[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: تمرکززدایی در ساختار اقتصادی مالی یکی از محورهای «سند الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت» است و اجرایی شدن آن موجب توزیع عادلانه ثروت و رفع محرومیت در مناطق کمتر توسعه یافته می شود.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس،سید هادی بهادری روز جمعه  افزود: مردم به دلیل تمرکز امکانات در مرکز کشور برای بسیاری از امور حتی مسایل ساده مجبور به رفت و آمد به پایتخت شده و هزینه های زیادی را متقبل می شوند.
وی با بیان اینکه ۵۰ درصداز منابع کشور در پایتخت متمرکز است، گفت: وجود امکانات زیربنایی همچون دانشگاه های متعدد و برتر باعث شده تا بسیاری از دانشجویان علاقه مند به تحصیل در دانشگاه های برتر کشور، مجبور به مهاجرت به تهران شده و پس از پایان تحصیل نیز در پایتخت ماندگار شوند.
وی ادامه داد: مهاجرت جوانان و مردم شهرها و استان های محروم به تهران برای برخورداری از امکانات مورد نیاز تبعات نامطلوبی را ایجاد می کند و مشکلات متعددی را رقم می زند.
نماینده مردم ارومیه در خانه ملت ادامه داد: بر همین اساس تمرکز زدایی در ساختار اقتصادی مالی ضرورتی اجتناب ناپذیر است و به عبارتی نسخه ای جامع برای ترقی استان های محروم و توسعه نیافته به شمار می رود.
عضو کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: با تمرکززدایی در ساختار اقتصادی مالی اختیارات بیشتری به استان ها داده می شود و آنها بر اساس ظرفیت ها و منابع خود می توانند برنامه ریزی کرده و نقشه ای کامل برای توسعه خود ترسیم کنند.
بهادری افزود: با واگذاری تصمیم گیری و برنامه ریزی به خود استان ها، مناطق کمتر توسعه یافته و عقب مانده در مسیر پیشرفت قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا رهبر معظم انقلاب مهر سال جاری دستگاه ها، مراکز علمی، نخبگان و صاحب نظران را به بررسی عمیق ابعاد مختلف سند پایه الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت و ‌ارایه نظرهای مشورتی جهت تکمیل و‌ ارتقای این سند بالا دستی فراخواندند.
سند پایه الگوی ایرانی اسلامی معرف سیر کلی تحولات مطلوب ایران در عرصه فکر، علم، معنویت و زندگی به سوی تمدن نوین اسلامی ایرانی در نیم قرن آینده است.
این الگو ‌با مشارکت گسترده متفکران و صاحب نظران ایرانی و بر اساس جهان بینی و اصول اسلامی و ‌ارزش های انقلاب اسلامی و با توجه به مقتضیات اجتماعی و اقلیمی و میراث فرهنگی ایران بر طبق روش های علمی و با استفاده از دستاوردهای بشری و‌ مطالعه آینده پژوهانه تحولات جهانی طراحی شده و شامل مبانی، آرمان ها، رسالت، افق و تدابیر است.

بیشتر بخوانید :  واردات 111 میلیون دلاری ایران از امریکا در 8 ماه

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها