[ad_1]

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، اکبر ترکان در اتمام برنامه سفر دو روزه به ارس و افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های متعدد با ۸۰۰ میلیارد ریال، از تحقق نرخ رشد با اشتغال مناسب در منطقه آزاد ارس خبر داد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور تحقق نرخ رشد با اشتغال مناسب را جزو اهداف مناطق آزاد ایران برشمرد و گفت: بعضی از صنایع بزرگ برای ایجاد هر نفر اشتغال به یک میلیون دلار سرمایه گذاری نیاز دارند درحالیکه ما علاقمند به سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار دلاری به ازای هر نفر اشتغال هستیم.

وی با بیان اینکه کارهای خوبی برای اجرای نرخ رشد بالا و اشتغال مناسب در ارس انجام شده است، تحقق ۳۵۰ شغل در سه ماهه نخست امسال بر اساس پیش بینی ایجاد ۱۹۰۰ نفر شغل در سالجاری را بیانگر موفقیت برنامه‌های ارس عنوان کرد.

ترکان از تحقق افزایش ۳۰ درصدی صادرات مناطق آزاد در سال گذشته خبر داد و گفت: افزایش صادرات از ۶۲۰ میلیون دلار در سال ۱۳۹۴ به ۸۳۰ میلیون دلار در سال ۱۳۹۵ نشانگر این موضوع است.

  وی افزود: امسال افزایش صادرات کالاهای تولید شده در مناطق آزاد به یک میلیارد دلار را هدف‌گذاری کرده‌ایم.

 دبیر شورای عالی مناطق آزاد ایران گفت: سال گذشته زیرساخت‌های برق، گاز و سیستم مدرن آب و فاضلاب در ارس احداث شد و اکنون عمده زیرساخت‌های ارس برای سرمایه‌گذاری‌های مختلف ساخته شده است.

  ارس الگوی سیستم‌های گلخانه‌ای مدرن

 ترکان ارس را الگوی سیستم‌های گلخانه‌ای مدرن برشمرد و گفت: سرمایه‌گذاری‌های خوب در حوزه تولید، بسته‌بندی و استانداردسازی واحدهای گلخانه‌ای در ارس انجام شده است.

بیشتر بخوانید :  افزایش 19.8 درصدی حداقل دستمزد 97 کارگران در انتظار تصویب

  وی اضافه کرد: ارس سرآمد سرمایه‌گذاری در گلخانه‌های سنتی و مدرن است.

  ترکان گفت: امروز ارس به الگو و منطقه‌ای آموزشی برای سیستم‌های گلخانه‌ای تبدیل شده و بر این اساس از منطقه آزاد ماکو برای الگوگیری و اجرای این سیستم‌ها در آن منطقه دعوت کرده‌ام.

  وی صادرات محصولات گلخانه‌ای ارس به کشورهای همسایه و روسیه و همچنین فعالیت یک کارخانه تولید سازه‌های گلخانه‌ای و صادرات به قزاقستان و ازبکستان را جزو فعالیت‌های خوب در این حوزه عنوان کرد.

  وی سرمایه‌گذاری در صنایع مختلف و همچنین صنایع پایین دستی نفت در ارس را خوب ارزیابی کرد.

طی سفر دو روزه اکبر ترکان مشاور رییس جمهور به منطقه آزاد ارس، ۱۳ پروژه با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال در این منطقه آزاد افتتاح و کلنگ زنی شد.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااصطلاحات بازرگانی و گمرکیپرداخت با اسکرولتجهیزات شبکه وایرلس اصفهانترخیص خودرو از گمرک انزلیترخیص کاری گمرکتعرفه حمل بار ریلیتعرفه ی واردات موتور سیکلتثبت نام وب مانيحسینی اتاق بازرگانیحمل بار مالزیحمل بار هوایی داخلیحمل و نقل خونحمل و نقل هوایی چیستخدمات پست بین المللیخدمات حمل دریاییخرید اینترنتی 3تارخرید اینترنتی پاسور ارزانخرید اینترنتی تندر 90خرید اینترنتی داروهای خارجیخرید اینترنتی قرص بوپرنورفینخرید پی پال کارتخرید تجهیزات گیتارخرید خط تولید زغالخرید خط تولید گریسخرید دلار از عراقرهگیری مرسولات خرید اینترنتیروز صنعت حمل و نقل هوایی در ایرانروش خرید از چینروشهای خرید از چینسایت بازاریابی شبکه ای بیزشرکت حمل و نقل بین المللی صفا راه آریاشرکت حمل و نقل دریای طلاییصادرات از ایران به چینصادرات ژاپن به ایرانصرافی حواله چینصرافی ک یشقوانین گمرک برای خانواده شهداقیمت حمل بار از چینكارگو تركيشکارت بازرگانی شخص حقوقیکارگو هندگرفتن کد رهگیری مرسوله پستیگمرک روسیهگمرک وارداتمستر کارت عزیزی بانکنمونه کارت بازرگانیهزینه ترخیص خودرو وارداتیواردات اسب از آلمانواردات خودرو زیر قیمتواردات خودرو کی آزاد می شود

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها