص کارقیمت مستر کارت مجازیکارت بازرگانی ثبت نام شیرازهزینه فریت بار به انگلیسهمایش حمل و نقل هواییهمایش حمل و نقل هوایی و آسیب شناسی و چالشهاواردات پوشاك از دبيواردات خودرو جانبازان 25 درصدواردات دام زندهواردات لوازم جانبی کامپیوتر از چین

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها