[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل ‌و نقل بین ‌المللی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: ترانزیت کالا از مرزهای زمینی و آبی کشور در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال هفت درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، «رضا نفیسی» افزود: در این مدت بیش از پنج میلیون و ۷۷۵ هزار تن کالا از ۳۲ مرز فعال زمینی و آبی کشور ترانزیت شد.
مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری اظهار داشت: در مدت یاد شده ۲ میلیون و ۳۱۳ هزار تن مواد نفتی و سه میلیون و ۴۶۱هزار تن مواد غیرنفتی ترانزیت شد که عمده ترین آن قطعات یدکی، انواع پنبه، محصولات کشاورزی و مواد غذایی بوده است.
به گفته وی در این مدت بندر شهید رجایی با یک میلیون و ۶۸۱ هزار تن معادل ۲۹ درصد، فعال‌ ترین مرز در زمینه ترانزیت ورود کالا به کشور بوده و پس از آن مرزهای پرویزخان با ۲۴ درصد و باشماق با ۱۰ درصد در رده‌های بعدی قرار گرفتند.
نفیسی بیشترین حجم تردد کامیون‌های حامل بار ترانزیتی را از مبدأ عراق به مقصد امارات اعلام کرد و افزود: بیشترین حجم مسیرهای پرتردد کالا از مرزهای کشور از پرویزخان به بندر امام، بندر شهید رجایی به مرز باشماق و باشماق به مرز بندر امام بوده است.
وی تصریح کرد: با وجود محدودیت های آمریکا با برنامه ‌ریزی و فعال شدن مناسبات ترانزیتی با کشورهای منطقه، روند ترانزیت کالا از کشور همچنان سیر صعودی داشته است.

بیشتر بخوانید :  کاهش تخلف حوزه بازرگانی با سامانه اعتبارسنجی

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها