[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، فلج کننده ترین رکود اقتصادی گریبانگیر برزیل در تاریخ این کشور در حال پیچیده کردن شرایط بازار نفت برای اوپک است. افزایش تولید نفت این کشور در کنار کاهش تقاضای داخلی موجب آزاد شدن میزان بی سابقه ای از نفت برای صادرات شده و در حال تضعیف تلاش های اوپک برای مهار مازاد عرضه در بازار است.

میزان تولید روزانه نفت برزیل اوایل امسال به ۱.۵ میلیون بشکه در روز رسید که ۲۶ درصد بالاتر از رکورد قبلی به ثبت رسیده در سال ۲۰۱۰ بود. میزان متوسط صادرات نفت این کشور در ۴ ماهه نخست سال ۲۰۱۷ نسبت به سال قبل ۳۹ درصد افزایش نشان می دهد.شرکت پترولئو برازیلیرو، بزرگترین تولید کننده نفت برزیل انتظار دارد سال ۲۰۱۷ را با ۳۰ درصد رشد صادرات به پایان برساند.

هلدر کوئیروز، استاد دانشگاه فدرال ریودوژانیرو در این باره گفت: «برزیل در حال تبدیل شدن به یک صادر کننده مهم نفت است و این تلاش های اوپک برای کنترل قیمت ها از طریق کاهش عرضه را با پیچیدگی مواجه می کند.»

با توجه به بدترین رکودی که برزیل در طی یک قرن اخیر بدان مبتلا شده، این رشد صادرات به این کشور کمک می کند تا تراز تجاری خود را تقویت کند و اندکی منابع مالی بیشتر به دست بیاورد. به گفته آئورلیو آمارال، مدیر رگولاتور نفتی برزیل، تولید کنندگان در برزیل بر خلاف کشورهای عضو اوپک آزادند هر میزان که می توانند نفت تولید و صادر کنند.

آمارال افزود: «این بستگی به تصمیم شرکت ها دارد. محدودیتی در بازار وجود ندارد.»

بیشتر بخوانید :  تاکید بر نصب لیبل روی پوشاک ایرانی

علاوه بر رکود، کاهش میزان مصرف نیز دلیل دیگری است که موجب شده نفت بیشتری برای صادرات به خارج از برزیل آزاد شود. میزان تقاضا برای نفت در برزیل در ماه آوریل روند کاهشی خود را از سر گرفت و با ۱۳۰ هزار بشکه در روز، معادل ۵.۷ درصد کل مصرف، کاهش مواجه بود.

انتهای پیام/۱۵۶

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاانتقال پول به ملیبانک صادرات 612بیت کوین زبراتجهیزات شبکه البرزترخیص درب ضد سرقتترخیص زنجانترخیص کار کامپیوترترخیص کالا بندر امامترخیص کالا کتاب اولحد ترخص روزه کیلومترحمل و نقل کالاخريد خانه امريكاخرید ابزار بافتنیخرید ابزار تایم ال90خرید ابزار موبایلخرید اینترنتی تی شرت 021خرید تجهیزات تابلو روانخرید تجهیزات رادیو وایرلسخرید تجهیزات شبکه دست دومخرید خط تولید نایلونخرید کتاب از سایت Amazonخرید لباس آلمانخطرات حمل و نقل هواییدانلود فصل 5 کارتون مستر بینرهگیری مرسولات عادیرهگیری مرسولات گذرنامهسایت آمازون تبلتشرکت حمل و نقل بین المللیشرکت حمل و نقل بین المللی صحرا ترابرصادرات هزارلا به چینصادرات هندوانه به عراقصدور کارت بازرگانی در تهرانصرافی جوادیصرافی چهارراه استانبولصرافی خ رسالتصرافی وسترن یونیونفرایند ترخیص کالافروش تجهیزات قنادیفریت بار به سیدنیقانون بیت کوینقوانین گمرک در مورد واردات خودروقوانین گمرک فرودگاه امامکارت بازرگانی هوشمند تهرانکشتی جنرال کارگوگمرک بندر امام خمینی تلفنهزینه حمل هوایی بارواردات باتری خودروواردات خودرو جانبازان سال 92واردات لباسوب سایت رسمی مانی رهنما

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها