[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس – سپیده قاسمی؛ محمدصادق حسنی در گفت و گو با روابط عمومی گروه تجاری ققنوسبا بیان اینکه حجم واردات چای خارجی به کشور در سالجاری به ۳۷۰۰۰ تن رسیده است، اظهار کرد: سال گذشته رقم واردات چای خارجی به کشور ۳۵۰۰۰ تن بود.

وی ادامه داد: هم اکنون از ۱۱ کشور جهان چای وارد کشور می‌شود که بزرگترین آن‌ها هند است.

حسنی میزان واردات چای از هند را ۱۸۰۰۰ تن عنوان کرد.

وی درباره آخرین آمار صادرات چای از کشور نیز گفت: در۸ ماه نخست سالجاری ۱۲۵۰۰ تن چای از کشور صادر شده است.

به گفته حسنی؛ نکته جالب این است که در این بازه زمانی بیشترین صادرات چای ما نیز به کشور هند بوده است.

وی میزان صادرات چای به هند را ۲۶۰۰ تن اعلام کرد.

حسنی در پاسخ به این پرسش که شایعاتی درباره احتمال ورود چای صادراتی داخلی به کشور با نام چای خارجی وجود دارد، گفت: هر چند بزرگترین صادر کننده چای به کشور ما هند و بزرگتر مشتری ما نیز همین کشور است، اما احتمال ورود چای صادراتی داخلی به کشور با نام چای خارجی وجود ندارد.

مدیر اجرایی اتحادیه کارخانه‌های چای شمال توضیح داد: شکل ظاهری چای ایرانی با هندی بسیار متفاوت بوده و قابل تشخیص است، ضمن اینکه چای ایرانی در مقابل چای هندی از قیمت کمتری برخوردار است و این کشور با هدف صادرات به سایر کشورها چای را از ما می‌خرد.

حسنی در پایان با تاکید بر اینکه ۷۰ درصد چای تولیدی در داخل کشور مصرف می‌شود، گفت: در حال حاضر چای موجود در کشور کافی است و روزهای بدون نوسانان را در بازار چای کشور تجربه می‌کنیم.

بیشتر بخوانید :  ۳۸ هزار اتحادیه صنفی در کشور داریم

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها