افزایش روابط تجاری ایران و پاکستان به ۵ میلیارد دلار

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، ‘رانا محمد افضل خان’ در گفت و گو با رسانه های ایران مستقر در پاکستان با ابراز ناخرسندی از سطح کنونی روابط تجاری بین دو کشور گفت: ایران و پاکستان دارای ظرفیت های بسیاری هستند و هم اکنون که تحریم های بین المللی علیه ایران برداشته شده است هیچ دلیلی نمی تواند سطح کنونی تبادلات اقتصادی دو کشور را توجیه کند .

وزیر مشاور دارایی پاکستان به عزم دو کشور برای افزایش روابط تجاری تا سقف پنج میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ میلادی اشاره کرد و تصریح کرد: عامل اصلی کاهش روابط تجاری نبود کانال های بانکی است و فعالان اقتصادی برای مراودات تجاری نیاز به انتقال آسان منابع مالی بین دو کشور دارند.

بر اساس آمارهای رسمی سقف روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار رسیده است .

وی گفت: در ملاقاتی که با لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی داشتم درباره راههای تجارت بین دو کشور به توافقاتی دست یافتیم .

رانا محمد افضل خان گفت: دولت پاکستان در راستای قوانین بین المللی تمامی تلاش خود را برای افزایش روابط تجاری و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران به کار می بندد.

آمار رسمی موجود درخصوص حجم صادارات و واردات میان ایران و پاکستان، حاکی است در سال ۱۳۹۴، کل مبادلات تجاری رسمی میان دو کشور تنها ۸۶۱ میلیون دلار بوده است.

این رقم در سال ۱۳۹۵ سیر صعودی خود را آغاز کرد.

اعداد و ارقام مربوط به سال ۱۳۹۵حاکی است حجم تجارت دوسویه بین ایران و پاکستان در این سال، به بیش از یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون دلار افزایش یافت. انتظار می رود در پایان سال جاری، تجارت میان دو کشور نسبت به سال گذشته نیز افزایش یابد.

ارزش اقلام صادراتی ایران به پاکستان در سال ۱۳۹۵ بیش از ۷۹۵ میلیون دلار و واردات از این کشور همسایه حدود ۳۶۵ میلیون دلار بود.

 

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x