[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم، احمد صادقی در چهاردهمین همایش علمی مهندسی معدن در دانشگاه صنعتی امیرکبیر با انتقاد از نسبت واگذاری مسئولیت به افراد، بدون در نظر گرفتن تخصص و توانایی فردی، اظهار داشت: امروز در واحدهای فولادسازی کشور ۲ نفر مدیر با تخصص مهندسی متالورژی فعالیت می‌کنند. واقعیت اینکه، بسیاری از مشکلات کشور ناشی از نبود افراد در جایگاه خود و بهره‌گیری نکردن از متخصصان مربوطه است.

وی با بیان اینکه “در دوره قبلی که مدیرعامل ذوب‌‌آهن بودم، آقای هاشمی رفسنجانی یک بار که برای بازدید به ذوب‌‌آهن آمده بود با دیدن کارگران کوره ذوب، بسیار ناراحت شد و اشک ریخت”، افزود: این پرسش را مطرح ساخت که “آیا امکان تبدیل زغال به گاز در ذوب‌آهن وجود دارد؟” من پاسخ دادم امکان این کار وجود دارد، ولی ممکن است ۱۰ سال زمان نیاز باشد.

مدیرعامل ذوب‌آهن افزود: طرح توازن از سال ۱۳۸۱ در ذوب‌آهن کلید خورد و برآورد شد تا سال ۱۳۸۸ تکمیل شود و به بهره برداری برسد، اما به نتیجه نرسید، به‌دلیل آنکه نتوانست مواد اولیه مورد نیاز را تأمین کند، با وجود سرمایه گذاری سنگین حاصلی نداشت.

صادقی اعلام کرد: امروز ذوب‌آهن در شرایط دشواری قرار گرفته و بدهی زیادی دارد، اما مصمم هستیم که دوباره این صنعت را به‌روزرسانی کنیم و باید این صنعت حرکت کند، زیرا توقف باعث نابودی آن می‌شود. انتظار می‌رود با کمک دانشجویان و اتصال مستحکم میان صنعت و دانشگاه این بخش با حرکتی لازم شتاب پیدا کند.

وی با ابراز “از دی‌ماه سال گذشته نتوانستیم آهنی را در بازار داخلی عرضه کنیم”، گفت: در حال حاضر همه محصولات ذوب‌‌آهن صادر می‌شود البته صادرات ذوب‌آهن با نرخ سودآور، باعث نجات این واحد صنعتی شده و امید است این روند تداوم یابد.

بیشتر بخوانید :  کاهش تولید برگ سبز چای

مدیرعامل ذوب‌آهن با اعلام اینکه ذوب‌آهن اکنون در یک نقطه متوقف شده و از نظر استهلاک تجهیزات و صنعت شرایط مطلوبی ندارد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی براساس سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ هدف ظرفیت ۵۵ میلیون تنی را برای فولاد پیش‌بینی کرده که برای این مهم ارزیابی درستی صورت گرفته و تحقق آن نیز امکان‌پذیر است. انتظار می‌رود از مجموع رقم پیش‌بینی‌شده در افق چشم‌انداز به‌میزان ۱۵ تا ۲۰ میلیون تن برای صادرات اختصاص پیدا کند.

وی اضافه کرد: سرمایه گذاری لازم در حوزه اندیشه، امکان تحقق اهداف کلان را در حوزه‌های مختلف اقتصادی، صنعتی و… فراهم می‌سازد.

صادقی گفت: واقعیت اینکه بنیان هر کشور، اقتصاد است و صنعت و معدن نیز به‌منزله ریشه‌های اقتصاد هرکشور محسوب می‌شوند، بنابراین برای رشد نیازمند ریشه قوی و رسیدگی مستمر است.

انتهای پیام/*

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاآموزش واردات از دبیاتاق بازرگاني ايران چينانتقال پول به تایلندانتقال پول به حساب paypalانواع پست های سریعبانک صادرات 10 گردش آخر حساببانک صادرات 720پپرداخت با پی پالپست اکسپرس Fedexتبدیل پی پال به ریالترخیص خودرو جانبازانترخیص کار حرفه ایترخیص کار کاغذترخیص کالا از گمرک چینچگونه از ایبی خرید کنیمچگونه با پی پال کار کنیمحساب مستر کارتحسابداری واردات خودروحمل بار به شهرستانحمل بار سبلانحمل خرده بار از ترکیهحمل و نقل بين المللي خليج فارسحمل و نقل در منطقه 6حمل-بار-ترانزیتخريد تجهيزات شبكهخرید ابزار از بانهخرید ابزار تراشکاریخرید ابزار ژله تزریقیخرید از آمازون پرشین تولزخرید اینترنتی 0912خرید اینترنتی xbox 720خرید اینترنتی ابزار و یراقخرید خط تولید دست دومخرید و فروش دلار غیرقانونیرهگیری مرسوله پستی ناجاسايت خريد Ebayسایت آمازون آمریکاشرکت فریت بار به کاناداصادرات ظروف تفلونصادرات مس به چینصدور مستر کارت رایگانصرافی خیابان ظفرفریت بار کاناداگمرک ریمدانمراحل ترخيص خودرو از پاركينگمراحل ترخیص خودرو توقیف شدهنمایندگی پی پال در ایرانواردات خودرو در انحصار یک خانوادهوب مانی پاسپورت

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها