[ad_1]

مصطفی تنها، سخنگوی انجمن صنفی تایرسازان کشور در خصوص چشم انداز صنعت تایر گفت: صنعت تایر سازی به لحاظ تولید در وضعیت بسیار خوبی است. در نیمه اول سال جاری کارخانه جدیدی راه اندازی شد که به طور دائم به ظرفیت آن افزوده می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سنا، وی با اشاره به اینکه این کارخانه تایر های سواری هم تولید می کند، افزود: با توجه به راه اندازی این کارخانه جدید از امسال به بعد کشور دیگر نیازمند واردات تایر سواری نیست.

وی با اشاره به اینکه مهم ترین مشکل این صنعت واردات است، گفت: زمانی فروش یک کالا متناسب با تولید افزایش پیدا می کند که واردات مهار شود اما متاسفانه امسال نسبت به سال گذشته واردات تایر به شدت افزایش یافته و از مبادی غیر قانونی وارد می شود.

تنها، اظهار داشت:  تولید کنندگان تایر  به حجم واردات اعتراض دارند. زمانی که تولیدکننده داخلی قادر است که تایرهای سایزهای مصرفی یعنی پراید، پژوه و سمند را بیش از مقدار نیاز تولید کند، نیازی به واردات وجود ندارد.

سخنگوی انجمن صنفی تایرسازان با اشاره به اینکه برای اعتراض به واردات بی رویه تایر با مقامات مکاتبه کردیم،گفت: اگر قرار است اقتصاد مقاومتی اجرا و اولویت به تولید داخل داده شود باید از صنعت داخلی حمایت کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر  ۱۰ کارخانه تایرسازی در کشور فعال است و هیچ انحصاری در این صنعت وجود ندارد،گفت: در شرایط فعلی بازار این صنعت به قدر کافی رقابتی است و نیاز به واردات وجود ندارد.

بیشتر بخوانید :  هزینه‌بر بودن ادغام بانک‌ها

وی با اشاره به اینکه کارگروه تایر کشور، امسال هیچ جلسه ای برگزار نکرده است، افزود: یکی از اعضای این کارگروه انجمن تایر سازان است، وارد کننده ها و مقامات دولتی نیز اعضای دیگر این انجمن هستند اما در سال جاری هیچ جلسه ای برگزار نشده تا تولیدکنندگان بتوانند مشکلات خود را مطرح کنند که ممکن است تغییر دولت مهمترین عامل آن باشد.

تنها، ادامه داد: آمار واردات در ۴ ماه اول سال به طور میانگین از نظر وزنی ۵۶ درصد افزایش داشته است. تولید هم بیش از ۲۰ درصد افزایش داشته و این باعث شده که مقداری بازار مشوش بشود.

سخنگوی انجمن صنفی تایرسازان با اشاره به اینکه بیشتر واردات کشور از چین است، افزود: بسیاری از کشورهای تایر ساز جهان مثل ترکیه، روسیه و آمریکا عضو اصلی WTO هستند و برای واردات از چین تعرفه های ویژه جبرانی در حمایت از تولید داخل وضع کردند.

وی با بیان اینکه اینکه محصولات چینی هم کیفیت و هم قیمت نازلی دارند،گفت: این قیمت های نازل مصنوعی است در برخی موارد دیده شده که تایرهایی وارد می شود که با قیمت مواد تعادل می کند یعنی موادی که مصرف می کنند کمتر از قیمت تایر نیست و دمپ اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه روسیه و ترکیه ۳۶ درصد تعرفه آنتی دامپینگ دارند، اظهار داشت: آمریکا در برخی سایزها تا ۱۰۵ درصد برای واردات تایر از چین مجموع تعرفه گمرکی و جبرانی وضع کرده است. برزیل و هند هم تعرفه های بالایی برای واردات لاسیک دارند. به طور کلی تمام کشورهایی که خودشان تایر ساز هستند از صنعت خود در برابر واردات دفاع می کنند.

بیشتر بخوانید :  برای خرید بلیت قطار با 1539 تماس بگیرید

تنها، با تاکید بر اینکه دو تایر ساز بزرگ منطقه خاورمیانه ترکیه و ایران هستند، گفت:  این دو کشور رقیب هستند اما طبق پیمان تجارت ترجیحی که کشور ما با ترکیه منعقد کرده تایرهای ترکیه می توانند با ۲۰ درصد تخفیف تعرفه ای وارد کشور شوند، در مقابل چنین امتیازی، برای صنعت تایر ایران در این پیمان قید نشده است و فضای رقابتی برابر نیست و چنین عواملی صنعت را تحت فشار قرار می دهد.

تنها، ادامه داد: آمار واردات در ۴ ماه اول سال به طور میانگین از نظر وزنی ۵۶ درصد افزایش داشته است. تولید هم بیش از ۲۰ درصد افزایش داشته و این باعث شده که مقداری بازار مشوش بشود.

سخنگوی انجمن صنفی تایرسازان در پایان با تاکید بر اینکه سهامداران شرکت های تایر سازی همیشه از روند این شرکت ها و سود دهی آنها راضی هستند، گفت: شرکت های تایر سازی حاضر در بازار سرمایه کشور از شرایط خوبی برخوردارند و سود دهی قابل قبولی دارند. سهاداران این شرکت ها همیشه از عملکرد آنها راضی هستند و از خرید سهام متضرر نخواهند شد.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاپست بین المللی هلندپي پال در ايرانتجهیزات شبکه اهوازترخیص کار کاغذترخیص کار گمرک به انگلیسیترخیص کالا گمرکحمل و نقل بين المللي زمينيحمل و نقل بین المللی ایران زمینحمل و نقل بین المللی تورنتوحمل و نقل زمینی چیستحمل و نقل گردشگریحمل و نقل همگانیحمل و نقل هوایی ایرانخرید اینترنتی جواهراتخرید اینترنتی رسیورخرید اینترنتی ظروف مسی زنجانخرید بلدر چینخرید تجهیزات سینماییخرید خط تولید خودکارخرید دلار سایتهای کلیکیخرید نخ از چینخرید و فروش ابزار آلات صنعتیدلار اسکریلسایت شرکت آمازونشركت حمل و نقل بين المللي خليج فارسصادرات چرم ایرانصادرات عسلصادرات قورباغه به چینصادرات موبایل بانکصرافی ثامن الحججصرافی روناکطریقه صادرات کالافروش ابزار عمدهفروش تجهیزات طب سوزنیفروش خط تولید تسمه بسته بندیقوانین گمرکی در ایراننحوه خرید از ایبینحوه ی واردات خودرونرخ حواله دلار به روزهتل جی پی پالاس هندواردات خودرو آمریکاواردات خودرو در سال 93واردات خودرو های خارجیواردات ضایعاتواردات عروسک از چینواردات قطعات خودرو از ترکیهواردات کالا از آمریکاواردات لوازم جانبی کامپیوتر از دبیواردات لوازم خانگی از دبیواردات یراق آلات

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها