[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: هدفمان این است که تیراژ خودرو افزایش پیدا کند و قیمت خودرو حتماٌ از این قیمت بازار آزاد پایین‌تر آید و برنامه و تعهدی که خودروسازان به ما داده‌اند مستلزم این است که بازار سیاه حذف و بازار آزاد هم کنترل شود.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس ، رضا رحمانی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که علت رسوب کالاها در گمرکات چیست، گفت: این موضوع دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد؛ در حال حاضر بخشی از آن به تامین ارز برمی‌گردد و مشکل عمده این بوده است؛ برخی موارد هم به مشکلات ثبت سفارش یا منع ورود برخی کالاها مربوط بوده که موانعش رفع نشده است.

وی افزود: اخیراً در جلسات کارگروه تنظیم بازار با حضور افراد ذی‌ربط از گمرک، سازمان بنادر و همه ارگان‌های مربوطه، قرار بر این شد که در حوزه مواد اولیه، تولید، قطعات و لوازم پایه، رویه تسهیل‌کننده‌ای اتخاذ شود و الان سرعت عمل بالا رفته و روند خوبی را پی‌گرفته‌ایم.

وزیر صنعت در پاسخ به این پرسش که قیمت اعلام‌شده خودروها تا چه اندازه واقعی است، اظهار کرد: ما با یک اصولی موضوع را پیگیری می‌کنیم که نهایتاً منجر به افزایش تولید، کیفیت، تیراژ و کاهش قیمت بشود که اهداف نهایی ما است و مجموعه‌ای از اقدامات از جمله برپایی نمایشگاهی در شهر آفتاب این است تا قطعاتی که سابقاً از خارج می آمد را داخل‌ ساخت کنیم.

رحمانی تاکید کرد: در مورد قیمت اما یک واقعیت موجود در بازار آزاد داریم که باید باشد و تفاوتی بین این قیمت با کارخانه هم هست اما اینکه بگوییم قیمت تمام‌شده پایین یا بالاست، جای بحث دارد و نباید این‌دو را باهم عوض کنیم.

بیشتر بخوانید :  کالاهای معطل در گمرک به زودی ترخیص می‌شود/ خط ویژه برای تسهیل واردات مواد اولیه

وی ادامه داد: ما فعلاً دنبال این هستیم که تولید را حفظ کنیم و به‌ویژه از خودروسازان هم برنامه گرفته‌ایم که تیراژ بالا برود؛ حالا که تولید خوشبختانه روندش بهبود یافته است، آنان موظف شدند که هشتاد درصدش را به تعهدات که همان موارد تحویل‌های قبلی است، اختصاص دهند و بیست درصدش را می‌توانند عرضه کنند. بنابراین بر تعهدات داده شده، پای‌بندی وجود دارد و ما به سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده هم گفته‌ایم که این موضوع را جدی بگیرند، حالا ممکن است کارخانه‌دار بگوید شرایط عوض شده اما عموماً این دلیل را نپذیرفته‌ایم و گفته‌ایم آنچه که از سوی کارخانه به صورت قطعی فروخته شده است، حتما باید به دست خریدار برسد؛ به هرحال کارخانه یک روز سود کرده و یک روز هم زیان می‌دهد.

وزیر صنعت درباره موضوع ترخیص ۱۳هزار خودرو از گمرک، گفت: بخشی از اینها قبلاً رفته و دست مردم است، به هرحال آن کسی که خریده است گناهی ندارد و تخلفی نکرده اما بعد معلوم شده که واردکننده تخلف داشته است که حالا مصوبه اخیر فحوایش این بوده که تخلف‌کننده باید مجازات شود و خودروها به دست خریدار برسند.

رحمانی در پایان تاکید کرد: ما هدفمان این است که تیراژ خودرو افزایش پیدا کند و قیمت خودرو حتماٌ از این قیمت بازار آزاد پایین‌تر آید و برنامه و تعهدی که خودروسازان به ما داده‌اند مستلزم این است که بازار سیاه حذف و بازار آزاد هم کنترل شود.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها