[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، محمدباقرنوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت، درباره لایحه بودجه ۹۸، اظهارداشت: در جلسه روز گذشته هیات دولت کار رسیدگی به ۲۴ تبصره پیشنهادی سازمان برنامه و بودجه برای لایحه سال ۱۳۹۸ به تصویب رسید و ما با تصویب این ۲۴ تبصره احکامی را که برای اجرای قانون بودجه لازم داریم از نظر هیات دولت نهایی کردیم تا به مجلس تقدیم شود و در ارتباط با بودجه محدود به احکام نیست و ارقام هم مهم است که ارقام به دولت ارایه شد و در جلسه نهایی روز یکشنبه ارقام بودجه و جداول تصویب نهایی می شود و می توانیم بگوییم لایحه برای تقدیم به مجلس آماده است.

وی افزود: آنچه طبق ماده یک ماده محاسبات عمومی یک برنامه یک ساله است حاوی سه نکته مهم، پیش بینی منابعی که در آن سال می توانند محقق شود، برآورد مصارف و نکته سوم، مصارفی که باید ما را به اهداف مورد نظر برساند.

رییس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: در بودجه همواره انتظار این است که ببینیم منابع، مصارف و اهداف این مصارف چیست. سال ۱۳۹۸سال ویژه ای است زیرا به قول تحریم کنندگان، در یکی از بی‌رحمانه ترین و سخترترین تحریم ها باید کشور را اداره کنیم و سایه تحریم بر منابع، مصارف و اهداف خواهد افتاد و هنر ما تجهیز منابع و مصارف و اهداف دور زدن تحریم خواهد بود.

نوبحت ادامه داد:  بودجه سال ۹۸ یک بودجه شفافی است و صندوق بین المللی پول در آخرین گزارش خود شفافیت بودجه ایران را طی یک سال اخیر تحسین کرد.

بیشتر بخوانید :  بادام‌ هندی‌های قاچاق هنوز جولان می‌دهند!

وی در ادامه تاکید کرد: تلاش ما بر این بود تا منابع به دقت انتخاب شود و بی جهت منابع واهی معرفی نشود به همین دلیل سال گذشته ۳۲۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی منابع کردم و دقیق همین رقم تحصیل و مصرف شد و روز دوشنبه هفته آتی تمامی این اعداد و ارقام اعلام خواهد شد.

رییس سازمان برنامه و بودجه درباره افزایش حقوق در بودجه ۹۸، گفت: یکی از ویژگی های بودجه توجه به معیشت مردم و کارکنان دولت است و از آنجایی که بودجه دخل و خرج دولت است و باید خرج دولت برای حقوق و دستمزد مورد توجه قرار گیرد و خوشبختانه تاکنون براساس ۲۰ درصد افزایش حقوق برنامه ریزی کرده ایم.

نوبخت با بیان اینکه، حقوق جز پرداخت های جاری است، گفت: هدف مابرای سال ۱۳۹۸ رشد تولید واشتغال و کاهش فقر مطلق است به دنبال افزایش اشتغال، رشد تولید و مقابله با فقر مطلق هستیم و برای رسیدن به رشد اقتصادی از دو مسیر منابع دولتی برای طرح های عمرانی دولتی که در این راستا ۷۰ هزار میلیارد تومان اختصاص دادیم دسته بندی و تقسیم بندی برای این طرح ها نیز کرده ایم.

وی ادامه داد: علاوه بر این می توانیم از منابع بانکی و صندوق توسعه ملی برای واحدهای تولید استفاده کنیم و پیش بینی کردیم که بخشی به صورت تسهیلات بلاعوض و ارزان قیمت در این ارتباط به صورت وجوه اداره شده در اختیار واحدهای تولید قرار دهیم و از دو مسیر طرح های عمرانی و واحدهای تولید در تمام حوزه ها است.

بیشتر بخوانید :  جهت گیری‌ها و شاخص‌های کلان بودجه ۹۸ تصویب شد

نوبخت با بیان اینکه، منابع دولت محدود است و کشاورزی تنها یکی از بخش های مربوط است، اظهار داشت: اگر دولت بخواهد تمامی منابع خود را به عنوان نمونه در اختیار گندم کاران قرار دهد، می تواند به جای یک هزار و ۴۷۰ تومان هر کیلو گندم را ۲ تا ۳ هزار تومان به شکل تضمینی از آنها خریداری کند ولی بحث سازمان برنامه و بودجه تنها کشاورزی و گندم نیست و دولت باید قانون هم ترازی حقوق بازنشستگان و فرهنگیان را نیز اجرایی کند.

وی به برخی از واحدهای صنفی و افراد که اقدام به تحریک دیگران می کنند، هشدار داد و افزود: ما از خدا می خواهیم تا پول بیشتری را به کشاورزان بدهیم ولی امسال برای آنکه بتوانیم پول خرید تضمینی گندم کشاورزان را بدهیم، ۳ هزار میلیارد تومان با سود ۲۰ درصد از بانک ها گرفتیم.

معاون رئیس جمهور خواستار درک شرایط حساس کشور در دوره تحریم ها شد و اظهار داشت: اگر هر واحد صنفی بیشتر از بودجه مصوب شده از منابع بخواهد، دولت باید از حقوق فرهنگیان، بازنشستگان یا بودجه طرح تحول سلامت کم کند.

نوبخت با بیان اینکه دولت علاوه بر موضوع رشد اقتصادی و اشتغال، موضوع کاهش فقر مطلق را نیز دنبال می کند، ادامه داد: ظرف دو سال اخیر مستمری افراد تحت پوشش را ۳ تا ۵ برابر اضافه کردیم و وظیفه خود می دانیم افرادی که مستحق دریافت یارانه هستند، یارانه آنها را نیز پرداخت کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: سال آینده همچنین پرداخت بسته های حمایتی ادامه خواهد یافت که البته در قالب بودجه نیست و در قالب سیاست های جبرانی پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید :  بررسی لایحه بودجه سال 98 کل کشور

وی خاطرنشان کرد که بعد از نهایی شدن ارقام بودجه سال ۱۳۹۸ در جلسه یکشنبه شب هیات دولت، روز دوشنبه یا سه شنبه همه ارقام را در اختیار رسانه ها قرار خواهد داد.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها