[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش قیمت کالاهای اساسی نگران کننده است ،گفت : با دولت توافق کردیم با اختصاص ارز ترجیحی برای واردات، کالاهای اساسی نباید با قیمت سال ۹۶ تغییر پیدا کند، اما میانگین ۷۰ درصد افزایش قیمت را داریم.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس ، محمدرضا پورابراهیمی در جمع نمازگزاران شهر ماهان به مسائل کشوری و لایحه بودجه ۹۸ اشاره کرد و افزود: لایحه بودجه مدتی با تاخیر به مجلس ارائه شد، اما به دلیل دغدغه ها و موارد تاکیدی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اشتغال و انطباق بودجه با سیاست های اقتصاد مقاومتی، دولت باید اصلاحاتی را انجام می‌ داد و مقداری با تاخیر لایحه به مجلس ارائه شد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: چند نکته اساسی در لایحه بوجه ۹۸ وجود دارد که یکی از آنها تامین کالاهای اساسی برای مردم است، بعد از اتفاقاتی که در حوزه ارزی داشتیم، با دولت توافق کردیم که در ارتباط با تامین کالاهای اساسی و معیشت مردم از ارز ترجیحی استفاده کنیم، یعنی قیمتی که برای واردات کالاها صورت می گیرد با قیمت های سال ۹۶ باشد، لذا نباید قیمت ها تغییر پیدا کند.
پورابراهیمی تصریح کرد: ۱۴ میلیارد دلار سالانه میزان منابع ارزی برای واردات کالاهای اساسی به کشور دیده شده است.
وی با انتقاد به عملکرد اقتصادی دولت بر نظارت بر بازار توسط دولت و وزارت صنعت معدن و تجارت تاکید کرد و گفت: یا دولت باید نظارت خود را بر بازار در حوزه کالای اساسی به نحوی انجام دهد که قیمت خرده فروشی با نرخ ارز ۴۲۰۰ تومان باشد و یا اینکه طرح جدیدی که در کمیسیون اقتصادی مطرح شده، اجرایی شود.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: اگر قیمت ها به همین شکل سرسام‌ آور افزایش پیدا کند و رانت در اقتصاد کشور انجام شود، پیشنهاد دادیم، پرداخت مابه التفاوت کالای اساسی برای ارز ترجیحی تا ارز آزاد به خود مردم در قالب کارت اعتباری باشد که به عدالت هم نزدیک تر است.
وی ادامه داد : این مساله از قاچاق کالا هم جلوگیری می کند و بحث مصرف به میزان عدالت است.
پورابراهیمی به موضوع سوخت در کشور پرداخت و بیان داشت: سالانه ۹۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان و غیرپنهان در کشور توزیع می شود که دو و نیم تا سه برابر بودجه فعلی کشور است و بخشی از این یارانه اتلاف می شود و از کشور بیرون می رود.
وی ادامه داد: روزانه ۷۵ تا ۹۰ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می شود و برآورد این است که ۱۵ میلیون لیتر آن قاچاق می شود و بخشی هم مصرف بیهوده است، چون شرایط کشور موجب قاچاق سوخت شده است.
پورابراهیمی حذف کارتهای سوخت را از اشتباهات دولت دانست و گفت: کارت سوخت به مدیریت مصرف سوخت داخلی کشور کمک می کرد، افزایش قیمت بنزین آثار تورمی خواهد داشت، لذا پیشنهاد کمیسیون اقتصادی است که قیمت فراورده های نفتی برای سال آینده افزایش نیابد اما میزان مصرف براساس سرانه مصرف ماشین ها تعیین شود.
وی عوارض مصرف بر بنزین را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: این مساله هم جلوی قاچاق سوخت از کشور را می گیرد و هم میزان استفاده افراد را مشخص می کند، ضمن اینکه کمیسیون اقتصادی مجلس طرح پیشنهادی را در دست بررسی دارد که میزان مصرف را به جای حوزه خودرو به خانوار اختصاص دهیم.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در بحث هدفمندی یارانه ها گفت: در مجلس قطعا امسال در این زمینه تصمیم گیری می کنیم، الان تقریبا حدود ۹۰ درصد جامعه یارانه می گیرند در حالی که ۳۰ درصد از جمعیت جامعه نیازی به دریافت این یارانه ندارند.
پورابراهیمی افزود: مبلغ یارانه حتما باید در شرایط کنونی جامعه که قدرت خرید کاهش پیدا کرده، تغییر کند.
وی ابراز داشت: تمام تلاش آمریکا این بوده که با تحریم علیه ایران به ویژه حوزه نفتی، شرایط را برای کشور ما سخت کند، اما مشکل آمریکا با جمهوری اسلامی بر روی تفکرات شیعه و اعتقادات ماست و جریان هایی مانند هسته ای و دیگر موارد بهانه است.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی ها با اطلاعات غلط منافقان برنامه ریزی بر ساقط کردن جمهوری اسلامی کرده بودند.
پورابراهیمی بیان کرد: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۲۲ بهمن امسال مسلما خاری بر چشم دشمنان نظام اسلامی خواهد بود و دشمان ان را خواهند دید، آمریکایی ها اکنون در مسیر اضمحلال قرار دارند.
وی درگذشت آیت‌ الله هاشمی شاهرودی را تسلیت گفت و اظهار کرد: این عالم مجاهد عمر بابرکت خودشان را در راه انقلاب اسلامی گذراندند.
پور ابراهیمی با گرامیداشت حماسه ۹ دی، سالروز بیعت مردم ولایتمدار ایران با ولایت عنوان کرد: ۹ دی برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی رقم خورد و هر ساله باید آن را گرامیداشت .

بیشتر بخوانید :  قرارداد صادرات گاز به عمان روی کاغذ مانده است

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها