[ad_1]

به گزارش تراز ، مسکن همواره یکی از نیازهای اساسی مردم محسوب می‌شود که اخبار و تحولات آن برای بخش قابل توجهی از اقشار به خصوص مستاجران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

با توجه به نزدیکی هر چه بیشتر به ایام تابستان و پایان ماه مبارک رمضان به علاوه تعطیلی مدارس،عمده نقل و انتقال ها و جابجایی ها در این  عرصه از اواخر اردیبهشت ماه کلید می خورد و تا پایان تابستان، با شدت و ضعف هایی ادامه می یابد.

گزارشات میدانی از مشاوران املاک حاکی از آغاز شدن استعلام اجاره بها از برخی مشاورین املاک در تهران دارد که البته موضوع مذکور، مختص غرب استان تهران و شهرستان هایی همچون شهریار،قدس یا ملارد نیست و در کل کشور با فرارسیدن اردیبهشت ماه،تب و تاب املاک اجاره ای،ظهور و بروز پیدا می کند که البته اوج گیری آن در فصول تابستان بیشتر از دیگر مقاطع سال،قابل احساس است.

به گفته مشاورین املاک پیش بینی می شود میزان افزایش اجاره بها در تابستان سالجاری بین ۱۰ تا ۱۵ درصد رقم بخورد و در مواردی خاص،شاید این رقم تا ۲۰ درصد نیز ارتقاء یابد که البته افزایش ۲۰ درصدی اجاره بها،جزء استثنائات خواهد بود که به فراخور موقعیت ملک و امکانات موجود در آن و البته نرخ اجاره بهای تنظیم و تعیین شده در سال گذشته متغیر است.

در این رابطه حسام عقبایی رئیس اتحادیه مشاورین املاک در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها گفت: وضعیت بازار اجاره‌بها در حالت کلی نباید تغییری داشته باشد و رشد قیمت مسکن بر بازار اجاره‌بها تاثیر خواهد گذاشت و با توجه به رکود حاکم بر بازار پیش‌بینی برای افزایش نرخ اجاره‌بها نیز نداشته‌ایم.

بیشتر بخوانید :  بودجه قطره‌چکانی دانشگاهها در دولت روحانی

وی در ادامه افزود: اما در حال حاضر مالکین سود بانکی و تورم حاکم بر کشور را با یکدیگر مقایسه کرده و سپس نرخی برای افزایش اجاره‌بها در نظر می‌گیرند و با این حال پیش‌بینی می‌شود قیمت اجاره‌بها در شهرهای بزرگ بین ۷ تا ۱۰ درصد نسبت به سال ۹۵ افزایش پیدا خواهد کرد و این نرخ بسته به منطقه و موقعیت مسکونی واحدها متغیر خواهد بود.

به علاوه محسن سرحدی کارشناس بازار مسکن در خصوص نرخ اجاره‌بها گفت:حداکثر افزایش اجاره بها در شهر تهران۱۵ درصد پیش بینی می شود که البته این میزان در برخی نقاط با شدت کمتری و حدود ۱۰ درصد رشد خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: در یک بررسی کلی به این واقعیت پی می بریم که شرایط مذکور در شمال تهران متفاوت از دیگر مناطق و محدوده ها می باشد و عمده اجاره ها در این محدوده،بر پایه توافق انجام می پذیرد و چندان به عرف پذیرفته شده در بخش رهن و اجاره بها توجه نمی شود.

این کارشناس بازار مسکن بیان کرد: در برخی مناطق پایتخت همچون تهرانپارس،پونک،مهرآباد،تهرانسر،امیرآباد،جنت آباد و… مالکان اصرار دارند تا نرخ اجاره بها را تا ۲۰ درصد نیز افزایش دهند،اما واقعیت کنونی بازار نشان می دهد این میزان از افزایش،کشش ندارد و به تعبیری با واقعیت های بازار و اقتصاد کشور همخوان نیست.

سرحدی در خصوص معاملات ملکی و حوزه اجاره مسکن تصریح کرد: بر اساس تجارب گذشته و شواهد و قرائن موجود، اینطور به نظر می رسد که میزان افزایش اجاره بها در این محدوده از ۲۵ درصد تا ۴۵ درصد متغیر باشد و قطعا موقعیت ملک،لوکس بودن آن و توانایی متقاضی در پرداخت اجاره بها  نقش بسزایی در تعیین آن ایفاء می کند زیرا اساسا استان تهران،در قالب چارچوب مشخصی نرخ گذاری نمی شود.

بیشتر بخوانید :  گوشت "چرخ کرده" ارزان‌ترین و "استیکی" گران‌ترین اقلام در بازار گوشت قرمز

براساس این گزارش ایجاد تغییراتی در بازار مسکن از نیمه دوم سالجاری دور از ذهن نخواهد بود و به گفته کارشناسان بازار مسکن باید انتظار رشد حداقل ۷ تا ۱۰ درصدی  و  در برخی نقاط تا ۱۵ درصدی نرخ اجاره‌بها را داشت.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاآموزش هک پی پالپیگیری مرسوله گواهینامهترخیص خودرو جنت آبادترخیص کار گمرک دوغارونترخیص کاران خودروترخیص کاری چیستترخیص کالا از جبل علیترخیص کالا از گمرک بوشهرترخیص کالا جلفاتعرفه واردات ظروفثبت سفارش واردات خودرو وزارت بازرگانیحمل بارحمل دریایی قیرحمل و نقل ترکیبی چیستحمل و نقل همگانيحمل و نقل هوایی علمدارحواله دلار به دبیخدمات بار هوایی اماراتخدمات فريت بارخرید ابزار فنیخرید اینترنتی آیفون 6خرید پوشاک از خارجخرید تجهیزات صخره نوردیخرید خط تولید ظروف یکبار مصرف گیاهیخرید عمده کفش از چینخرید کیف دلارد بانک صادراترهگیری شماره مرسوله پستیساختمان شماره 2 گمرکسایت امازون کتابستاد ترخیص خودرو قزوینشرکتهای واردات کالا از چینصادرات حلوا اردهصرافی حواله یوروصرافی خیابان شریعتیصرافی روناکطریقه خرید دلار از بانکفروش ابزار صافکاریفروش ابزار طلاسازیقوانین جدید گمرک خودروقوانین گمرکی آمریکاکد گمرک امام خمینیگمرک پیامگمرک حقوق ورودیهزینه ترخیص خودرو وارداتیواردات پرسود از ترکیهواردات حبوباتواردات خودرو پيكوواردات خودرو سال 93وضعیت حمل و نقل هوایی ایران

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها