[ad_1]

در پی افزایش قیمت برخی برندهای آب بسته بندی که تا ۴۰ درصد رسیده است، رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان این افزایش یکباره قیمت را غیرطبیعی دانست و گفت که باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

محمود نوابی – معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت – در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اینکه برخی برندهای آب معدنی قیمت خود از ۵۰۰ تومان به ۷۰۰ تومان افزایش داده‌اند، گفت: افزایش قیمتی که در این زمینه اتفاق افتاده است از نظر ما غیرمتعارف است و حتما باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: گرچه آب‌های بسته بندی در گروه یک کالایی که مشمول قیمت‌گذاری تکلیفی هستند، قرار ندارند اما به هرحال باید نظارت روی آن صورت گیرد. ضمن این که باید در نظر گرفت سهم مصرف آب‌های بسته‌بندی در بازار کم است.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان در ادامه با اشاره به وضعیت بازار آب‌های بسته‌ بندی گفت: آبی که در اختیار داریم تصفیه است و متاسفانه همان آبی را که می‌آشامیم برای شست‌وشوی شخصی و حتی اتومبیل استفاده می‌کنیم.

افزایش کیفیت حتما نباید با افزایش قیمت همراه شود

نوابی افزود: در کشور ما سهم آب‌های معدنی و بسته بندی در بازار آب پنج درصد بوده که فوق‌العاده پایین است. برای همین واحدهای تولیدکننده آب معدنی و بسته‌ بندی باید بدانند با بالا بردن قیمت به بالا بردن سهم‌شان در بازار کمک نخواهند کرد.

وی ادامه داد: من معتقدم که چنین افزایش قیمتی آن هم در فصل گرما و در وضعیت بازار انتحار است و با افزایش قیمت بی‌جهت به تولید خود ضربه می‌زند.

بیشتر بخوانید :  سنگ‌آهن از چاه قیمت درآمد

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با اشاره به لزوم افزایش کیفیت واحدهای تولیدی تاکید کرد که افزایش کیفیت نباید لزوما به همراه افزایش قیمت باشد.

نوابی گفت: افزایش کیفیت باید متقارن با افزایش بهره‌وری و استفاده از تکنولوژی‌های روز باشد که استفاده از این موارد حتی می‌تواند باعث کاهش تولید هزینه نیز شود که این به معنای ارائه‌ کیفیت بهتر با قیمتی متناسب‌تر است و نباید تصور کرد که حتما وقتی افزایش کیفیتی اتفاق می‌افتد قیمت‌ها هم نیاز به افزایش دارند.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی ساریانتقال پول به پاکستانانتقال پول به کارت دیگر بانک ملیبیت کوین فوریبیت کوینیتجهیزات شبکه دلتاترخيص كالا يعني چهترخیص خودرو از گمرک سلفچگانترخیص کار اردبیلترخیص و واردات خودروتعرفه واردات خودرو 1394ثبت صادرات و وارداتچگونگی ترخیص خودرو از گمرکحمل بار با کارگوحمل بار ترمینال غربحمل و نقل در تورنتوحمل و نقل دریایی ترکیهحمل و نقل فراگامانخرید از سایت های خارج از کشورخرید اینترنتی برچسب کابینتخرید اینترنتی بلیط قطارخرید اینترنتی شارژ ایرانسلخرید تجهیزات پمپ بنزینخرید تجهیزات شبکه اصفهانخرید دلارخرید ش اینترنتی همراه اولخرید موبایل از خارجخرید یوان چینخرید یورو آلمانشرکت های صادرات به چینصادرات 4334صرافی سامانعکس گمرک بوشهرفروش ابزار زیورآلاتفروش خط تولید میلگردکارت بازرگانی کردستانگرفتن وب مانیگمرک کرجنحوه ی گرفتن کارت بازرگانینرخ حواله دلار به آمریکاهزینه های واردات از چینواردات تبلتواردات تجهیزات شهربازیواردات دوربین مداربسته از چینواردات روسری از چینواردات روغن موتور از دبیواردات زیر 1000 دلارواردات صفویهواردات ضایعات مسوب ماني چيست

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها