[ad_1]

حشمت الله فلاحت پیشه روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مرز نفت شهر از توابع بخش مرزی سومار در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی گروه تجاری ققنوس افزود: سفر امروز اعضای کمیسیون امنیت ملی به استان کرمانشاه و بازدید زمینی و هوایی از مرزها با هدف بررسی امکانات مرزی و تحلیل در مورد راهبردهای امنیت و توسعه مرزی انجام گرفت.
وی اظهار داشت: فردا نیز بازدیدهایی از بخش های دیگر مرز را در برنامه سفر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به استان کرمانشاه داریم.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: امنیتی که هم اکنون در مرز هست به رغم بودجه اختصاص یافته که کمتر از حد انتظار ما و الزامات مورد نیاز است با جانفشانی نیروهای نظامی ، انتظامی ، هنگ مرزی، ارتش و سپاه این امنیت نسبت به سایر مرزها آبرومند و بسیار عالی است.
فلاحت پیشه افزود: تلاش ما این است با توجه به اینکه هم اکنون بودجه در دستور کار مجلس است، سهم بودجه مرزی را افزایش دهیم.
وی ادامه داد: در بازدیدی که از منطقه صورت گرفت به لحاظ زیرساخت و امنیت نسبت به گذشته شاهد پیشرفت های بسیاری بودیم ولی بازهم به زیرساخت هایی نیاز داریم.
این نماینده مجلس گفت: امروز مصوبه اصلی نشست مشترک کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی و شورای تامین استان کرمانشاه در خصوص بازگشایی مرز خسروی بود.
وی ادامه داد: از ۲ سال پیش مرز رسمی خسروی باید بازگشایی می شد و هم اکنون نیز شرایط ایده آلی را به لحاظ زیرساختی دارد و وضعیت آن از سایر مرزهای کشور بسیار بهتر است و قرار بر این است در اولین فرصت در کمیسیون امنیت ملی جلسه‌ای با محوریت وضعیت توسعه‌ای استان کرمانشاه با موضوع بازگشایی این مرز برگزار شود.
وی همچنین در ادامه از الحاق اسلام آبادغرب، کرندغرب، گهواره، روانسر، باینگان و کوزران به ابلاغیه قانون مناطق جنگی خبر داد و اظهار داشت: در ابلاغیه این قانون این مناطق از لیست استان کرمانشاه حذف شده بود که با رایزنی‌های انجام شده با مسئولان ستاد کل نیرو‌های مسلح، اصلاحاتی در این قانون برای اضافه شدن آن ها صورت گرفت و براین اساس هم اکنون جزء مناطق جنگی به حساب می‌آیند.
رییس کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: قرار است از امروز استاندار کرمانشاه ابلاغیه جدید قانون مناطق جنگی را اعلام کند تا شهر‌های مذکور از مزایای این قانون که حق قانونی آن هاست، بهره ‌مند شوند.
فلاحت پیشه خاطرنشان کرد: همچنین برای الحاق شهر کرمانشاه به این قانون پیگیر هستیم تا مردم این شهر نیز که در دوران دفاع مقدس صدمات زیادی را متحمل شده اند به حق خود در این زمینه برسند.
اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امروز در سفر به قصرشیرین از نوار مرز و شهر مرزی نفت شهر از توابع بخش سومار قصرشیرین بازدید کردند و فردا قرار است در ادامه سفر خود از مرزهای خسروی و پرویزخان بازدید کنند.
قصرشیرین با ۲۷ هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه ، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.
بخش سومار در فاصله ۹۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده و با عراق ۸۶ کیلومتر مرز مشترک دارد.
این بخش دارای ۲ شهر سومار و نفت شهر و ۱۳ روستاست.
۳۰۱۲/۸۰۶۶

بیشتر بخوانید :  انجام پرواز تهران - زاهدان هما با 6 ساعت تاخیر

انتهای پیام /*

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها