افزایش ۹.۵درصدی صادرات صنایع دستی کشور

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوسبه نقل از ایرنا، علی اصغر مونسان روز یکشنبه در نشست با فعالان گردشگری، هنرمندان صنایع دستی و دوستداران میراث فرهنگی استان اصفهان افزود: بر اساس ابلاغیه بانک مرکزی، صادرکنندگان صنایع دستی از واریز مبالغ ارزی به سامانه نیما معاف شدند و بانک مرکزی این امتیاز را تنها در اختیار این صادرکنندگان قرار داد. 

وی با تاکید بر بازاریابی و فروش صنایع دستی افزود: سال گذشته تجاری سازی را به معاونت ذیربط ابلاغ کردیم که در آن به موضوع طراحی براساس سلیقه مشتری، برند سازی و بسته بندی توجه جدی شده است تا بتوانیم بازارهای بیشتری را در اختیار بگیریم. 

مونسان همچنین بااشاره به توسعه صنعت گردشگری در کشور افزود: برغم تبلیغات رسانه های خارجی علیه ایران و تخریب کشورمان در افکار عمومی مردم جهان، گردشگران خارجی پس از سفر به ایران و مشاهده واقعیت های کشورمان به سفیری برای معرفی کشورمان تبدیل می شوند و دیدگاه منفی ایجاد شده علیه ملت ایران را تعییر می دهند.

مونسان میزان فرصت اشتغالزایی در بخش گردشگری را ۲.۵ برابر سایر بخش ها ارزیابی کرد و افزود: عدد سرمایه گذاری به ازای هر شغل در این بخش افزون بر ۵٠ میلیون تومان است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه رونق صنعت گردشگری، پویایی همه دستگاه ها را رقم می زند، افزود: روز به روز توجه به میراث فرهنگی بیشتر می شود که سیاست ما در حوزه میراث به سمت مشارکت حداکثری مردم و علاقه مندان در این بخش است.

وی همچنین در ارتباط با واگذاری خانه های تاریخی گفت: غیر از پروژه های نفیس و ابنیه های تاریخی مهم، سایر بناهای تاریخی به بخش خصوصی واگذار می شود.

مونسان همچنین در باره ورود سرمایه گذاران به بخش مرمت ابنیه تاریخی گفت: هم افزایی بین مرمت و حوزه گردشگری ایجاد شده تا علاوه بر کارکرد مشترک، سیاست های سازمان میراث فرهنگی نیز تحقق یابد.

وی بااشاره به فعال سازی حوزه های نرم افزاری در بخش میراث فرهنگی، این اقدام را کمک به صنعت گردشگری دانست و افزود: خدمات الکترونیکی در کاخ موزه های تهران آغاز به کار کرده است و امیدواریم در آذر امسال این اقدام به اصفهان برسد تا شاهد فروش الکترونیکی بلیت به بخش گردشگری باشیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه علاوه بر تهیه اطلس جامع گردشگری، سند توسعه گردشگری کشور در کمیسیون های دولت درحال بررسی است، افزود: گردشگری، صنعتی فرابخش است و به همین دلیل کمیسیون های دولت در حال بررسی هستند تا یک سند جامع برای این صنعت مهیا شود.

وی به همکاری سازمان میراث فرهنگی با وزارت امور خارجه اشاره کرد و افزود: برای لغو روادید با کشورهای هدف از طریق وزارت امورخارجه در تلاش هستیم زیرا لغو روادید به ویژه لغو یک طرفه به مصوبه هیات دولت نیاز دارد.

معاون رئیس جمهوری بیان کرد: سه هفته قبل دولت با لغو روادید کشور عمان موافقت کرد که این اقدام تاثیر بسزایی در رشد آمار ورود گردشگران سلامت به کشورمان داشته است و ساکنان استان های جنوبی شاهد ورود بیشتر این گردشگران به این مناطق بودند. 

وی اظهارداشت: همچنین لغو روادید با کشور چین را در دست اقدام داریم.

وی گفت: با وجود ترکیب گردشگری رشد قابل ملاحظه ای در گردشگری منطقه ای داشتیم همچنین گردشگری سلامت ۲ برابر افزایش پیدا کرده است.

مونسان گفت: هم اینک بیش از یکهزار و ۹۰۰ پروژه با ۴۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش گردشگری در دست اجراست که نشان دهنده اعتماد سرمایه گذاران به این بخش است.

 در سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری به اصفهان ، شماری ازطرح های گردشگری از جمله سفره خانه سنتی، سه هتل و یک مرکز تفریحی و اقامتی به بهره برداری رسید.

[ad_2]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x