[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس و به نقل از  روابط عمومی شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، در پی درج نامِ این شرکت به عنوان نخستین فروشگاه زنجیره‌ای در سامانه معاملات بورس، جلسه معارفه افق کوروش روز دوشنبه ۱۰ دی ماه در سالن دریای نور هتل پارسیان استقلال و با حضور آقایان علی ابراهیمی نماینده سهامدار عمده و رییس هیات مدیره، امیرخسرو فخریان مدیرعامل، حسین صبوری قائم مقام مدیرعامل، مسعود گودرزی نائب رئیس هیأت مدیره، هادی قانعی عضو هیأت مدیره، معاونین و مدیران افق کوروش در جمع فعالان بازار سرمایه برگزار شد.

در این مراسم علی ابراهیمی رئیس هیأت مدیره و امیرخسرو فخریان مدیرعامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش به تشریح گزارشات مالی، سهم فروش محصولات و اهداف کلان، پیش بینی هر سهم سال جاری، ریسک ها و تمهیدات برای علاقه مندان به سرمایه گذاری در بازار سرمایه پرداختند.

در ابتدای این مراسم، علی ابراهیمی رئیس هیأت مدیره شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش و نماینده سهامدار عمده با اعلام آنکه افق کوروش از شرکت های زیر مجموعه گروه صنعتی گلرنگ است، گفت: گروه صنعتی گلرنگ با بیش از ۱۸ هزار پرسنل در حوزه های مختلف از بزرگترین شرکت ها در بخش خصوصی محسوب می شود که با توجه به دیدگاه برد-برد، سیاست رشد صنایع و شرکت های زیرمجموعه را در دستورکار خود قرار داده است و امیدواریم بتوانیم این دیدگاه را به “همه بُرد” تبدیل کنیم.

وی به سهم ۳۵۰ هزار میلیارد تومانی بازار خرده فروشی ایران در سال جاری اشاره کرد و این سهم بزرگ از بازار را نشانگر وجود فرصت های رشد در آینده عنوان نمود و افزود: هم اکنون فروشگاه زنجیره ای افق کوروش به عنوان بزرگترین فروشگاه زنجیره ای کشور در جایگاه برتر بازار خرده فروشی قرار دارد.

رییس هیات مدیره شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش اعلام کرد: بررسی ۲۵۰ شرکت اول صنعت فروشگاه های زنجیره ای دنیا نشان می دهد که بیش از ۶۵ درصد شرکت ها در سطح بین المللی فعالیت دارند و حدود ۲۲ درصد از درآمد خود را از فعالیت های خارجی کسب می کنند و از میانگین رشدی در حدود ۴.۸ درصد برخوردارند.

وی از رشد عملیاتی ۸۰ درصدی فروشگاه زنجیره ای افق کوروش در دو سال گذشته خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با همراهی سهامداران و در پی رشد فزاینده و حمایت از سهم، کسب سود برای سهامداران داشته باشیم.

نماینده سهامدار عمده شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش همچنین از آمادگی شرکت های زیرمجموعه گروه صنعتی گلرنگ برای ورود به بازار سرمایه خبر داد.

در ادامه این مراسم، امیرخسرو فخریان مدیرعامل و عضو هیأت مدیره شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش به ارائه گزارشی از فعالیت های جاری و اطلاعات مالی شرکت پرداخت و گفت: این شرکت در تاریخ ۱۷ شهریور سال ۸۸ با سرمایه اولیه ۱۰ میلیون تومان به ثبت رسید و هم اکنون سرمایه شرکت، پس از آن در چهار مرحله افزایش سرمایه از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی به ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید :  مدیرعامل افق کوروش: افق کوروش رتبه نخست توسعه شعب را کسب کرد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

وی اضافه کرد: اولین فروشگاه همواره تخفیف افق کوروش در آذر ماه سال ۹۲ به بهره برداری رسید و در حال حاضر تعداد شعب فروشگاه، به ۱۱۴۲ فروشگاه، ۱۵ انبار خشک و ۱۰ انبار سرد در ۳۱ استان کشور رسیده است که هم اینک با احتساب شعب فرانچایز، حدود ۸ هزار نیروی انسانی در این مجموعه مشغول فعالیت هستند.

مدیر عامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش از برنامه ریزی های لازم برای دستیابی به یک هزار و ۹۰۰ شعبه تا پایان سال ۹۹ خبر داد و گفت: افتتاح ۴ هزار شعبه تا سال ۱۴۰۴ از  برنامه های بلند مدت شرکت است و پیش بینی می شود از این تعداد ۲۵۸۰ فروشگاه به صورت فرانچایز راه اندازی شوند.

به گفته وی، تنها شرکتی که فرانچایز (اعطای نمایندگی) را بصورت دقیق و علمی عملیاتی کرده، شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش است.

فخریان بر تاکیدات صورت گرفته از سوی دولت و اصناف بر توسعه شعب فروشگاه های زنجیره ای به صورت فرانچایز اشاره کرد و افزود: همواره به دنبال آن بودیم که مجموعه به یک بلوغ قابل قبولی دست پیدا کند که کسب و کار را به صورت فرانچایز بطور جدی پیگیری کند و در همین راستا اولین فروشگاه فرانچایز در تاریخ ۲ اردیبهشت ۹۶ افتتاح شد و هم اکنون ۱۸۵ شعبه افق کوروش به صورت فرانچایز فعال است.

مدیر عامل فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش در ادامه گفت: سهم بازار FMCG در سال ۹۶ حدود ۲۴۸ هزار میلیارد تومان  بوده است که این سهم در سال ۹۷ به ۳۴۸ هزار میلیارد تومان رسیده و برآوردها نشان می دهد که در سال ۹۸ به ۴۰۰ هزار میلیارد تومان و در سال ۹۹ به ۴۴۴ هزار میلیارد تومان می رسد.

وی به میزان فروش افق کوروش در فاصله ی سال های ۹۶ تا ۹۷ و پیش بینی سال های۹۸ و ۹۹ اشاره کرد و افزود: فروش شرکت در سال ۹۶ حدود ۲۹۰۰ میلیارد تومان بوده و در سال ۹۷  به ۵۳۰۰ میلیارد تومان رسیده و برآورد ما نشان می دهد که برای سال ۹۸ حدود ۸۸۰۰ میلیارد تومان و در سال ۹۹ به حدود ۱۳ هزار میلیادر تومان خواهد رسید که با این اوصاف سهم شرکت از بازار نزدیک به ۳ درصد می شود.  

بیشتر بخوانید :  فشار فروشگاه‌های زنجیره‌ای به تولیدکنندگان برای گرفتن تخفیف‌

فخریان در ادامه نحوه تخفیف گذاری کالا در فروشگاه های زنجیره ای را مورد اشاره قرار داد و گفت: تمام قدرت فروشگاه های زنجیره ای در بحث زنجیره تامین کالا قرار دارد که ما در فروشگاه های افق کوروش توانستیم یک سبد کالای بهینه تعریف کنیم و بین ۲۵۰۰ تا ۳هزار قلم کالای تند گردش را به مشتریان خود عرضه کنیم، بر همین اساس از این طریق کالاهای مورد نیاز را در حجم بالا و قیمت و کیفیت مطلوب بدون واسطه از تامین کنندگان خریداری می کنیم و از طریق سیستمی که در انبار و لجستیک مستقر شده، کالاها را بصورت بهینه و بی واسطه به شعب ارسال می نماییم و از محل مبلغ صرفه جویی شرکت، تخفیفات خوبی به مشتریان ارائه می دهیم.

مدیرعامل فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش ای نکته را بیان کرد که حدود ۲۷۰۰ قلم کالا در فروشگاه های زنجیره ای افق کوروشموجود است و سبد کالای فروشگاه از ۴۴ درصد کالاهای خوراکی خشک، ۳۰ درصد محصولات یخچالی، ۱۹ درصد آرایشی، بهداشتی و شوینده و ۴ درصد نوشیدنی ها و ۳ درصد سایر محصولات تشکیل شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به معرفی  باشگاه مشتریان افق کوروش پرداخت و گفت: مشتریان از طریق نرم افزار باشگاه مشتریان می توانند علاوه بر تخفیفات معمول فروشگاه های زنجیره ای، بوسیله امتیازات ذخیره شده از خدمات واحدهای خدماتی و رفاهی طرف قرار داد با تخفیفات در نظر گرفته شده بهره مند شوند.

فخریان به سهم ۱۰ درصدی فروشگاه های زنجیره ای از بازار خرده فروشی اشاره کرد و سهم “افق” را در سال ۹۵ کمتر از یک درصد ذکر کرد که در سال گذشته این سهم به ۱.۱۷ درصد و در سال جاری به ۱.۵۲ درصد رسیده است که بر این اساس برنامه افزایش این سهم به ۳ درصد تا سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل افق کوروش از مزیت این شرکت را در سیستمی بودن مراحل خرید، سفارش گزاری و فروش عنوان کرد که با روش سیستمی، موجودی کالا کنترل شده و مدیریت سفارش گذاری بهتر انجام می شود و البته از بزرگترین افتخارات ما این است که افق کوروش توانسته برنامه خرید سال آینده خود را برای تأمین کنندگان تدوین کند.

وی بر ضرورت تقویت زیر ساخت های IT به منظور دستیابی به چشم انداز حضور در بین ۲۵۰ شرکت برتر دنیا تاکید کرد و افزود: حدود یک سال و نیم است که برای استقرار نرم افزار Microsoft dynamics Ax تلاش می کنیم و امروز با افتخار اعلام می داریم که افق کوروش به عنوان بزرگترین فروشگاه زنجیره ای کشور توانسته است آن را در ایران پیاده سازی کند و در مرحله توسعه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید :  افزایش ۲۹درصدی صادرات آب به نام هندوانه!

فخریان سایر مزیت های افق کوروش را چنین توصیف کرد: ایجاد پرتال منابع انسانی و استخدام بصورت یکپارچه، ایجاد پرتال جهت ارتباط مستمر با تامین کنندگان، ایجاد پرتال آرشیو اسناد و ایجاد پرتال بازرسی و استفاده از برخی مشتریان به عنوان مشتریان امین که در بحث بازرسی به ما کمک می کنند از دیگر مزایای رقابتی این شرکت است که می توان به آن اشاره کرد.

وی افزود: در تلاش هستیم که نرم افزارهای موبایلی شرکت را ارتقا دهیم تا از این طریق آموزش همکاران و ارتقاء خدمات باشگاه مشتریان را دنبال کنیم.

مدیرعامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش در ادامه سودآوری، افزایش سهم بازار، زنجیره تامین، تولید چابک استاندارد و مدرن، حضور در بازارهای بین المللی و توسعه فروش اینترنتی را از دیگر اهداف کلان شرکت عنوان کرد.

فخریان گفت: این فروشگاه در سال ۹۴ مبلغ ۵۵۳ میلیارد تومان، در سال ۹۵ مبلغ ۱.۶ هزار میلیارد تومان، درسال گذشته ۲، ۹ هزار میلیارد تومان و در ۶ ماهه سال جاری  ۲.۱۵ هزار میلیارد تومان فروش داشته و پیش بینی می شود با توجه به اینکه اکثر خریدها در ۳ ماهه پایانی سال انجام می شود، تا پایان سال جاری به مجموع درآمد فروش ۵.۳ هزار میلیارد تومانی دست پیدا کنیم که با این حساب برای سال ۹۸ مبلغ ۸.۸ هزار میلیارد تومان و برای سال ۹۹ مبلغ ۱۲.۹ هزار میلیارد تومان درآمد فروش برآورد می شود.

وی همچنین درخصوص سود عملیاتی شرکت اظهار داشت: در سال ۹۴ مبلغ ۲، ۴ میلیارد تومان، سال ۹۵ مبلغ ۲۸.۲ میلیارد تومان و سود عملیاتی سال گذشته ۸۰، ۴ میلیارد تومان بوده و در ۶ ماهه سال جاری به حدود ۱۱۰ میلیارد تومان رسیده که پیش بینی می شود تا پایان سال با رشد ۳۱۵ درصدی نسبت به سال گذشته به ۳۳۴ میلیارد تومان برسد.

مدیرعامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش در پایان از پیش‌بینی کسب سود خالص ۲۷۴.۸ میلیارد تومانی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: در ۶ماهه نخست سال ۹۱.۷ میلیارد تومان محقق شده است، میزان سود هرسهم سال جاری نیز ۲۷۴۸ ریال برآورد شده که درصورت تحقق نسبت به ۶۸۴ ریال در سال ۹۶ رشد ۳۰۲ درصدی را به ‌ثبت می‌رساند.

در پایان این مراسم اعضای هیأت مدیره و معاون مالی و اقتصادی شرکت برای شفاف سازی هر چه بیشتر اطلاعات، به سوالات فعالان بازار سرمایه پاسخ دادند.

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و روابط عمومی گروه تجاری ققنوس در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها